UIN op GoT gebruikt voor spamming

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 12:39
Kreeg daarnet een ICQ berichtje van alex21 (57671324)
waar hij het volgende schreef:
intresse?????

3x papst 4412/2 120*120*38mm = 150.- onder rembours! 3 losse draden +toerental draad
3x san ace 120*120*38mm = 125.- onder rembours!
3 losse draden +toerental draad
2 x DELTA 120*120*38mm 3 pins stekkertje 115.-
onder rembours

Alle fan's + fanquard!
Gevraagt hoe ie erbij komt dit aan mij te vragen, wie hij is, en hoe hij aan mijn UIN komt.
Blijkt dat ie eventjes UIN's van GoT gebruikt om te spammen. :(

Ik snap ook wel dat GoT weinig kan/wil doen aan acties buiten GoT om, en dat ik natuurlijk zelf mijn UIN openbaar stel. Maar toch wilde ik het even melden, misschien dat er meerdere GoTters gespamt zijn....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

moved SU >> LA

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 97% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:41 ]

Verwijderd

Wat is dat toch met de feestdagen en lamers?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tja zoiets blijf je toch houden... kunnen wij helaas weinig aan doen. Beste oplossing is OF ICQ zo installen dat ie berichten van mensen die niet op jouw lijst staan negeert, OF je ICQ nummer niet invult.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 13:48 schreef HlpDsK het volgende:
Wat is dat toch met de feestdagen en lamers?
Dan hebben ze vrij van school.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 13:49 schreef Tom het volgende:
tja zoiets blijf je toch houden... kunnen wij helaas weinig aan doen. Beste oplossing is OF ICQ zo installen dat ie berichten van mensen die niet op jouw lijst staan negeert, OF je ICQ nummer niet invult.
Als crew is dat lastig.

• HunterPro
  • Niet online
ook al eens gehad :(
die gozer direct verrot gescholden >:)

Verwijderd

Ik gooi zoiets per direct op ignore.

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:41 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op woensdag 19 december 2001 14:03 schreef HlpDsK het volgende:
Ik gooi zoiets per direct op ignore.
Ik ook.

Wat me trouwens opvalt is dat ik de laatste maand veel spam messages en pagers krijg op icq.
Terwijl dit vroeger niet zo was.
En ik gebruik ICQ al lang.

Ja het niveau en de hoffelijkheid gaat er aan :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Waarom zou je ICQ nog uberhaupt gebruiken... en als je het al gebruikt waarom vul je het hier op GoT in...

Beide zorgen ervoor dat je onnodig gestoord wordt (letterlijk en figuulijk). Ik gebruik het al een jaar of 2 niet meer, heerlijk rustig. :{

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:41 ]

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 14:09 schreef Courage het volgende:
Waarom zou je ICQ nog uberhaupt gebruiken... en als je het al gebruikt waarom vul je het hier op GoT in...

Beide zorgen ervoor dat je onnodig gestoord wordt (letterlijk en figuulijk). Ik gebruik het al een jaar of 2 niet meer, heerlijk rustig. :{
Contact houden met vrienden, die doordeweeks ergens anders studeren? Als je niet gestoord wilt worden, gooi jejezelf op N/A als je dat consequent doet en jezelf op Online gooit waneer je er bent, neem niemand je kwalijk als je niet reageert bij N/A en word je niet volgespamd als je ff online gaat....................Gebruik daarbij de 3 Nietspam opties bij security (alleen berichten van user op contactlist, geen Emailexpress, geen WWpager) en ICQ is geweldig

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En weer is het advies dat de gebruiker zich aan het forum moet aanpassen :Z :Z .

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat bericht heb ik ook gehad.

Mijn antwoord "Geintresseerd in een permanente plaats in mijn icqnorelist? daar ga je"

irri :(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 19 december 2001 14:36 schreef ecteinascidin het volgende:
En weer is het advies dat de gebruiker zich aan het forum moet aanpassen :Z :Z .
Ja, alsof wij het forum dusdanig kunnen aanpassen dat 30K tevreden is.

