Toon posts:

Nielsonline Leert het nooit nu weer een andere site exact hetzelfde als t.n

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAARRRRHHHGGG die nielsonline, dat 14 jarig mannetje blijft een koppig vervelend jochie. Was het eerst internetplaza.nl nu heeft hij met http://0800internet.nielsonline.com/index.dcs de opmaak van tweakers gejat.

IK EIS SANCTIES!!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Heeft die pa van dat ventje een beetje geld teveel ofzo??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

404-File not found.
Hij is alweer weg...

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-02 13:34

vanDaal

-ismeereentje

http://0800internet.nielsonline.com

is het...

het vertoont inderdaad wel overeenkomsten

• Moriaty
  • Laatst online: 20-02 09:54
Tsja, t.net is gewoon erg mooi, dat wil iedereen. Nee, serieus, ik zie op het internet erg veel sites die iets van t.net, fokzine.net of gamer.nl weghebben hoor.

Ik denk niet dat t.net zich kan beroepen op een copyright ofzo als het gaat om de indeling van de page, toch?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Het leuke van internet vind ik juist, dat je alle sources, applets, info, links etc gewoon zelf kunt lezen, kopieren en gebruiken.

Ik ben fel tegen dat protectionistische gedoe van "dit is mijn HTML/applets/layout/info, daar blijven jullie vanaf".

't Is toch juist mooi als iemand anders wat leuks kan met jouw werk, dan heeft je noeste arbeid juist nog meer opgeleverd!

Als je zelf met veel prutsen een oplossing voor een probleem hebt gevonden, dan hou je dat toch ook niet voor jezelf als iemand anders datzelfde probleeem heeft?

Kom op zeg, een beetje sociaal en gul mag wel hoor...

Zodra het commercieel wordt, vind ik het wat anders: als er iemand geld gaat verdienen met jouw werk, heb je ook recht op (een deel van) de inkomsten vind ik.

Idem voor cd's, video en mp3 vind ik ;) . Hoe meer mensen plezier hebben aan een stukkie muziek, film of software, hoe beter toch?
Alleen die losers die proberen geld te verdienen door gekopieerde muziek/software te verkopen, dat vind ik :r

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

:r Wat een domme rukker, kan hij nou echt niets zelf?
0800 Internet Nieuws is een idee van Steven Loodewijk & Niels de Koning. Scripting & design door Niels de Koning.
Yeah sure...

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bunny, ik kan me gedeeltelijk in jou redenering vinden. Kijk, t.net is natuurlijk heel erg goed, het idee erachter zal waarschijnlijk door veel sites zijn gebruikt voor hun eigen site. Ook t.net heeft wat dingen weg van andere sites. Ik geloof dat het reactiesysteem van /. af komt.

Ideeen kopieren ben ik niet op tegen, maar doe het dan wel zo, dat het wat minder weg heeft van de bron. Wat Niels maakt is vrijwel een kopie van t.net en bovendien heeft hij dit al eens eerder gedaan, daar zijn toen heel veel negatieve reacties uit voortgevloeid.

Tegen het kopieren van een complete site ben ik wel tegen. Probeer zelf gewoon orgineel te zijn, zelf iets nieuws, iets gedurfds, te maken en bijf niet bij een succesconcept, want stilstand is achteruitgang.

Oh ja, en als je iets namaakt, vermeld dan tenminste nog ergens dat je het hebt nagemaakt en doe niet net alsof je het zelf hebt gemaakt. Veel mensen op internet die een scriptje schrijven vinden het helemaal niet erg dat anderen dat gebruiken, zolang zij maar bekend staan als je maker.

Verwijderd

DIT IS ABSOLUUT OM MISSELIJK VAN TE WORDEN !!

Hoezo gerippeD?

Verwijderd

Ik vind jatten ook behoorlijk lame maar ik vind dit niet echt gejat. OK, de indeling is gelijk aan T.net maar is het jatten, alleen omdat je dezelfde indeling gebruikt? Vind ik niet. Valt wel mee denk ik.

offtopic:
Is het Fokzine-design dan ook gejat van T.net? :)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

...sommigen kunnen wel overdrijven zeg, veel news sites hebben een dergelijke indeling, omdat het makkelijk leest en overzichtelijk is.
Ja, soms staat het kolommetje met headlines links, soms rechts, soms zit er een nav-bar aan de zijkant, soms aan de bovenkant... het komt allemaal op hetzefde neer.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Als je het dan tog over jatten van het t.net design hebt:

http://www.internetplaza.nl/

• TheDuke
  • Niet online
internetplaza is OOK van nielsonline

• TheDuke
  • Niet online
offtopic:
Is het Fokzine-design dan ook gejat van T.net?
dat is het beetje vage gedrag hier...
t.net layout is gemaakt door danny. layout lijkt ENORM op t.net en heeft of heeft er iig veel van weg....
maar daar zeg dan geen hond iets van...
omdat danny goede vrienden is met femme mag ie blijkbaar wel de layout rippen zonder daar enig woord over te horen van welke tweaker dan ook...

zo zit het leven hier in elkaar...
maar dit even terzijde...

