[CM] Help, mobo past niet!

Pagina: 1
Acties:

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Help! Ik heb net een MSI K7T 266 Pro 2 gekocht. Het is de bedoeling dat ik deze in een koffer ga bouwen.
Kom ik bij de praxis (mooie alu koffer trouwens), maar blijkt mijn moederbord niet te passen. Als ik het vilt eruit haal is ie nog 4 milimeter (! :() tegroot! :? Aangezien er meer mensen zijn met een koffermod d8 ik, hebben mensen hier een oplossing voor? Eventueel valt er wat af te schuren, maar niet meer dan 2 mm. Wie kan mij helpen?!?

B.v.d.
YKW

Ps: Hij zou wel moeten passen volgens de specificaties, maar in werkelijkheid is ie dus 4 mm groter! |:(

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

eerst meten, dan nog een keer meten en dan kopen :)
Misschien kan je de koffer verkopen aan iemand met een kleiner mobo :?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 13:16 schreef WoUtoMatiC het volgende:
eerst meten, dan nog een keer meten en dan kopen :)
Misschien kan je de koffer verkopen aan iemand met een kleiner mobo :?
Micro ATX mobo kopen??

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Tsja, micro ATX is helaas niet voor de Athlon beschikbaar. Bovendien heb je dan een ingebouwde videokaart :r en weinig uitbreid mogelijkheden, en ze zijn duur (heb weinig $$$). Dus da's niet een oplossing, en deze heb ik al gekocht.

YKW

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
benodigdheden:

een zaag
stuk plakband
tubetje (of 3) hout lijm
paar stukjes ijzerdraad
scharnier (uitleg komt zo)
hout voor ut frame

ok, daar gaan we,
men pakken het (nog) te grote moederbord, men pakken een relaxte stoel. Dan pakt men de zaag om het moederbord door midden te zagen. Dan pakt men het deel, waar de keyboard connectors e.d. op zitten, die legt men onderin de befaamde koffer. dan pakt men het hout en maken een mooi frame om het (nu kleine) moederbord heen. Dan pakt men het 2e deel, en het scharnier, men maakt dat scharnier vast aan het hout, en aan het moederbord. dan plakt met de houtlijm en plakken het mooie houten frame aan ut koffertje vast. dan als laatste pakt men het ijzerdraad, en verbind alle verbindingen netjes met elkaar.

Start op, en hoop dat hij niet gaat roken/exploderen *D

<on topic weer>
Tja, zoals een paar bovenbuurmannen al hebben gezegt,

METEN IS WETEN >:) |:( (8>
</on topic>

Mijn Systeem Specs

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Kan je niet wat van de koffer af krijgen? Van binnen wat wegslijpen ofzo?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Of, zeg maar, een andere koffer?

WARD DOE NIET ZO FLAUW :)

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

misschien kan je van beide zijkanten 2 milimeter afschuren

als dit niet gaat 1 mm aan beide kanten en je koffer aan beide kanten 1 mm uithakke

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

4 mm dremelen met freesje in je koffer en volgende keer METEN!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Tjsa, het is een alu koffer, dus het zou in princiepe kunnen. Ik kan ook de zij plaat van de koffer eruit halen en vervolgens een sleuf van 2 mm in het alu maken (maar misschien ben ik er dan al doorheen!) en verolgens mobo-tje erin schuiven, maar ik weet niet hoe goed dit zal gaan werken. Qweenie hoe dik het aluminium is.
Ik had ut perfect uitgemeten, maar in werkelijkheid is ie dus 4 mm groter :(

YKW

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Op woensdag 19 december 2001 13:48 schreef YKW het volgende:
Tjsa, het is een alu koffer, dus het zou in princiepe kunnen. Ik kan ook de zij plaat van de koffer eruit halen en vervolgens een sleuf van 2 mm in het alu maken (maar misschien ben ik er dan al doorheen!) en verolgens mobo-tje erin schuiven, maar ik weet niet hoe goed dit zal gaan werken. Qweenie hoe dik het aluminium is.
Ik had ut perfect uitgemeten, maar in werkelijkheid is ie dus 4 mm groter :(

YKW
Nooit vertrouwen op specificaties... Alle meetlatten/rolmaten etc. verschillen. Als je alles zelf nameet weet je 100% zeker dan het past. :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

Skef

Ik scheer.me

Is er niet 4 mm van je mobo af te halen dan?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 13:14 schreef YKW het volgende:
Eventueel valt er wat af te schuren, maar niet meer dan 2 mm.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Tjsa, maar als ik er 4 mm afschuur, zit ik in een soort geleidende baan. Hij is wel dik (3 mm) maar het lijkt me niet dat je daar zo maar wat van af kan halen! Duz zit ik nog steeds met mijn probleem en ik wil eigenlijk wel zo snel mogelijk mijn computer bouwen ;). En ik heb geen zin om tijdelijk een kast te kopen.

YKW

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:40 schreef YKW het volgende:
Tjsa, maar als ik er 4 mm afschuur, zit ik in een soort geleidende baan. Hij is wel dik (3 mm) maar het lijkt me niet dat je daar zo maar wat van af kan halen!
Je zou zo'n baan ook kunnen uitkloppen. Blijft de wand in ieder geval dikker dan bij uitvrezen.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

Potatoman

koniwa

En waarom zou het moederbord er niet schuin in passen???
Koffermod is sowieso improvisatie.

The cyclographing developer

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Uitkloppen :? Wat is dat precies?