:Z :Z

Er is niks mis met een stukje aanpassing van de gebruiker aan het forum, wanneer kom jij eens uit je utopie wat GoT betreft ?

Aannames zijn fataal.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 14:04 schreef hdd het volgende:
Dan valt er niks meer te rippen ;)
Alles is te rippen. Het enige wat je doet is de drempel wat verschuiven.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 13:41
Op woensdag 19 december 2001 14:36 schreef ecteinascidin het volgende:
Dan moet je je ICQ nummer gewoon niet invullen op een publiek forum!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:40 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij k*tbanners, kloteflashpopups en ICQnummers krijg ik het advies om me aan het forum aan te passen. Buggy links met virussen en trojanen zijn ook mijn probleem etc etc.

Sorry hoor, maar niet voor alles ben ik verantwoordelijk.

Het antwoord: "gebruiker aanpassen" is gewoon bout als een php-script het forum kan leegplunderen zodat externe mensen MIJN info die IK op dit forum neerpleur (dat vind ik niet erg) gebruiken tegen MIJ. Hetzij vanwege spam, hetzij vanwege k*tpopups of andere reut.

Als Ajax de NTSM leegstript voor gebruikers die pro-Ajax zijn zodat Ajax directmarketing kan toepassen op hun meegeleverde mail-adres (die weer net niet, maar hypotetisch) dan is dat de gebruikers zijn probleem?

[netjes mode] niet dus. [/all]

Dus wederom:" het is niet altijd de gebruiker zijn schuld :Z :Z"

Verwijderd

Als alles hier zo klote is, waarom kom je hier dan :?

En ja, dat is een retorische vraag.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 19 december 2001 15:40 schreef HlpDsK het volgende:
Als alles hier zo klote is, waarom kom je hier dan :?
Aha, we hebben hier iemand die popups leuk vind :)

• DarkHelmet
thanks voor de replies.
Dit soort figuren zitten ook te pas en te onpas hun spullen aan te prijzen op GoT. En ook daarbuiten dus :(

En waarom zou ik geen ICQ meer kunnen gebruiken omdat ik op GoT zit? Of het niet in mogen vullen?
Netalsof het geen goéd doel kan dienen.:?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:41 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Aha, we hebben hier iemand die popups leuk vind :)
Nou, dat wil ik niet meteen stellen. Maar je kiest zelf waar je drempel ligt qua irritatie.

Ligt de grens aan de verkeerde kant dan kun je kiezen om te blijven en er mee te lezen, of om ergens anders heen te gaan.

Dat geldt voor iedereen natuurlijk.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:42 schreef DarkHelmet het volgende:
thanks voor de replies.
Dit soort figuren zitten ook te pas en te onpas hun spullen aan te prijzen op GoT. En ook daarbuiten dus :(

En waarom zou ik geen ICQ meer kunnen gebruiken omdat ik op GoT zit? Of het niet in mogen vullen?
Netalsof het geen goéd doel kan dienen.:?
Ik ben mod. Ik heb dus m'n ICQ ingevuld, en users die niet op m'n lijst staan kunnen mij berichten sturen.

Maar ik heb wel pagers en url's en dat soort zooi uitstaan.

Maar dat zou ik ook doen als ik niet op GoT kwam.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 19 december 2001 15:37 schreef ecteinascidin het volgende:
Bij k*tbanners, kloteflashpopups en ICQnummers krijg ik het advies om me aan het forum aan te passen. Buggy links met virussen en trojanen zijn ook mijn probleem etc etc.
Goh. Mooi verdraait allemaal. Ja, er zijn kutbanners geweest en die proberen we asap weg te halen. Ja, er zijn flash dingen geweest waarvan iemand met een AMD 1200 zijn CPU op 100% kreeg en iemand met een P2-400 nergens last van had. Niet goed reproduceerbaar _waar_ dan het probleem zit, dus kunnen wij er weinig mee ja.

