Toon posts:

CONFIGMG ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb net een systeem gebouwd met een; ESC K7S5A en daarop een Athlon 900, 256MB DDR-Ram Kingston, Geforce2MX, en een 40GB Maxtor 7.200rpm, alles nieuw.

Wanneer ik Windows98 kaal instaleer, (dus zonder e.v.t. drivers) dan krijg ik bij een koude reboot de volgende melding; "Tijdens de initialisatie van aparaat CONFIGMG: Beschermingsfout van Windows, u dient de computer opnieuw te starten."

Als ik dan opnieuw boot (Ctrl-Alt-Del), start hij wel door, en lijkt dan zonder problemen te werken.

Ik heb Windows inmiddels al 3x opnieuw geinstaleerd, elke keer het zelfde liedje.

Wat denken jullie, moederbord brak?

Alvast bedankt,
TheBird

Verwijderd

Als het kan moet je ff ander geheugen proberen, beschermingfouten komen namelijk meestal door het geheugen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je moet ff in je bios kijken om van die vage opties aan te zetten, ik ken het probleem ook.
Ik heb het over read around write e.d., ze zitten onder advanced dinges, gewoon 1 voor 1 om zetten en kijken wat er gebeurd.
:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zal ik proberen.

Bedankt voor de tip.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ha, dit probleem HAD ik ook. Het is een berucht probleem met de k7S5a, check dit forum: www.ocworkbench.com

Anyway, de oplossing is daar niet te vinden, wel een uitgebreide analyse. De oplossing is mij aangereikt door een mede-tweaker: Je CPU licht overklokken. Ik begrijp ook niet waarom, maar het werkt.

Om de K7S5A te overklokken moet je een overklokkersbios erop zetten, te downloaden op bovenstaande site. Vervolgens kan je in het BIOS je FSB naar 138/138 zetten (1450 Mhz), en dit verhielp het probleem voor mij. Je kan zelfs naar 150/150 (1600 Mhz), maar dat durf ik niet aan zonder betere koeling.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bij mij heeft het toch wel geholpen.

Ik heb de CAS Latency handmatig op 2T gezet (moet voor mijn geheugen wel 2,5 zijn, maar Kingston werkt prima op CL2).
En de Autodetect Dimm/PCI Clk op disabled (daarvoor moet volgens mij het geheugen over SPD beschikken, en ik dacht niet dat Kingston SPD aan boord had).

Anyway, draait de zaak nu prima, misschien heb ik mazzel gehad.

Iig nog bedankt voor alle hulp.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb altijd roelerende oplossingen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1