Ik heb nu een Sony 4 speed brander. Ik zit er over te denken om een 32x te nemen. Maar scheelt het echt wel zoveel in tijd dan? Ik bedoel, jullie zeggen dat het branden van langzaam naar steeds iets sneller gaat. Dus Hij pakt 2x, dan 4x en dan 8x etc. Hoe lang doe je dan ongeveer over 700 mb? Is het het geld waard om een 24x of 32x te nemen? Ik brand zoveel en dan wordt ik soms gestoord van het lange wachten...(Ik kan mijn ouwe trouwens wel kwijt). THANX!!
Verwijderd
Geleidelijk branden gebeurt pas vanaf de 24x brander, die gaan in stapjes van 16-->20-->24. Het op 24x branden gebeurt vanaf de 16e minuut van een CD.
Het branden van een 24x CD duurt ongeveer 4 mins.
32x brander lijkt leuk, echter het branden op 32x gebeurt pas op een veel later tijdstip, tijdswinst is dus minimaal.
Het branden van een 24x CD duurt ongeveer 4 mins.
32x brander lijkt leuk, echter het branden op 32x gebeurt pas op een veel later tijdstip, tijdswinst is dus minimaal.
Ja, ok. Ik snap het denk ik al een beetje. Maar wat raad jij me dan aan? Ik bedoel, ik zit te denken aan de lite on en die schelen geloof ik maar een paar tientjes van elkaar.
Nog een vraagje over die lite on, die heeft een buffer van 2 mb. Maar mitsumi geloof ik van 16 mb. Lijkt dat me nog iets 'veiliger' branden, of niet?
Nog een vraagje over die lite on, die heeft een buffer van 2 mb. Maar mitsumi geloof ik van 16 mb. Lijkt dat me nog iets 'veiliger' branden, of niet?
Verwijderd
maakt niet uit met een snelle pc, met een langzamere pc kan burn-proof je underruns opvangen en heb je nog geen probleem.Ik heb zelf de lite-on 24x, perfect apparaat, dus als ik jou was zou ik even de ervaringen met de 32x afwachten of gewoon de reeds proven 24x kopen.
Op woensdag 19 december 2001 10:32 schreef PDP het volgende:
Ja, ok. Ik snap het denk ik al een beetje. Maar wat raad jij me dan aan? Ik bedoel, ik zit te denken aan de lite on en die schelen geloof ik maar een paar tientjes van elkaar.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, al is het verschil tussen een 24x en een 32x (qua brandtijd) te verwaarlozen.
700mb duurt ongeveer 4 tot 5 minuten
...
Als je echt veel brand kun je waarschijnlijk beter 2 16x branders kopen.
Verwijderd
Neem een goede 12 speed. Zijn een minuutje of 2 langzamer, maar werken gegarandeerd op een hogere snelheid van die monsterbranders van 24 en 32 speed. On the fly branden zal niet makkelijk gaan dan, want je cdrom is of te langzaam, of je buffer loopt snel leeg. Dan gaat ie burnprooven en gaat je snelheid van het branden drastisch omlaag!
Verwijderd
lite on heeft burn-proof mislukt eigenlijk nooit een cd
ik zou 16 speed nemen is intressant met de prijs en snel genoeg nog geen 7 minuten voor een 700MB cd
ik zou 16 speed nemen is intressant met de prijs en snel genoeg nog geen 7 minuten voor een 700MB cd
Ik zou dan voor de 24x Lite-On gaan.
Reviews:
24x http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=59 http://www.cdrinfo.com/hardware/liteon24102/index.shtml
16x http://www.cdrinfo.com/hardware/liteon16101/index.shtml
Reviews:
24x http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=59 http://www.cdrinfo.com/hardware/liteon24102/index.shtml
16x http://www.cdrinfo.com/hardware/liteon16101/index.shtml
LiteOn LTR-24102B IDE CDR-W
Positive (+):
- Supports 20x and 24x writing (Z-CLV) speeds
- "Smart-BURN" anti-coaster technology
- Very Good data reading performance
- Very Good Seek times
- Very Good DAE ripping quality
- Very good packet reading/writing performance
- Supports DAO-RAW
- Can read/write SubChannel Data from Audio/Data tracks
- Can produce perfect SD2 backups!!!
- Supports CD-Text (reading/writing)
- Supports Overburning (up to 99mins)
- Supports Ultra-DMA 33 connection interface
- Very good behavior even with non-24x certified media (not even a single coaster!)
- Retail package contains Nero 5.5x
- Low noise when operating
- Low price (170$<=) compared to the competition
Negative (-):
- Low reading performance with HS-RW media (16x CLV)
- Low DAE ripping speed compared to the competition...