Bij die klotepopups hebben we ze ook zo snel mogelijk weggehaald. (WebAds, bedankt)

Als iemand met opzet "buggy links" neerplempt op het forum en jij je browser instelt op automatisch openen van het bestand, dan is dat dus onze schuld ?
Sorry hoor, maar niet voor alles ben ik verantwoordelijk.
Nee, inderdaad, dat ben je ook niet, maar voor een gedeelte ook weer wel.
Het antwoord: "gebruiker aanpassen" is gewoon bout als een php-script het forum kan leegplunderen zodat externe mensen MIJN info die IK op dit forum neerpleur (dat vind ik niet erg) gebruiken tegen MIJ. Hetzij vanwege spam, hetzij vanwege k*tpopups of andere reut.
Jij moet niets aanpassen. Je moet iets niet invullen als je iets anders (wat een resultaat kan zijn van iets invullen) niet wilt.
Als Ajax de NTSM leegstript voor gebruikers die pro-Ajax zijn zodat Ajax directmarketing kan toepassen op hun meegeleverde mail-adres (die weer net niet, maar hypotetisch) dan is dat de gebruikers zijn probleem?
Nee, dat is een gedeelt probleem.
[netjes mode] niet dus.
Eens.
Dus wederom:" het is niet altijd de gebruiker zijn schuld :Z :Z"
Dat maak jij ervan. Het is ook zeker niet altijd de gebruiker zijn schuld. Je moet echter niet verwachten dat wij het forum zo kunnen dichttimmeren zodat iedere 5 jarige kleuter hier veilig kan surfen.

Jouw visie is dat wij maar _alles_wat_maar_mogelijk_is_ moeten doen om de "gebruiker" tegen alles (inclusief zichzelf) te beschermen. Dat vind ik een simplistische visie.

Het komt namelijk van twee kanten.

Aannames zijn fataal.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, ik denk dat voor beiden wel iets te zeggen is. Als ik hier mijn gegevens achter laat GOT verplicht om daar zorvuldig mee om te gaan en te zorgen dat die niet door onbevoegden te verkrijgen zijn. Aan de andere kant is GOT zo ingericht dat iedereen alle info van iedereen kan zien, dus vorige argument gaat eigenlijk niet op. En dan maak je altijd zelf nog uit hoeveel gegevens je achter laat...

* bonzz.netninja heeft niet het idee alsof hij wat toevoegd

lamaar ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 19 december 2001 15:43 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nou, dat wil ik niet meteen stellen. Maar je kiest zelf waar je drempel ligt qua irritatie.

Ligt de grens aan de verkeerde kant dan kun je kiezen om te blijven en er mee te lezen, of om ergens anders heen te gaan.

Dat geldt voor iedereen natuurlijk.
De vraag is eigenlijk meer zoiets als dat het forum iets doet wat IEDEREEN niet leuk vind. Niemand zit te wachten op buggyflash, popups en ICQ-spam. Dan kan je iedereen wel adviseren ICQ uit te doen, maar dan kan je beter de forumprefs aanpassen op delete-ICQ nummer. Iets waar het forum redelijkerwijs verantwoordelijk is betekend niet dat je als forum naar een user toe kan zeggen "pas je maar aan". Zeker als het gewoon obejectief niet best is (modjes zullen ook niet blij zijn met spam of popups.

Zulke dingen maken het forumgebruik niet leuker, daar klaagt jantje of Et743'tje dan over. De gegeven dingen waar ik niet omheen kan, daar hoor je mij niet over (zoals Topix, enkele users en niveau's).

[edit op GO]
OK, ik geef grif toe dat overmacht ook voor de crew een gegeven is waar niets aan gedaan kan worden. Daar zul je mij niet over horen.

Vraag terug: moet ik nu mijn ICQ-nummer weghalen zodat ik onvindbaar ben? Moet ik mijn ICQ aanpassen zodat vreemden van GoT mij niet meer kunnen bereiken? Of zou GoT ook het ICQnummer spamproof kunnen maken, wat bij email wel is gelukt.

GO en Et743 balanceren op beide uitersten van het spectrum der mogelijkheden.
* Delerium kruipt richting midden.

