Toon posts:

welke kaart voor 2 monitoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij mij op werk hebben ze nieuwe videokaarten nodig voor autocad machines. ze gebruiken 2 monitoren. welke videokaart is goed in kwaliteit?
ze willen een geforce 2 mx 400 kopen met TwinView, maar is de 2d kwaliteit wel goed?
ik dacht zelf meer aan een matrox G450 of G550 zelfs?

kan iemand mij advies geven?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
De matrox g550 is een prima kaartje voor die doeleinden, let wel dat de 3d performance van het ding niet 'je van het is',

mischien is een kaart met een openGL hardwareversneller erop iets? (die zijn alleen wel stervensduur) (fireGL?)

A wise man's life is based around fuck you

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:09
Neem maar gewoon de Matrox G550 dualhead voor dat soort werk.
Ik weet niet of je echt een die-hard gamer bent. Maar als je eenmaal met een G550 hebt gewerkt (op een hoge resolutie). wil je nooit meer een andere kaart (qua 2-d )

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Kijk ook eens naar de Radeon7500. Ook dualdisplay (dacht ik toch), betere 2D kwaliteit en gevoelig sneller in 3D

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen puur voor autocad en niet voor 3d apps.

dan nog een vraagje, op de G550, zitten daar 2 uitgangen op? en zijn ze beide wel analoog (dus geen DVI)

Verwijderd

Ik heb ervaring met ATI Radeon kaarten en die werken prima; zijn juist gemaakt voor het professionele werk en niet voor het gamen.

Verwijderd

oja en op die radeon kaarten zitten twee analoge uitgangen die ook digitaal te gebruiken zijn

Verwijderd

Topicstarter
digitale? dvi dus.
het moet echt zo'n 15 pins D-sub connector zijn.
analoog dus

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 19 december 2001 12:23 schreef Dtwelve het volgende:

dan nog een vraagje, op de G550, zitten daar 2 uitgangen op? en zijn ze beide wel analoog (dus geen DVI)
hangt ervaf welke je neemt je hebt met:

2x analoog
2x dvi
1x LFH (kan je een stekker op aansluiten voor 2 monitoren (digitaal/analoog)

kheb zelf de g550 met de laatste optie (met stekker dus voor 2x lcd,digitaal)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx. Is de kwaliteit een beetje goed (scherp en helder etc)?

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op woensdag 19 december 2001 12:23 schreef Dtwelve het volgende:
RadeonVE of Matrox dan

Verwijderd

ik zeg toch dat ze analoog zijn die ATI kaarten je kunt ze alleen met een verloop stekkertje ook digitaal aansluiten

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
In dit geval is imho de enige geschikte kaart de Matrox,
Deze staat bekend als een Perfecte 2d kaart met veel mogelijkheden, en het is de Gotfather of Dualhead, dus de beste techniek en het meest geevolueerd.

Daarom de Matrox G550..

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij de G550 zit ik 2DVI connectoren, maar er zijn 2 verloop dingen bijgeleverd zodat je gewone analoge stekkers erin kunt zetten. Wel zo handig voor later.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
ik vind deze foto nogal raar:

Afbeeldingslocatie: http://www.systemlogic.net/articles/01/6/g550preview/i/6.jpg

je ziet 2 verschillende uitgangen, hoe zit dat dan?

Verwijderd

Die bovenste aansluiting is voor normale crt monitoren, die witte is DVI voor lcd schermen.
Maar daar kun je een omvormertje voor krijgen, ( DVI naar CRT dus) die word trouwens standaard meegeleverd met de Radeon 8500 LE. (tenminste bij mij).

/edit verduidelijking

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op woensdag 19 december 2001 12:28 schreef Dtwelve het volgende:
Ok, tnx. Is de kwaliteit een beetje goed (scherp en helder etc)?
Ha ha, jij bent echt nog maagd op het gebied van videokaarten :)
Matrox was al meester en heerser op het gebied van 2D toen de voodoo1 nog niet eens bestond.

Dit is ongeveer hetzelfde als vragen of een Ferrari wel een beetje hard kan rijden:)
Maakt niet uit hoor, volg deze groep een week en je wordt een pro.

Matrox heeft t.o. ATI het voordeel van goede drivers verdeeld, over diverse besturingssystemen.
ATI daarintegen .... laten we zeggen dat je geen haast moet hebben.

Ik zelf ga vandaag mijn ATI kaartje (R8500) ophalen, omdat ik behalve scherp 2D ook redelijk 3D en DVI wil.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik zou ook voor Matrox gaan, ik heb er zelf ook een een oude g400 dualhead en die is echt heel goed 2d. De 3d zuigt, maar dat heb jij niet nodig. De G550 is ook met 2analoge uitgangen te verkrijgen, er zijn verschillende versies van. Anders zou je ook nog een G450 kunnennemen, er zit weinig tot geen verschil tussen de 550 en 450. De 550 heeft alleen een headcasting engine extra en eventueel dus de DVI support.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ikzelf ben nu aan het werk met een Matrox G450 dualhead en werkt echt perfect!! Goede 2D/3D. Het enige verschil met de 550 is eigenlijk de prijs. Die van de 450 ligt namelijk een stuk lager als die van de 550 maar voor zover ik begrepen heb is de enige functie voor de 550 die extra is op de 40 dat je een speciale rendering engine heb voor videoconferentie's zodat je een goed meepratende mond krijgt bij een plaatje van iemands gezicht(werkt zelfs geloof ik alleen maar goed met engelse tekst maar dat kan ik mis hebben)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Die 8500 heeft toch ook maar een beperkte funktie voor 2 monitoren? Minder mogelijkheden dan de Matrox in ieder geval.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 12:52 schreef sbonestroo het volgende:
Die bovenste aansluiting is voor normale crt monitoren, die witte is DVI voor lcd schermen.
Maar daar kun je een omvormertje voor krijgen, ( DVI naar CRT dus) die word trouwens standaard meegeleverd met de Radeon 8500 LE. (tenminste bij mij).

/edit verduidelijking
Bij alle kaarten van Matrox met een DVI uitgang zit standaard een DVI->D-SUB convertor. Bij de kaart op de foto (heb ik zelf ook) zit dus 1 convertor.
Heb je de kaart met 2xDVI dan zitten er 2 convertors in.

Is - zoals hier reeds gezegd - zeer handig voor eventueel later digitale schermen op aan te sluiten.

Ik heb reeds zelf met zowel Ati als Matrox gewerkt en de 2D kwaliteit van de Matrox is toch beter, zeker als je 2 monitoren gebruikt. Het is voor op je werk dus 3D gaming zal er waarschijnlijk wel niet veel gedaan worden.

Wil je echt professionele kaarten dan moet je inderdaad naar de duurdere OpenGL kaarten gaan kijken maar die zijn dan ook een heel stuk duurder.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon matrox neme
niet te duur en goed zat
tenzij je ultra professioneel met zware 3d kubussen ofzo moet werken =)

Tweakers Discord

• Garrett
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Matrox :)

I love watercooling

Pagina: 1