- Very bad CloneCD reading speeds
- Doesn't support lower recording speeds than 8X
- No cooling fan
Lite-On LTR-16101B IDE CDR-W
Positive (+) :
- Supports 16x writing (CLV) speed
- "BURN-Proof" anti-coaster technology
- Very Good data reading performance
- Very Good Seek times
- Good DAE ripping performance (with CDR media)
- Very good packet writing performance!
- Supports HS-RW standard (10x re-write)
- Supports DAO-RAW
- Supports CD-Text (only writing?)
- Supports Overburning
- Supports Ultra-DMA 33 connection interface
- Low noise
- Looowww price (130$)
Negative (-) :
- Low reading performance with HS-RW media
- DAE quality is not perfect...
- Doesn't support reading of SubChannel Data (from Data tracks)
- Failed to recognize written 99min CDs
- Limited overburning (up to 90minutes)
- Failed to playback CD-Text enabled CDs
- CloneCD reading performance could be better...
- Failed to backup SD2 protected CDs
- Doesn't support 8cm CDs(?)
binnenkort heb ik ook een 24 x van plextor
lijkt me wel hard zat
alleen die cd's moet je nog maar ergens zien te krijgen. heb ze tot nu toe nog niet gezien
lijkt me wel hard zat
alleen die cd's moet je nog maar ergens zien te krijgen. heb ze tot nu toe nog niet gezien
Philips silver premiums ,beetje computerboer heeft ze al voor 24x (die van 16 draaien toasten ook op 24 trouwensOp woensdag 19 december 2001 22:46 schreef vinkie het volgende:
binnenkort heb ik ook een 24 x van plextor
lijkt me wel hard zat
Goede Toaster vergelijking:
http://www6.tomshardware.com/storage/01q4/011213/
Het is FRIET!
Thanx guys, jullie hebben me op zeker een eindje op weg geholpen. Als er nog andere suggesties zijn, hoor ik die natuurlijk graag! 
PDP
PDP
Volgens mij zou LiteOn toch de firmware eens moeten updaten van de oudere drives.- CloneCD reading performance could be better...
- Failed to backup SD2 protected CDs
Verwijderd
ik zou voor de 24x gaan, je ziet toch bijna geen verschil meer in snelheid, hetgeen het langste duurt als je een cd schrijft is nog altijd de lead-in en lead-out, en da kan dus gewoon nie rapper
PS : als je een 24x ipv een 32x koopt, ben je ook nog een goedkoper uit
PS : als je een 24x ipv een 32x koopt, ben je ook nog een goedkoper uit
Verwijderd
Ik loop zelf ook een beetje met de zelfde keuze, maar ik denk toch dat ik voor de 24x plextor ga. 24x speed cd's is toch geen probleem ik bij media markt hebben ze 24x MMore. Ik weet dat er nochal wat probs. zijn met MMore maar bij mij is er in 2 jaar geen 1 mislukt en zelfs de eerste cd die ik heb werkt gewoon nog goed.
Verwijderd
Met de meeste drives worden ook 16 of in mijn geval 8x schijfies keurig op 24x gebrand dankzij smart X(in case of lite-on 24x) , en even voo olaf de sd2 issue is een chipset issue en kun je dus helaas niet met de firmware oplossen, de 24x van liton is n.l de eerste met een techmedia chipset.
Op woensdag 19 december 2001 22:57 schreef Jox444 het volgende:
[..]
Philips silver premiums ,beetje computerboer heeft ze al voor 24x (die van 16 draaien toasten ook op 24 trouwens)
Goede Toaster vergelijking:
http://www6.tomshardware.com/storage/01q4/011213/
Volgens mij valt dat wel mee, zag ze vorige week nog bij Aldi liggen 20 cd's voor nog geen 30 piek.Op woensdag 19 december 2001 22:22 schreef Soldier2000 het volgende:
This alleen zo kut als je 24x cd's moet kopen want die zijn er zo weinig te koopt.
Als er op een cdeetje 12x certified staat betekent dat dat ze getest zijn om op 12x te branden en dat het gegarandeerd wordt dat dat werkt.
ik heb hier ook van die cdeetjes liggen die 12x aan kunnen, maar die fikken perfect op mijn 24x plexwriter
ik heb hier ook van die cdeetjes liggen die 12x aan kunnen, maar die fikken perfect op mijn 24x plexwriter
Uit een test bleek dat een 32X vaak niet verder dan 26x gemiddeld komt, geloof www.cdrinfo.com/
no comment
Verwijderd
Ik krijg bij 70% van die dingen write errors en dat al op een snelheid van 6x en daar wordt de 30% die dan wel goed gaat erg duur van.Op vrijdag 04 januari 2002 09:08 schreef mennoo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee, zag ze vorige week nog bij Aldi liggen 20 cd's voor nog geen 30 piek.
Pagina: 1