• Nielsz
  • Niet online
Er kan btw wel wat gemaakt worden zodat je een icqbericht kan sturen zonder dat je het icq-uin weet. Gewoon een pagina die het via de t.net servers stuurt.

Verwijderd

Zulke dingen maken het forumgebruik niet leuker, daar klaagt jantje of Et743'tje dan over. De gegeven dingen waar ik niet omheen kan, daar hoor je mij niet over (zoals Topix, enkele users en niveau's).
Ik vraag mij zo een paar dingen af:

- op welke schaal komt dat misbruik dan voor
- heb ik dan zo'n mazzel dat ik (tot nu toe) weinig last heb

Opmerkelijk genoeg heb ik bijzonder veel plezier op dit forum, ik kom hier veel, ik kom hier graag en ondervind weinig tot geen problemen en als er al dan iets misgaat, dan kan ik twee dingen doen:

1. weggaan en nooit meer komen (als ik me er aan ga ergeren)
2. me er bij neerleggen en het voor lief nemen

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zal eens aankaarten of het voor ons mogelijk is om het ICQ-nr Spamproof te maken, zoals in de Email-oplossing.

* GaMeOvEr kruipt ook wat meer naar het midden.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hmm, het wordt druk in het midden, van links zie ik GaMeOvEr aankomen en van rechts ecteinascidin... ;)

(overigens blijf ik me afvragen of er dan daadwerkelijk grootschalig misbruik wardt gemaakt...)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 19 december 2001 15:55 schreef TgF het volgende:

[..]

Ik vraag mij zo een paar dingen af:

- op welke schaal komt dat misbruik dan voor
- heb ik dan zo'n mazzel dat ik (tot nu toe) weinig last heb

Opmerkelijk genoeg heb ik bijzonder veel plezier op dit forum, ik kom hier veel, ik kom hier graag en ondervind weinig tot geen problemen en als er al dan iets misgaat, dan kan ik twee dingen doen:

1. weggaan en nooit meer komen (als ik me er aan ga ergeren)
2. me er bij neerleggen en het voor lief nemen
TgF vergeet optie :

3. Het aankaarten op LA of het eventueel aangepast kan worden.

(Echter niet met de fatalistische instelling van "Het zal toch wel weer niet helpen maar ik roep het toch maar" waardoor je automatisch een sarcastische/spottende toon in je posting legt...)

Aannames zijn fataal.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 15:55 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik zal eens aankaarten of het voor ons mogelijk is om het ICQ-nr Spamproof te maken, zoals in de Email-oplossing.

* GaMeOvEr kruipt ook wat meer naar het midden.
Yep, dat is een goede oplossing :*

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 15:50 schreef Nielsz het volgende:
Er kan btw wel wat gemaakt worden zodat je een icqbericht kan sturen zonder dat je het icq-uin weet. Gewoon een pagina die het via de t.net servers stuurt.
Maar dan kun je mensen die webpagers uit hebben staan niet meer bereiken. En dat zijn er nogal wat volgens mij, omdat je doodgegooid wordt met de walgelijkste spam via die dingen.

• yodax
  • Laatst online: 11-08 03:06
Je zou natuurlijk een nieuwe ICQ user kunnen registreren speciaal voor GoT. Als iemand dan via GoT een bericht wil versturen naar een persoon dan kan deze via een script verstuurt worden die een programma aanroept die de ICQ librarie gebruikt. Op die manier hoef je het niet via een webpager te doen. Zo hoeft het nummer niet gepubliceerd te worden.

Er zullen dan wel weer aanpassingen gedaan moeten worden aan topix.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 16:28 schreef yodax het volgende:
via een script verstuurd worden dat een programma aanroept dat de ICQ library gebruikt.
Of nog veel simpeler: een licq daemon draaien, dan kun je volstaan met het schrijven van al je messages naar licq_fifo.
Er zullen dan wel weer aanpassingen gedaan moeten worden aan topix.
En daar wringt de schoen. :)

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:39 ]

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Op woensdag 19 december 2001 15:50 schreef Nielsz het volgende:
das geen oplossing, dan gaat de spammer gewoon spammen via die pagina. Of je zou dan een icq-pagina-mod-crew moeten hebben die spammers blokkeert. (of een filter, of iets anders)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 17:14 schreef Wirf het volgende:
das geen oplossing, dan gaat de spammer gewoon spammen via die pagina.
..maar dan zijn z'n IP, usernaam en mailadres wel bekend bij de crew. Anoniem spammen is er dus niet meer bij.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ondanks dat het misschien niet leuk is om te horen, vind ik toch dat de meeste mensen plezier aan die klikbare pagers hebben.

