Toon posts:

Problemen met Euro printen op een Nashuatec D440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Nashuatec D440, dit is een kopieerapparaat en netwerkprinter. Deze hangt dus niet aan een PC maar gewoon gelijk aan het netwerk.
Dit is het probleem: Als ik in Excel Euro bedragen typ en ik het wil printen op deze netwerkprinter, komen de Euro tekens er niet op te staan, alleen de bedragen.
Als ik Word een paar Euro tekens zet en ga printen, komen deze wel op het papier te staan. :? Tis heel vreemd.
Ik heb van de microsoft site ook updates gedownload voor Office en Excel en ook geinstalleerd, maar niks heeft geholpen :'(

Op de microsoft site staat dat als je Euro tekens wil printen, de printer moet instellen dat deze bitmap afbeeldingen uitprint. Dat heb ik ingesteld, maar heeft ook niet geholpen :'(

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, want het jaar is bijna voorbij, en wij moeten hier op het werk volgend jaar wel Euro's kunnen uitprinten ;)

Alvast bedankt

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is dat je de patch van hp gebruikt, die installeerd een lettertype zodat de printer hem hercent, als het zijne de euro.

gr.

Verwijderd

Topicstarter
Welke patch is dat precies? Hebbie misschien een link voor mij?

Verwijderd

Je gaat gewoon naar http://www.hp.nl
Daar zie je dan staan hp en de euro, ik denk dat je er daar wel uit komt, ik ben er zelf ook al mee bezig geweest

Verwijderd

Topicstarter
keej dan! Thanks! :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Zelfde gezeik hier,een D425 combi dinges.

ding verdomd t om euro te printen.

Oplossing (workaround):
bij printereigenschappen lettertype niet als Truetype laden, maar als bitmap.

en dan wil ie hier wel €€€ printen..

ff die hp dinges checken, want da's wel makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb HP instructies gevolgt, maar heeft ook niks geholpen. Maar wat heeft HP met Nashuatec te maken :?
Op de Nashuatec site staat ook niks over het probleem dat ik hier heb.

Maar tis gewoon heel vaag dat als je euro tekens in Word zet dat ie ze dan wel goed wil uitprinten |:(
bij printereigenschappen lettertype niet als Truetype laden, maar als bitmap.
De opties lettertype bij eigenschappen van de printer heb ik niet. Zal denk ik wel aan Windows NT liggen waar ik mee werk, want op andere machines met Win9x staat die optie er wel bij.

Ik heb zonet wel een andere optie gevonden, ook iets met bitmap, maar dat kan ik nu opeens niet meer vinden. |:( ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:18 schreef darkterror het volgende:
Ik heb een probleem met een Nashuatec D440, dit is een kopieerapparaat en netwerkprinter. Deze hangt dus niet aan een PC maar gewoon gelijk aan het netwerk.
Dit is het probleem: Als ik in Excel Euro bedragen typ en ik het wil printen op deze netwerkprinter, komen de Euro tekens er niet op te staan, alleen de bedragen.
Als ik Word een paar Euro tekens zet en ga printen, komen deze wel op het papier te staan. :? Tis heel vreemd.
Ik heb van de microsoft site ook updates gedownload voor Office en Excel en ook geinstalleerd, maar niks heeft geholpen :'(

Op de microsoft site staat dat als je Euro tekens wil printen, de printer moet instellen dat deze bitmap afbeeldingen uitprint. Dat heb ik ingesteld, maar heeft ook niet geholpen :'(

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, want het jaar is bijna voorbij, en wij moeten hier op het werk volgend jaar wel Euro's kunnen uitprinten ;)

Alvast bedankt
Het hangt ook er van af welke lettertype in Word ondersteund wordt door de Euro €.
In dit geval zijn dat deze lettertypes:

Arial
Arial Black
Comic Sans MS
Courier New
Impact
Ms Sans Serif
Tahoma
Times New Roman
Verdana

Intussentijd kunnen er meer lettertypes de Euro wel ondersteunen, welke dat zijn weet ik niet.
Als dat niet helpt, zou ik de printer drivers eens vervangen (zijn misschien verrot) of een update driver.
Probeer deze URL http://www.nashuatec.com/support/euro.asp
Daar staat het in.
Of probeer het eens met de fabrieksinstellingen van de printer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die site open krijg ik dit:

Error opening recordset
-2147217900
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Incorrect syntax near the keyword 'AND'.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: '[undefined]'

D:\INETPUB\WWWROOT\NASHUATEC\HOME\..\includes\pagesetup.asp, line 18

Maakt nie zoveel uit, wij hebben zonet met Nashuatec gebeld en het probleem uitgelegt, ze zouden terug bellen of langs komen.

In iedergeval bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1