• Ritchie
  • Laatst online: 22-02 17:01
Draaien fok! en tweakers ook niet op dezelfde server.
Het is gewoon een samewerkingsverband.
Danny komt al hier vanaf het begin.

- NAC Breda -

Verwijderd

Fok! en tweakers is idd een samenwerkingsverband; computerdingen hier en de rest (ook de onzin :) ) op Fok!

Verwijderd

die indeling heeft femme ook maar geript en het newz zo links
http://www.evil3d.net

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Beter goed geript dan waardeloos zelf gemaakt zullen we maar zeggen...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Zullen we eens een middagje de fora daaro bezoeken >:)

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Alle newssites hebben erg veel van elkaar weg, maar zijn toch allemaal net weer anders en ik vind het ook niet echt rippen meer gewoon een idee lenen, de code is wel zelf gemaakt en daar gaat het om, al lijkt die wel erg, maar goed.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Als ik eerlijk ben vind ik de pagina van niels overzichtelijker als tweakers.net, en idd zoals Le Mol zegt, de code is totaal anders (javascript vs. PHP)

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ik eerlijk ben vind ik de pagina van niels overzichtelijker als tweakers.net, en idd zoals Le Mol zegt, de code is totaal anders (javascript vs. PHP)
Niel's site draait gewoon op PHP hoor. En de update tracker van t.net wordt middels javascript functies door je browser geschreven...
--- admin break ---
quote wel goed tikken he >:) anders krijg je van die flauwe opmerkingen naar je kop...

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ok, zoveel verstand heb ik er ook niet van Femme, de code lijkt iig heel anders :)
maar ff on-topic... wat is jouw mening over deze 'rip'

• Martin Sturm
  • Laatst online: 12-02 13:47
Op zich lijkt de layout er wel op, maar dat heb je volgens mij vrij snel met nieuwssites. Het enige puntje vind ik is dat de inhoud wel erg veel op t.net lijkt. De meeste berichten die er staan lijken op t.net.
Hij had wel even een bronvermelding kunnen doen van de smilies. Die zijn WEL exact van t.net gekopieerd.

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat menneke is gewoon SUPERTRIEST!

• Myrdhin
  • Laatst online: 01:55
Hmmm... De mening hier is wel weer duidelijk... Als iemand een site maakt die qua indeling lijkt op die van t.net dan is het gelijk een rip-off??? Kom op luitjes.... Een site is lang niet design alleen.... En zeker niet zo'n site als t.net en die van nielsonline.... Design is een van de hoofdpunten maar de hele engine achter een site moeten we hier ook niet vergeten.... En geloof me, dat programmeer je echt niet ff op een middagje..... Ik denk dat ik met wat zoeken ook wel sites zal vinden die er eerder waren dan t.net en qua layout grote overeenkomsten zullen hebben.... Een ander punt is dat het rippen ook wel eens goed kan zijn... Als een layout erg functioneel is, waarom zal je dan een nieuwe bedenken??? Dit is geen rippen maar gewoon gebruik maken van een goed idee. Je kunt het ook als een compliment zien dat andere mensen de layout van t.net copieren.... Blijkbaar zit die layout dan gewoon heel goed in elkaar.....

• Nietzman
  • Laatst online: 20-02 08:38

Nietzman

Woei!

YES!!!!

eindelijk een goed excuus voor kindermishandeling!
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/dvv/cwmdie.gif

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een site is lang niet design alleen.... En zeker niet zo'n site als t.net en die van nielsonline.... Design is een van de hoofdpunten maar de hele engine achter een site moeten we hier ook niet vergeten....
Inderdaad, maar ik geloof dat Niels bij onderhoudswerkzaamheden aan Gamer.nl ook alle php-sources van t.net in zijn bezit heeft gekregen, als dat klopt denk ik niet dat Niels de moeite neemt om zelf iets te gaan php'en.

• Le Mol
  • Niet online
Als Chaos gelijk heeft vind ik Niels een ordinaire dief, maar als hij alleen de erg mooie layout opzet van T.net (en vele andere nieuws sites) heeft geleend en daar zelf wat bij heeft ge-php't dan zou ik er niet zou moeilijk overdoen, maar ach wie ben ik :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:38
Hij had wel even een bronvermelding kunnen doen van de smilies. Die zijn WEL exact van t.net gekopieerd.
Dat mag ie niet eens zonder toestemming van femme of reinder dus dan is ie zowiezo FOUT !