Verwijderd

Komt neer op het slaan van een lange deuk in de koffer naar buitenkant toe. Zou in theorie te doen moeten zijn, alleen weet ik niet of je met huis tuin en keuken gereedschap nauwkeurig genoeg kunt werken.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Maar met dat opklopppen vervorm je volgens mij de hele koffer, en hij moet nog wel dicht kunnen! En schuin lijkt met niet zo handig voor de PCI-kaarten en dan kan je um moeilijker vastmaken!
YK\/\/

Verwijderd

Nee, dat hoeft niet het geval te zijn. Wat als je nu twee latjes naast elkaar legt met een ruimte ertussen, koffer erop ter hoogte waar je die sleuf in moet komen en kloppen maar. Als je met beleid klopt dan gaat echt niet die hele koffer vervormen!
Alleen vraag ik me af hoe je je mobo er in vredesnaam in gaat krijgen als je die twee sleuven hebt, dat ding kun je moeilijk even buigen...

[edit typo]

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Ik heb het vilt verwijderd (dat hadden ze trouwens wel goed vastgemaakt, maar met een scherpe schroevendraaier en bijna een duim minder lukt ut wel), maar dan past het dus toch niet! Misschien een twee sleuven maken met een dremel, waar het moederbord (zijkant, plastic) in past en aan de 1 kant wat hout/aluminium eraf schuren zodat ie erin kan glijden. Vraag is of hij erin wil glijden, maar met 2 sleuven van 2 mm moet het dus wel kunnen!

YK\/\/

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
Tsja, micro ATX is helaas niet voor de Athlon beschikbaar
jawel hoor :P
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6340
is wel een bagger bordje.. maar die past wel :) :) :)

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Ja, maar ik heb mijn moederplankie al gekocht, en ben niet van plan om nu zon k*tbordje te moeten kopen. Maarrreh deze is heeeel goed! Duz hij moet er wel FF in passen. Bedankt btw voor de link, maar ik heb geen geld voor WEER un nieuwe

YK\/\/

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:12 schreef YKW het volgende:
Ja, maar ik heb mijn moederplankie al gekocht, en ben niet van plan om nu zon k*tbordje te moeten kopen. Maarrreh deze is heeeel goed! Duz hij moet er wel FF in passen. Bedankt btw voor de link, maar ik heb geen geld voor WEER un nieuwe

YK\/\/
Garantie??? En stop ff met je naam eronder te gooien.
Greetz Lomu

Verwijderd

Je hebt gewoon een te kleine koffer gekocht. Gooi dat ding aan de kant en koop eentje die groot genoeg is. Je kunt dat koffertje in de toekomst vast nog wel ergens voor gebruiken en ze worden steeds duurder! Dus uiteindelijk bespaar je jezelf misschien nog wel geld! 2 vliegen in een klap dus: En geld besparen, en je mobo past... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? (oh ja met $$$$$ valt weinig te kopen hoor, je hebt meer aan fffff of EEEEE tegenwoordig)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik zou je oude systeem in de koffer inbouwen en je XP 1700+ lekker in je case doen. Of past dat ook niet?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Maar ut is dezelfde koffer als iedereen gebruikt (van de Praxiz). En hij past bijna, maar ik ga met een dremel in de binnenkant 2 gleuven maken en aan een kant wat afschuren, zodat het moederbord er in past (hopelijk......). Die oudere computer (moederbord) past wel (Athlon 700), maar gaat naar mijn moeder, want die is grotendeels van mijn ouders. En die willen niet een koffer-computer :). En di'z mijn eigen computer :9

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb het vilt van mijn koffertje weg gehaald. Maar wat blijkt nu, onder dat vilt zit gewoon hout (hoezo aluminium koffer, die verkoper zei nog: Tsja, t'is een mooi alu koffertje). Dus heb ik een stuk uit het hout gehaald (alleen de buitenkant is van alu). EN na een boel gedremel/beitel en geschuur past ie nu. Ik ben wel 2 keer door het alu heen gegaan, maar dat los ik nog wel op. Dus nu ga ik met de kerst de rest bouwen. Bedankt voor jullie hulp en een fijne kerst.
YKW

• BaRF
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 19 december 2001 13:39 schreef wardheuvel het volgende:
benodigdheden:

een zaag
stuk plakband
tubetje (of 3) hout lijm
paar stukjes ijzerdraad
scharnier (uitleg komt zo)
hout voor ut frame

ok, daar gaan we,
men pakken het (nog) te grote moederbord, men pakken een relaxte stoel. Dan pakt men de zaag om het moederbord door midden te zagen. Dan pakt men het deel, waar de keyboard connectors e.d. op zitten, die legt men onderin de befaamde koffer. dan pakt men het hout en maken een mooi frame om het (nu kleine) moederbord heen. Dan pakt men het 2e deel, en het scharnier, men maakt dat scharnier vast aan het hout, en aan het moederbord. dan plakt met de houtlijm en plakken het mooie houten frame aan ut koffertje vast. dan als laatste pakt men het ijzerdraad, en verbind alle verbindingen netjes met elkaar.

Start op, en hoop dat hij niet gaat roken/exploderen *D
heh dude, als je al een stuk zou kunnen vinden waar je niet door een chippie heen zou zagen, ga jij dan maar eens lekker al die lijntjes (voor- en achterkant) aan elkaar hangen in een 90° hoekje :*

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Mooi dat het gelukt is, en jij natuurlijk ook een fijne kerst! :)

• m-m
  • Niet online

m-m

hmm als ie in gleuven zit zit ie natuurlijk wel goed vast, dus een voordeel bij een nadeel :D
iig veel plezier met kalkoenen eten en ben benieuwd naar de pics van het uiteindelijk resultaat :)
Pagina: 1