Verwijderd

Topicstarter
k zat te denken dat men nog nooit een alien (buitenaards wezen)heeft gezien
maar bacterieen (of andere hele kleien beestjes) zijn tog ook wezens?

is het zo dat er dan al buitenaardse wezen op de aarde zijn ja of nee?

Verwijderd

Ik zie er zo al een paar in de klas :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
bij mij in de klas zit er ook zo een, die MOET wel van een andere planeet komen..

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
tsja... er worden aan de lopende band nieuwe micro-organismen ontdekt. misschien zitten er wel een paar tussen die uit de ruimte zijn komen vallen. maar als ze niet van elkaar te onderscheiden zijn, kan je dus nog niet zeggen dat er leven is buiten de aarde. je zal het toch echt elders moeten aantreffen om die conclusie te kunnen trekken!

(alleen al in ons zonnestelsel zijn er al meerdere mogelijke plaatsen, waar bacterien zouden kunnen leven: Mars, Callisto, Europa, Ganymedes, Titan)

Verwijderd

AH! De beroemde "Cosmic Sneeze"!!! Was daar geen boek over geschreven, "the Andromeda Strain"?

Verwijderd

Topicstarter
maar gaan die beestjes dan nie dood in de dampkring?

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:31

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Op woensdag 19 december 2001 18:28 schreef mr.oncreatief het volgende:
maar gaan die beestjes dan nie dood in de dampkring?
Als ze binnenin een meteoriet meeliften niet, denk ik, aangezien ze dan beschermd worden tegen de hitte. Anders fikken ze denk ik wel snel af >:).

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Denk niet dat een eencellige in staat is een ruimteschip te bouwen.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op woensdag 19 december 2001 19:00 schreef ecteinascidin het volgende:
Is het niet mogelijk dat dit een intelligente levensvorm is dan ookal is het niet met het blote oog zichtbaar. wat weten wij nou van buitenaardse wezens? Misschien levene r in de ruimte wel beestjes die X aantal keer klijner zjin dan de klijnste bacterie maar slimmer dan een mens.

Who knows?

Signature

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

I don't :7
maar t zou idd niet zo'n gek id zijn... alleen moeilijk in te beelden...

Verwijderd

Topicstarter
[q]
[q/]

jeah right
niet dus hoezo moet een ruimte wezen een ruimteschip bouwen? :?
ik bedoel voor zo'n buitenaards wezen is een (bijvoorbeeld) olifant tog een buitenaards wezen?
maar zie jij een olifant (of een bacterie) een ruimteschip bouwen?

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 19 december 2001 21:37 schreef mr.oncreatief het volgende:
[q/]

jeah right
niet dus hoezo moet een ruimte wezen een ruimteschip bouwen? :?
ik bedoel voor zo'n buitenaards wezen is een (bijvoorbeeld) olifant tog een buitenaards wezen?
maar zie jij een olifant (of een bacterie) een ruimteschip bouwen?
Wie weet! Aardse dieren werken op chemische en mechanische processen. Maar stel je eens voor dat er dieren zijn die hun levenskracht uit nucleaire processen halen en op quantum-mechanische manieren bewegen? Dan kunnen ze veel kleiner maar toch even intelligent zijn en gereedschappen gebruiken.

En wat olifanten betreft; lees het boek "Voetval" van Larry Niven en Jerry Pournelle eens. Gaat over een op olifanten lijkend buitenaards ras dat de aarde aanvalt. Errug vermakelijk, aangezien er een complete samenleving van die beesies beschreven wordt......

Verwijderd

Bacteriën zijn de meest veerkrachtige levensvormen die we kennen. Ze zitten werkelijk overal. Zelfs op de oceaanbodem bij vulkanische pijpen waar het 300 graden is.
Ik denk dat het het meest waarschijnlijk is dat de eerste buitenaardse wezens die we zullen ontdekken (een soort)bacteriën zijn.
Onderzoekers hebben ontdekt dat in die grote nevels in de ruimte kleine 'holle' bolletjes bevatten, en dat ze uit koolstofverbindingen zijn opgebouwd.