Daarnaast femme waarom werken jou quote niet ???? tis je eigen site maar hij wertk bij jou niet kicke >:)
LOL

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

ik vind dat het niet kan en je bewijst zelf weer hoe zielig je ben als je dat doet

Verwijderd

Hierbij mijn reactie op eerdere berichten in deze thread.

1) Ik heb inderdaad de scripts, maar die heb ik hier ABSOLUUT niet voor gebruikt. Sterker nog, ik krijg die scripts hier niet eens aan de gang. Die scripts zijn echt gebouwd op die server, daar kan ik hier zoiezo al niets mee. En daar komt nog bij dat scripts die je niet zelf gemaakt hebt erg klote werkt. Je hebt dan geen controle over je site, dat heb je wel bij zelf gebouwde scripts.

2) Ik heb destijds toestemming gevraagd aan Femme voor de smilies. Dat was toen ik de site aan het bouwen was (ongeveer, ik schat, ruim een half jaar geleden). Die toestemming heb ik ook gekregen.

3) Ik heb Femme hierover gesproken, en hij vindt het "Opzich wel strak", en heeft er totaal geen moeite mee.

4) Ik zie het totaal niet als een rip, maar gewoon gebruik gemaakt van een goede en functionele indeling. Dat er hier mensen zijn die tweakers als hun eigendom beschouwen en meteen gaan blaffen tegen een vliegje kan ik ook niets aan doen, mischien moeten die mensen eens wat andere sites bekijken als alleen Tweakers.net, en tot de conclusie komen dat alle websites op elkaar lijken. Zo lijkt bijvoorbeeld de indeling erg op een andere site [url ff kwijt], het beoordeling-systeem komt rechtstreeks uit slashdot.org, en er zijn vast nog wel meer dingen die niet orgineel zijn, maar daar hoor je geen hond over. Verder ook fokzine.net, omdat ze toevallig 'vriendjes' zijn mag Danny wel Tweakers.net rippen.

Ook zijn er hier mensen (ik noem geen namen) die mij niet zo mogen, en daarom elk argument gebruiken om mij de grond in te boren.

(edited 03-06-2000).]

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

ik heb zo'n id dat nielsonline niet de enige is http://213.46.129.174/test/mm / :(

One's never alone with a rubber duck.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
harley:
Daarnaast femme waarom werken jou quote niet ???? tis je eigen site maar hij wertk bij jou niet kicke
Omdat Femme ook typfoutjes maakt:
[/qoute]
>:)

Verwijderd

http://www.nielsonline.tmfweb.nl/forum/smil /

moet je is kijken of je de smilies herkent :( :( :( :( :( :( :(. Ze komen echt allemaal op misschien eentje na bij tweakers.net vandaan :( :( :(

• Zer0
  • Niet online

Zer0

en jij moet beter lezen jurrien..
2) Ik heb destijds toestemming gevraagd aan Femme voor de smilies. Dat was toen ik de site aan het bouwen was (ongeveer, ik schat, ruim een half jaar geleden). Die toestemming heb ik ook gekregen.

Verwijderd

inderdaad effe niet goed gelezen sorry maar ik dacht dat het hartje alleen voorbestemd was voor tweakers.net ??? waarom staat die er dan ook bij ????. maar voor de rest sorry dat ik effe niet heb gelezen.

Verwijderd

Ik gebruik ze niet allemaal. Alleen:

:)
:(
;(
>:)
:>
:9
:r

Verder ook nog een paar eigen smilies (zonnebril, biggrin e.d.)

(edited 04-06-2000).]

Verwijderd

Het maakt mij allemaal niks uit, die niels heeft trouwens wel zo'n zielig hoofd om naar te kijken, maar dat terzijde gelaten.
Iedereen is toch 14 geweest en als je zo'n site op je veertiende maakt das toch best goed. en verder is het toch relaxt als je alles van je pa krijgt. (wil ik ook wel).

Verwijderd

en verder is het toch relaxt als je alles van je pa krijgt.
?
die niels heeft trouwens wel zo'n zielig hoofd om naar te kijken, maar dat terzijde gelaten.
Doh.. die pasfoto op nielsonline.nl komt uit 1996..

(edited 04-06-2000).]

• Ricochet
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Nu heeft ie zelfs de lay-out van WWW.megacar.com overgenomen. Helemaal lame om zoiets te doen.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

posted 04-06-2000 22:54 CET (Amsterdam)
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

en verder is het toch relaxt als je alles van je pa krijgt.

?

quote:

die niels heeft trouwens wel zo'n zielig hoofd om naar te kijken, maar dat terzijde gelaten.

