startpagina verandert bij elke opstart weer

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Ik ben naar deze site geweest(waarschuwing, kutsite) http://www.vetheftig.nl/htm/disclaim.htm en daar heb ik iets gedownload(dial.cxq).

Ik met mijn domme kop heb daarop geklikt en toen is mijn startpagina veranderd, ik denk geen probleem en ik verander hem terug. Echter, bij elke restart verandert ie het weer in zijn eigen startpagina.

Ik denk dat deze file ergens iets veranderd heeft waardoor de startpagina steeds weer terugverandert.

Weet iemand waar ik hiernaar op zoek moet? wat moet ik veranderen zodat hij de startpagina met rust laat? ik dacht zelf aan een registeringang maar kan ook een script zijn die hij elke opstart runt. Die dial.wxq file is een script zo te zien(open hem met een texteditor) maar kan niet wijs van worden WAAR hij iets verandert.

Weet iemand ook hoe je de errorpagina verandert? die wijst nu naar een of andere site met popups. Waarom heeft internet explorer niet standaard die opties openstaan? en waarom kan iemand zo makkelijk zonder bevestiging je startpagina veranderen? het minste wat IE of windows kan doen is waarschuwen dat de startpagina is veranderd.

Verwijderd

Je moet ff virus scannertje eroverheen gooien.

Kijk op www.esafe.nl voor een gratis scannertje + updates
file= 10mb.

Weet bijna zeker dat het een virus is.

Verwijderd

Nee is geen virus! Het komt me bekend voor. Mijn automonteur heeft ook zoiets gehad. Kreeg ie steeds rare kutpagina met links.

Hoe heb ik dat toen ook al weer opgelost, ff denken. Draait er in je systray niet iets stiekum? Damn, ik moet ff denken. Kom d'r nog wel op hoor. Kan ook zijn dat je iets kon aanklikken op die startpagina die je ingesteld kreeg.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je kan het eens proberen door in de windows register de URL op te zoeken en te veranderen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ga eens op zoek naar swcall.exe en verwijder alles (op schijf en in het register) dat daarmee te maken heeft. Dat probleem had ik ook en was daarmee verholpen :)

En oja, kijk ook even bij de programma's die automatisch worden opgestart (msconfig), daar staat ie waarschijnlijk ook bij.

• Goldme
volgens mij geen virus, die site wordt getipt bij humor.pagina.nl.

de pagina waar hij naar verwijst is geen webpagina maar een locale html file in mijn winnt\system32 directory :? genaamd winn32.html

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 19 december 2001 16:18 schreef Goldme het volgende:
volgens mij geen virus, die site wordt getipt bij humor.pagina.nl.

de pagina waar hij naar verwijst is geen webpagina maar een locale html file in mijn winnt\system32 directory :? genaamd winn32.html
Heb je nu al naar mijn tip gekeken?

• Goldme
Op woensdag 19 december 2001 16:49 schreef rdgf het volgende:

[..]

Heb je nu al naar mijn tip gekeken?
ik kan die swcall nergens vinden met google.

Ik ben zelf maar eens bezig gegaan met virusscannen en nu blijk ik de magistr en de js.seeker.a virus te hebben.

Ik gebruikte norton anti-virus en wat blijkt nu: ondanks dat ik via live-update de nieuwste virusdefinities binnenhaalde toch blijft de datum van de laatste update op 3 maanden geleden staan, oftewel: norton update helemaal niks ondanks dat hij alles binnenhaalt en installeert. Alleen kom ik daar nu pas achter.

Gelukkig zijn het geen al te erge virussen en zijn ze zo verwijderd maar toch, door het feit dat die klote norton zijn werk niet deed was ik dus eigenlijk gewoon onbeschermd.

Dankzij de tip hierboven trouwens want ik zit nu te scanne met e-safe die dus 2 virussen heeft gevonden(niet wijdverspreid maar gewoon in 2 files).

Ik heb nog niet gerestart dus ik weet niet of dat gezeik met de startpagina al weg is, ik geef het wel door als er iets verandert.

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Op woensdag 19 december 2001 17:02 schreef Goldme het volgende:

[..]

ik kan die swcall nergens vinden met google.
Je moet die swcall.exe ook niet op het inet zoeken maar op je hardeschijf.

Verwijderd

heb ik ook gehad, bij mij wel virus gevonden door virusscanner sinds dien nooit meer gebeurt.

En als vinden jullie het geen virus, wat is dan wel een virus? Ik vind het behoorlijk gaar als het zomaar iets in je pc veranerd! :?

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik weet ook niet of je over een virus kan praten, maar het is er wel gekomen omdat je graag overal op wilt klikken tijdens het surfen. Een goed voorbeeld van dit soort sites waar dit vaak gebeurt zijn de 18+ sites. swcall.exe zorgt ervoor dat je een andere nummer gebruikt om in te bellen (a la 1,00 p/m), maar vaak wordt er meer aangepast dan dat eigenlijk de bedoeling is. ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:14 schreef rdgf het volgende:
En oja, kijk ook even bij de programma's die automatisch worden opgestart (msconfig), daar staat ie waarschijnlijk ook bij.
Dat was inderdaad de oplossing! Herinner het me nu weer :)
Pagina: 1