Toon posts:

workgroup vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al een paar dagen te klooien om een netwerkje aan de praat te krijgen, hier even een korte beschrijving:

PC1= server met twee nic`s, op een realtek kaart komt @home via kabelmodem binnen en gaat weer naar buiten via intel pro/100+ kaart. OS = win XP pro

PC2= client met een intel 10/100 kaart en met OS win ME

instellingen PC1:
IP = 192.168.0.1
sub= 255.255.255.0

instellingen PC2:
IP = 192.168.0.2 (had eerst op automatisch staan)
sub= 255.255.255.0

Nu hb ik de de werkgroep op @home staan omdat ik kabelinternet via @home heb, maar kan ik die werkgroep ook een andere naam geven zonder mijn verbinding te verliezen met internet of moet dat op @home blijven staan.

Ik krijg het netwerk en de internetshare voor geen meter voor elkaar, heb ook al de client winME op IP adres automatisch gezet maar ze vinden elkaar maar niet.

krijg bij pingen vanaf client naar 192.168.0.1 de melding "time-out bij opdracht" of "doelhost niet bereikbaar"

heeft dat iets met de werkgroep te maken aangezien ik daar veel over lees hier. ook het ICS verhaal uit de FAQ werkt niet en thuisnetwerkwizard ook niet. lampjes op kaarten branden allemaal dus aansluitingen zijn goed.

Verwijderd

Topicstarter
somebody

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoe zijn de 2pc's verbonden? Crosscable of hub ?
Vervang je kabel eens, als je al niet kunt pingen dan is er iets echt mis

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 12:53 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hoe zijn de 2pc's verbonden? Crosscable of hub ?
Vervang je kabel eens, als je al niet kunt pingen dan is er iets echt mis
crooscable, al 3 kabels geprobeerd. lampjes op de nic`s branden ook

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2x tcp/ip ingesteld op de eerste server?
Ook extern.

Ik zou de werkgroep maar gewoon op @home laten.

Kijk anders ook eens in de faq

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zorg eerst dat je netwerkje werkt. Gooi alles uit netwerkomgeving. Trek je @home NIC eruit en stel eerst alles in voor het thuisnetwerkje. Pas als dat draait gooi je de @home NIC er weer in. Kan ook best zijn dat die 2 nic's niet met elkaar overweg kunnen, ik had dat met een Realtek en een 3com combo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 13:00 schreef MadMurdock het volgende:
2x tcp/ip ingesteld op de eerste server?
Ook extern.

Ik zou de werkgroep maar gewoon op @home laten.

Kijk anders ook eens in de faq
de FAQ ken ik onderhand al uit mijn hoofd... maar van dat ICS verhaal waar ze het over hebben boek ik ook geen resultaat. ik heb aan de tcp/ip van de raltek kaart waar kabelmodem inzit niets veranderd. alleen de tcp/ip van de 2e kaart die naar de andere pc gaat.

daar heb ik gewoon 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0

en bij de ME client bij tcp/ip 192.168.1.2 en subnet 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 13:03 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zorg eerst dat je netwerkje werkt. Gooi alles uit netwerkomgeving. Trek je @home NIC eruit en stel eerst alles in voor het thuisnetwerkje. Pas als dat draait gooi je de @home NIC er weer in. Kan ook best zijn dat die 2 nic's niet met elkaar overweg kunnen, ik had dat met een Realtek en een 3com combo.
tis een realtek 10mbit (van @home gehad) en een intel pro/100+ .... in de client zit een intel 10/100
Pagina: 1