[speculatieve modus]
Mischien komt het leven op aarde wel uit de ruimte :) Dat er inderdaad zo'n stukje uit mars is geslagen door een meteoriet inslag met een bacterietje er in, wat vervolgens op aarde inslaat.
[/speculatieve modus]

Heb ik overigens allemaal van discovery channel ;)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Euhm, het woord buitenaards (wezen) zegt imho genoeg over wat het is :) Het is een wezen dat zich ergens buiten de aarde bevindt, dus een organisme dat hier op aarde leeft kan toch geen buitenaards wezen zijn ?!
Wanneer je echter gaat zeggen : "Maar vroeger waren ze buitenaards .." dan kan je dat voor alle organismen hier op aarde stellen dat ze misschien ooit wel eens op een andere planeet hebben geleeft. Ik geloof in ieder geval niet in marsmannetjes en nog minder in het feit dat wij er ooit gaan ontmoeten. Ofwel is het gewoon fysisch onmogelijk voor ons, en voor de buitenaardse wezens, om elkaar ooit tegen te komen, ofwel zijn ze superieur aan ons ras (de mens etc) en vernietigen ze ons op een paar seconden met hun revolutionaire technieken.

Wie dit alles maar gelul vindt mag er gerust voor uitkomen ;)

(8>

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik vind het idee van Melkor niet eens zo vreemd. Misschien dat ons leven wel begonnen is op Mars. Echter, dan komt de vraag, waar komt dat leven dan vandaan?

Signature

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op woensdag 19 december 2001 13:03 schreef mr.oncreatief het volgende:
is het zo dat er dan al buitenaardse wezen op de aarde zijn ja of nee?
Misschien wel in een andere dimensie. Ik weet niet veel van natuurkunde, slechts middelbare school niveau (ja, ik weet het, dat stelt niet veel voor is me vaker verweten).

Maar als eye-opener over dimensies, vertelde mijn docent regelmatig het verhaaltje van wat hij de 'platlanders' noemde. Dat ging als volgt: stel er zijn wezens die slechts naar voren, achteren, links en rechts kunnen kijken en die zelf geen hoogte hebben. Die leven dan ook op een wereld die zelf slechts 2-dimensionaal is. Stel je nu het volgende voor:

========platland 1=======

==========platland 2==========

Geen van tweeen ziet elkaar en beide werelden kunnen wetenschappelijk aantonen dat ze alleen in de ruimte zijn. Ze kunnen immers maar twee dimensies waarnemen.... :)

Dus, misschien kijkt er nu wel een wezen met me mee terwijl ik dit type. ;)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bacterieen zijn enorm sterk, de apollo astronauten hebben toen ze op de maan waren, onderdelen van een surveyor sonde die daar eerder geland was, mee naar de aarde genomen voor onderzoek, wat bleek: er bevonden zich nog levende sporen van bacterieen in, ze hadden dus het vacuum en de extreme temperaturen/straling overleefd.
Het zou dus best mogelijk kunnen zijn dat eencelligen "meeliften" op een meteoriet.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:20 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Misschien wel in een andere dimensie. Ik weet niet veel van natuurkunde, slechts middelbare school niveau (ja, ik weet het, dat stelt niet veel voor is me vaker verweten).

Maar als eye-opener over dimensies, vertelde mijn docent regelmatig het verhaaltje van wat hij de 'platlanders' noemde. Dat ging als volgt: stel er zijn wezens die slechts naar voren, achteren, links en rechts kunnen kijken en die zelf geen hoogte hebben. Die leven dan ook op een wereld die zelf slechts 2-dimensionaal is. Stel je nu het volgende voor:

========platland 1=======

==========platland 2==========

Geen van tweeen ziet elkaar en beide werelden kunnen wetenschappelijk aantonen dat ze alleen in de ruimte zijn. Ze kunnen immers maar twee dimensies waarnemen.... :)

Dus, misschien kijkt er nu wel een wezen met me mee terwijl ik dit type. ;)
Die docent van jou heeft je genoeg waardevols vertelt over hoe het werkt met dimensies.
Je hebt dus genoeg natuurkunde in huis, als je het mij vraagt :)

Verwijderd

Voor dat je het kunt hebben over buitenaards leven, moet je eigenlijk eerst een defenitie hebben voor het leven.

Wat is leven?

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 03:21 schreef madscientist2 het volgende:
Wat is leven?
Check deze topic maar eventjes.
[topic=343288]
Pagina: 1