Zoals een aantal van jullie wel weten loop ik op dit moment stage bij een "kind-of" e-commerce bedrijf. Gister moest de site naar productie en zijn we met 4 man de hele tijd bezig geweest om de fouten eruit te halen. Mensen die gister op IRC waren weten hier alles van 
Nadat alles draaide zijn we met het dev-team (1 Pool, 1 Zweed en 2 stagiares
) even de kroeg ingedoken (zoals het hoort
)
Even het projct doorspreken en dan vooral de problemen die je tegenkomt bij een dergelijk project zoals code die ineens niet meer werkt. Geen flauw idee hebben of het uberhaupt werk etc.
Maar stel je nou eens voor dat mensen bruggen zou bouwen als programmeurs programma's:
Je krijgt dan bruggen waar mensen doorheen vallen en die dan "gereboot" worden.
Borden met: niet meer als 4 personen tegelijk op de brug
Op vragen of de brug af is: nou van deze kant lijkt het op een brug.
Programmeurs die over de brug lopen, lopen niet aan de rechterkant omdat ze weten dat het daar te zwak is.
Stenen die verdwijnen, waarvan niemand weet waar ze zijn gebleven.
Bij het bouwen wordt er midden in de brug begonnen, en er wordt 5 keer opnieuw begonnen.
Hoewel ik graag zou zeggen dat bedrijven stabiele software maken, weten waar ze bezig zijn, en een goede voorbeeld zijn van hoe het zou moeten. Moet ik helaas toegeven dat het niet zo is...
Maar het draait, het project is afgerond en ik ontken dat ik er iets mee te maken heb
Nadat alles draaide zijn we met het dev-team (1 Pool, 1 Zweed en 2 stagiares
Even het projct doorspreken en dan vooral de problemen die je tegenkomt bij een dergelijk project zoals code die ineens niet meer werkt. Geen flauw idee hebben of het uberhaupt werk etc.
Maar stel je nou eens voor dat mensen bruggen zou bouwen als programmeurs programma's:
Je krijgt dan bruggen waar mensen doorheen vallen en die dan "gereboot" worden.
Borden met: niet meer als 4 personen tegelijk op de brug
Op vragen of de brug af is: nou van deze kant lijkt het op een brug.
Programmeurs die over de brug lopen, lopen niet aan de rechterkant omdat ze weten dat het daar te zwak is.
Stenen die verdwijnen, waarvan niemand weet waar ze zijn gebleven.
Bij het bouwen wordt er midden in de brug begonnen, en er wordt 5 keer opnieuw begonnen.
Hoewel ik graag zou zeggen dat bedrijven stabiele software maken, weten waar ze bezig zijn, en een goede voorbeeld zijn van hoe het zou moeten. Moet ik helaas toegeven dat het niet zo is...
Maar het draait, het project is afgerond en ik ontken dat ik er iets mee te maken heb