Doh.. die pasfoto op nielsonline.nl komt uit 1996..

(edited 04-06-2000).]

Conclusie, eens een rotkop altijd een rotkop

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
Voor persoonlijke aanvallen, verwijs ik iedereen naar e-mail/ICQ/IRL.

Zielig gedoe.

Verwijderd

Internet is een en al gejat en beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik vindt die lay-out's absoluut niet slecht. Ze lijken op tweakers.net maar dat doen meer site's.

conclusie --> nielsonline heeft met z'n handjes toch best wat moois gefabrcieert.

En voor concurrentie hoeft niemand bang te zijn... toch? >:)

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Voor persoonlijke aanvallen, verwijs ik iedereen naar e-mail/ICQ/IRL
Daar heb ik /dev/null voor :)

Ik ben fan van dingen

• HGJ
  • Niet online

HGJ

<html>
<body>
<b>Wat een stakker<b>
</body>
</html>

• php
  • Niet online

php

Over het algemeen reageer ik niet op dit soort threads, maar nu toch even:

Op Internet wordt alles gejat, layouts, scripts, software, muziek etc. Het is de kunst aan een gejatte layout een eigen gezicht te geven.

Verder moet ik zeggen dat bepaalde indelingen niet echt onder jatwerk te scharen zijn. Om nu te zeggen dat een menuutje links, boven of links en boven te beschermen zijn: Nee.
Als ik alle sites moest aanklagen die ongeveer hetzelfde design hebben als mijn site, dan was ik nog wel even bezig. Bovendien is het "design" (ahum) van mijn site niet door mij verzonnen, dus ik houd mijn kop.

Dat bepaalde delen van sites door scripts worden gegenereerd (PHP/JS of wat dan ook) is ook niet nieuw, dit is juist de bedoeling van deze scripts.

Dat er ideeen van andere sites geleend worden, is logisch. Je ziet een site met een bepaald goed idee, en wilt dat ook inelkaar zetten. Goed, moet kunnen in mijn ogen. Overigens zijn de meeste ideeen niet specifiek voor 1 site.

Ik heb de sites van T.Net en Nielsonline bekeken, er zijn zeker overeenkomsten, maar ook verschillen. Er is wel degelijk een behoorlijke eigen input geweest. Over de overeenkomstige afgeronde hoeken: Ook die zie je niet alleen op T.net, maar op diverse sites. Dat daardoor het design overeen gaat komen, is niet te vermijden. Idem met auto's: Zien er ook alleen eender uit.

Er zijn inderdaad wel behoorlijke rip-offs geweest van T.Net, ik kan me er nog 1 herinneren van iemand, die werkelijk alles letterlijk had overgenomen, exclusief de naam Tweakers.net Dit was letterlijk copy-paste werk. Enkel de rode kleur was vervangen door geel. Dat zijn dingen die dus weer NIET kunnen.

Dit is dus mijn stukje input. Persoonlijk zou ik mij niet druk maken om vermeende rip-offs, tenzij het overduidelijk is.

Herman www.waterkoeling.nl (nee, ik ben geen webdesigner)

Verwijderd

-=SubGold=-oftewel Black-Lockx

Ik heb dat scriptje es bekeken van zijn flash-site en dat lekt aan alle kant, als ik bijv. al op de back knop van mijn browser klik en kom dan terug bij www.nielsonline.nl
dan krijg ik een gigantische foutmelding, datr is overigens nog maar een van de vele, toch zijn dit niet meer beginners foutjes, deze fouten maak je normaal niet, maar het kan wel als ie alles zit te rippen, ga maar es naar www.willyvossen.nl (met veel dank aan Beaverke en Davy, GsmGuru en ook een beetje Black-Lockx)

Maar Niels ik wens je toch wel suc6 met het leren omgaan met Flash en dat forum is ja tja, toch redelijk overgenomen en dat is jammer.

Verwijderd

Een foutmelding bij nielsonline.nl??.. wat voor foutmelding dan? En trouwens, ik ken onderhand heel flash, alleen is nielsonline.nl erg oud.

En m'n forum lijkt dus echt niet op een andere site, http://forum.nielsonline.com .

(edited 07-06-2000).]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

dat forum is ja tja, toch redelijk overgenomen en dat is jammer.
Duhhh... alle fora lijken tegenwoordig op elkaar. Zelf gebruik ik Board Power, wat weer een mooi imitatie van UBB is en daardoor het automagisch op GoT lijkt, net als alle andere UBB, Powerboard etc.. fora
Dat van nielsonline is iig wel al een PHP3 forum...

Verwijderd

Kunnen ze niet terugrippen, die Nielsonline site is dus veel beter enzo
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.