Ik heb een formulier waarin automatisch een tabel wordt uitgelezen, en waar ik uiteindelijk op een radiobutton op ja of nee kan klikken in elke rij. Ik wil nu het antwoord hiervan posten naar een volgend document, om daar afhankelijk van de uitslag wat ermee te doen.
Dit doet het prima, en ik kan dus op de volgende pagina $waarde0/$waarde1/etc... uitlezen op de ja of nee waarde. Het echte probleem is dat ik niet weet hoeveel ja/nee's er komen op deze pagina, dus ik wil eigenlijk een lus bouwen. Iets als: Zolang ik een waarde terugkrijg moet hij .....
Maar $waarde$i accepteert ie dus niet. Is er een manier om dit op te lossen (dus om automatisch te kijken op welke positie het ja of nee was ($waarde1 = ja, $waarde2 = nee, etc))??
alvast bedankt
PHP:
1
2
3
4
| <? echo "<FORM><td><INPUT type=\"radio\" name=\"waarde$i\"value=\"ja\">ja<br>"; echo "<INPUT type=\"radio\" name=\waarde"$i" value=\"nee\">nee<br></td>"; ?> |
Dit doet het prima, en ik kan dus op de volgende pagina $waarde0/$waarde1/etc... uitlezen op de ja of nee waarde. Het echte probleem is dat ik niet weet hoeveel ja/nee's er komen op deze pagina, dus ik wil eigenlijk een lus bouwen. Iets als: Zolang ik een waarde terugkrijg moet hij .....
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? while ($waarde$i) { .... } ?> |
Maar $waarde$i accepteert ie dus niet. Is er een manier om dit op te lossen (dus om automatisch te kijken op welke positie het ja of nee was ($waarde1 = ja, $waarde2 = nee, etc))??
alvast bedankt
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter