Wat is de beste mailserver die ik kan draaien onder Linux (slack8)? De beste is eenvoudig in te stellen en veilig. Ik ben al bezig geweest met qmail.. en de standaard mail die erin zit..
Exim - www.exim.org
Ik zelf ben laatst ook met SMTP servers bezig geweest, en ik ben zelf erg te spreken over postfix.
http://www.postfix.org
Deze is makkelijk te configureren en ook het instellen van meerdere domains om mail voor te ontvangen is simpel. Evenals mail adressen voor die verschillende domains aanmaken. Van Exim vond ik persoonlijk de docs. op de site nogal ruk
http://www.postfix.org
Deze is makkelijk te configureren en ook het instellen van meerdere domains om mail voor te ontvangen is simpel. Evenals mail adressen voor die verschillende domains aanmaken. Van Exim vond ik persoonlijk de docs. op de site nogal ruk
ik denk dat iedereen hier voor Exim of Postfix gaat stemmen. Misschien een paar die-harders die voor sendmail gaan, een paar voor qmail, maar de eerste twee zijn het makkelijkst, en zeker niet slecht! (ik gebruik zelf Postfix)
ach...in een volgend leven lach je er om!
en hoe zit het met spammers die gebruik kunne maken van je mail? wat doe je ertegen.. gewoon met ipchains ervoor zorgen dat de src ip alleen lokale ips mogen zijn?
ik wil trouwens gewoon naar alles kunnen mailen..
Is er ook ergens een gratis mail forwarder?
ik heb nu namelijk zo lang @home ccxxxxx-a.zwoll1.ov.nl.home.com adres.. das natuurlijk niet fijn om te onthouden
ik wil trouwens gewoon naar alles kunnen mailen..
Is er ook ergens een gratis mail forwarder?
ik heb nu namelijk zo lang @home ccxxxxx-a.zwoll1.ov.nl.home.com adres.. das natuurlijk niet fijn om te onthouden
In Postfix kun je erg makkelijk IP invoeren waarvoor relays mogen gedaan worden. De rest wordt geweigerd. sgoed!
Voor debian is qmail erg makkelijk op te zetten.
Zijn gewoon .debs voor beschikbaar.
Verder is het een persoonlijke keuze tussen postfix en qmail. Ze ontlopen elkaar niet zoveel kwa functionaliteit.
Qmail is iets volwassener dacht ik (zit meer ontwikkeltijd in).
Zijn gewoon .debs voor beschikbaar.
Verder is het een persoonlijke keuze tussen postfix en qmail. Ze ontlopen elkaar niet zoveel kwa functionaliteit.
Qmail is iets volwassener dacht ik (zit meer ontwikkeltijd in).
Alleen heeft 95% van de gebruikers een dynamisch IP..In Postfix kun je erg makkelijk IP invoeren waarvoor relays mogen gedaan worden. De rest wordt geweigerd. sgoed!
Verwijderd
laat ze de mailserver van hun ISP gebruikenOp woensdag 19 december 2001 20:19 schreef igmar het volgende:
[..]
Alleen heeft 95% van de gebruikers een dynamisch IP..
Verwijderd
bij postfix kan je ook ip ranges instellen voor dynamische ips'. en postfix staat ook bij de debian package list 
(volgens mij wordt exim standaard geinstalleerd?)
(volgens mij wordt exim standaard geinstalleerd?)
Qmail is de beste, Micro$oft gebruikt deze ook.
Quote van www.qmail.org:
A number of large Internet sites are using qmail: Hotmail's outgoing mail (although Microsoft thinks they're going to transition to W2K), USA.net's outgoing email, Address.com, Rediffmail.com (10M users, adding 30K users/day), Colonize.com (sending 12M opt-in emails/day), Yahoo! mail, Network Solutions, MessageLabs (searching 20M emails/week for malware), listserv.acsu.buffalo.edu (a big listserv hub, using qmail since 1996), Ohio State (biggest US University), onelist.com (which has merged with egroups, another big free mailing list service), Listbot, USWest.net (Western US ISP), RIPE, Matchlogic, Telenordia, gmx.de (German ISP), NetZero (free ISP), Critical Path (email outsourcing service w/ 15M mailboxes), PayPal/Confinity, Hypermart.net, Casema, Pair Networks, Topica, MyNet.com.tr, FSmail.net, and vuurwerk.nl.
Quote van www.qmail.org:
A number of large Internet sites are using qmail: Hotmail's outgoing mail (although Microsoft thinks they're going to transition to W2K), USA.net's outgoing email, Address.com, Rediffmail.com (10M users, adding 30K users/day), Colonize.com (sending 12M opt-in emails/day), Yahoo! mail, Network Solutions, MessageLabs (searching 20M emails/week for malware), listserv.acsu.buffalo.edu (a big listserv hub, using qmail since 1996), Ohio State (biggest US University), onelist.com (which has merged with egroups, another big free mailing list service), Listbot, USWest.net (Western US ISP), RIPE, Matchlogic, Telenordia, gmx.de (German ISP), NetZero (free ISP), Critical Path (email outsourcing service w/ 15M mailboxes), PayPal/Confinity, Hypermart.net, Casema, Pair Networks, Topica, MyNet.com.tr, FSmail.net, and vuurwerk.nl.
Op donderdag 20 december 2001 12:06 schreef h_e_k het volgende:
Linux...sorry foutje....was een mailserver voor een NT-bakje..
Gebruik zelf Postfix en dat is redelijk snel te leren om standaard instellingen goed te krijgen. Ben er eigenlijk wel zeer tevreden mee en er is behoorlijk veel documentatie over te vinden en dat is ook heel belangrijk.
Pagina: 1