Tenslotte draait de site ook op 2 AMD's
Intel daarentegen komt op dit moment gewoon niet goed uit de verf... geflopte chipset, zware leveringsproblemen, verkeerde geheugenkeuze (ja das op zich dus ook nieuws maar daar valt weinig nieuws over te vertellen dus na 10 keer weet je het wel).
Tweakers is in mijn ogen nog steeds behoorlijk objectief. Dat AMD ons sponsort maakt niks uit.....
daarmee plaats je tweakers op hetzelfde biased niveau als andere hardware sites die vaak bekritiseerd worden.Bovendien staat t.net bekend als een AMD liefhebbende site
Persoonlijk denk ik niet dat het handig is om je te laten sponsoren door een producent van produkten waar je site over gaat.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik zie overal hardware sites met advertenties van Abit, Gigabyte, Intel enz. In feite komt dat op hetzelfde neer.Persoonlijk denk ik niet dat het handig is om je te laten sponsoren door een producent van produkten waar je site over gaat.
Dit vind ik vreemd. Er zijn talloze sites die op Intel hardware draaien, maar dat schijnt wel te kunnen zonder dat zij subjectief worden genoemd. Zo'n redenering is dus eigenlijk ook biased ("Intel is beter dan AMD").Bovendien staat t.net bekend als een AMD liefhebbende site
De Athlon heeft gewoon een betere price/performance dan de PIII. Ik vind het dan vrij logisch om op Athlons te gaan draaien. Het kan mij weinig interesseren dat dit gewaagd is omdat bepaalde mensen van mening zijn dat je geen servers op AMD hardware mag draaien.
Wat betreft.. die sponsering das denk ik puur de cpu's voor het amd logo op de frontpage....
Als je een grote hardeware page heb moet je altijd zorgen dat je van alle fabrikanten hardware krijgt maar dat je wel een eigen mening mag geven..
Hey femme graag ff reply op mijn meeltje van 20-05-2000
Veel van die ads komen via banners, waar de eigenaar van de site weinig over te zeggen heeft. En er is een heel verschil tussen het plaatsen van een advertentie en sponsoring.Ik zie overal hardware sites met advertenties van Abit, Gigabyte, Intel enz. In feite komt dat op hetzelfde neer.
Neem bv auto-bladen, die staan ook vol van advertenties van fabrikanten, maar er is geen sprake van sponsoring.
Maar die sites lopen er niet mee te koop dat ze op intel draaien, ik heb ook nergens gezegt dat er niet op amd gedraaid mag worden, maar dat ik tegen de sponsoring van amd ben. Vaak wordt ook bij tests ed. gezegt dat de cpu's van bv Intel afkomstig zijn, en soms ook dat ze ze zelf blijven gebruiken, maar op tweakers wordt uitdrukkelijk over sponsoring gesproken.Dit vind ik vreemd. Er zijn talloze sites die op Intel hardware draaien, maar dat schijnt wel te kunnen zonder dat zij subjectief worden genoemd. Zo'n redenering is dus eigenlijk ook biased ("Intel is beter dan AMD").
bdw. als jij mijn mening biased vind, wat overigens niet zo is, jammer dan, ik pretendeer ook geen onafhankelijkheid.
Verwijderd
Tweakers heeft voor zover ik weet die cpu'tjes niet betaald dus is het logisch dat er over sponsoring wordt gesproken. Objectief kun je overigens nooit worden omdat je server toch ergens op zal moeten draaien.. (of je bouwt zelf een cpu)
Verwijderd
(let op, ik zeg potentieel,niet dat het zo is)
Ik denk dus niet dat T.net subjectief is!
Dat is wel erg zwart/wit gezegd. Tweakers zou toch nooit zo bekend en goed geworden zijn als Tweakers niet subjectief zou zijn?Ik denk dus niet dat T.net subjectief is!
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Tweakers is naar mijn idee NIET pro-AMD. Dat 95% van de bezoekers dat wel is.. ok. Persoonlijk ben ik pro-AMD omdat ik vindt dat Intel de laatste jaren dingen heeft gedaan die gewoon niet door de beugel kunnen. Nu hebben ze eindelijk een concurrent en dat vindt ik ok......
Een site over 'computers' (om maar lekker te generaliseren) is natuurlijk ook ideaal voor pc-ads (van allerlei aard).
Die AMD-ad maakt echt geen hol uit... als die er niet is krijg je nog steeds dat de pro-AMD-ers zeggen:"Tweakers is goed omdat het AMD is" en de anti-AMD-ers zeggen:"Dit AMD bericht is veels te subjectief omdat Tweakers op AMDs loopt"
Laat die ads nou gewoon staan en zeur er niet meer over.
Over AMD-news: AMD heeft gewoon op dit moment de beste processor van 'de' twee. De prijs is goed, kwaliteit is goed. En dan verwachten sommige mensen dat je daar als site niet over mag schrijven want dat is dan subjectief. Wat wil je dan??? Dat Tweakers maar niet meer over AMD schrijft? En dan schrappen we Intel nieuws ook maar en mobo nieuws en nieuwe biossen en nieuwe drivers.... ga ergens anders spelen zeg..
Sorry, ik laat me gaan ..
Tot de release van de Athlon augustus vorig jaar was vrijwel al het processor nieuws op Tweakers.net gefocust op Intel processors (die waren goed overklokbaar en sneller). Geen mens die daarover zat te zeiken...Over AMD-news: AMD heeft gewoon op dit moment de beste processor van 'de' twee. De prijs is goed, kwaliteit is goed. En dan verwachten sommige mensen dat je daar als site niet over mag schrijven want dat is dan subjectief. Wat wil je dan??? Dat Tweakers maar niet meer over AMD schrijft? En dan schrappen we Intel nieuws ook maar en mobo nieuws en nieuwe biossen en nieuwe drivers.... ga ergens anders spelen zeg..
Edit: Femme jij zou na een kleine 2500 posts toch moeten weten hoe je tags maakt
Er is ook geen discussie over wie de betere cpu is, dus hoef je ook niet te blijven roepen dat dat amd is, dat weten we wel.
Femme, idd zeek er niemand over het aantal intel-related posts, maar toen stond er ook niet op de pagina dat intel sponsor was van tweakers.net.
Nogmaals, ik heb niks tegen ads van fabrikanten, het gebruik van amd cpu's of intel cpu's, zelfs niks tegen het gratis krijgen van onderdelen, maar heb mn twijfels omdat er sprake is van sponsoring.