Er wordt nu een keer misbruik gemaakt en dan alleen bij mensen die niet de dingen die ICQ al biedt om spam te weren, niet gebruiken. Sorry dan kan je roepen wat je wil, maar ik kan het probleem ook omdraaien hoor:

Sommige mensen proberen hun eigen problemen op GoT te schuiven:
• Banners die niet goed lopen: had ik ook last van, reinstall: geen last meer van
• ICQ spam (irritante opmerkingen, whatsoever: ICQ op contactlist only gezet.

Sorry, maar nu gaan er bepaalde mensen tever door over dat we de zaken afschuiven. Wat we zelf fout doen pakken we aan, of proberen we.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, als de beste oplossing een ICQ UIN a la het mailadres maken, dus niet oppikbaar voor php-scrippies, kijk je toch als eerste naar het forum. 't is niet perse het forum dat het probleem is, dan is iig wel het forum deel van de oplossing.

Dat Topix nu niet aanpasbaar is zal me weinig boeien. Aangezien het contract al 4 maanden geleden opgezegt is, zal een voortgezet forum-engine inmiddels wel opgeschoten zijn zodat deze feature rap opgenomen kan worden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 december 2001 17:46 schreef ecteinascidin het volgende:
Tja, als de beste oplossing een ICQ UIN a la het mailadres maken, dus niet oppikbaar voor php-scrippies, kijk je toch als eerste naar het forum. 't is niet perse het forum dat het probleem is, dan is iig wel het forum deel van de oplossing.
Kan je dan wel met een klik ICQ messagen? Als dat niet kan, dan gaan we het denk ik niet doen. Dan wegen de eventuele voordelen lang niet op tegen de nadelen (helemaal gezien het feit dat je ICQ erg goed kan instellen tegen spam).

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Op woensdag 19 december 2001 17:16 schreef Onno het volgende:

[..]

..maar dan zijn z'n IP, usernaam en mailadres wel bekend bij de crew. Anoniem spammen is er dus niet meer bij.
Ah, op die manier, dus alleen als je ingelogd bent..

strak plan zeg, misschien laat ik dan mn icqnummer ook wel hier achter

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56
Op woensdag 19 december 2001 15:27 schreef Onno het volgende:

[..]

Alles is te rippen. Het enige wat je doet is de drempel wat verschuiven.
Zijn de mail adressen ook nog te rippen van GoT ?

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:38 ]

• DarkHelmet
Zijn we toch lekker gezellig OT met zijn alle :)

Wordt die gast nog gebant? Belt Femme nog zijn ISP dat ze met ingang van gisteren zijn account opheffen?
Stuurt iemand de FBI even langs? Staat de Kliklijn al roodgloeiend?

:)

Nee ik oreer maar weer wat in de rondte, fijn dat zo'n discussie kan ontstaan!
Internet is toch al zo'n chaos. :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 december 2001 18:58 schreef DarkHelmet het volgende:
Zijn we toch lekker gezellig OT met zijn alle :)

Wordt die gast nog gebant? Belt Femme nog zijn ISP dat ze met ingang van gisteren zijn account opheffen?
Stuurt iemand de FBI even langs? Staat de Kliklijn al roodgloeiend?

:)
Was het maar zo dat het direct hielp als je de provider mailde o abuse@provider.nl. Bellen werkt niet, want dan wordt je gewoon van her naar der verwezen (wellicht zelfs de helpdesk :(). Dit werkt allemaal heel demotiverend om er weer een abuse mail tegenaan te gooien :{.

Pagina: 1