[PHP] variabele naamprobleem na post

Pagina: 1
Acties:

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik heb een formulier waarin automatisch een tabel wordt uitgelezen, en waar ik uiteindelijk op een radiobutton op ja of nee kan klikken in elke rij. Ik wil nu het antwoord hiervan posten naar een volgend document, om daar afhankelijk van de uitslag wat ermee te doen.
PHP:
1
2
3
4
<?
echo "<FORM><td><INPUT type=\"radio\" name=\"waarde$i\"value=\"ja\">ja<br>";
echo "<INPUT type=\"radio\" name=\waarde"$i" value=\"nee\">nee<br></td>";
?>

Dit doet het prima, en ik kan dus op de volgende pagina $waarde0/$waarde1/etc... uitlezen op de ja of nee waarde. Het echte probleem is dat ik niet weet hoeveel ja/nee's er komen op deze pagina, dus ik wil eigenlijk een lus bouwen. Iets als: Zolang ik een waarde terugkrijg moet hij .....
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
while ($waarde$i)
{
....
}
?>

Maar $waarde$i accepteert ie dus niet. Is er een manier om dit op te lossen (dus om automatisch te kijken op welke positie het ja of nee was ($waarde1 = ja, $waarde2 = nee, etc))??

alvast bedankt :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

for()

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Wat dacht je ervan om de waarde niet als unieke naam op te slaan (waarde1, waarde2 enz.) maar als array, dan kun je hem evenmakkelijk aanspreken en je kunt kijken hoelang de array is om aan de hand daarvan een for-lus te doorlopen. het enige wawt je moet veranderen is ipv waarde$i --> waarde[] in je code te zettenhij geeft dan zelf nummers

Verwijderd

je kan het volgende doen: ${waarde}${i}

zou moeten werken :)