Toon posts:

Goedekoopste wireless oplossing voor 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vervang binnenkort de desktop met een laptop, deze laptop is tevens de engiste laptop in huis. Ik wil op deze laptop kunnen internet (via demon, versapoint). Wat is het goedkoopste wireless oplossing voor deze laptop?

Bvd,

insane

Verwijderd

Ik heb hier wel eens gelezen dat als 2 pc's het maximum is, je alleen 2 wireless kaartjes nodig hebt, en een accespoint weg kunt laten.

Kan iemand dit bevestigen?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Op woensdag 19 december 2001 12:39 schreef smiley het volgende:
Ik heb hier wel eens gelezen dat als 2 pc's het maximum is, je alleen 2 wireless kaartjes nodig hebt, en een accespoint weg kunt laten.

Kan iemand dit bevestigen?
Bevestigd

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Jah dat gaat, 2 losse kaartjes kun je eigenlijk zien als een cross-link tussen 2 computers, ze merken dat er een andere netwerkkaart is en maken dan contact met elkaar, zonder een bassis station.

let wel, met een bassistation vergroot je het bereik van beide apparaten, dus als je pc boven op zolder staat, gaat je inet snellheid drastisch omlaag als je in de kelder gaat zitten, maar het blijft acceptabel (10 K/s ofozw..)

Des te verder van elkaar, des te hoger de packetloss en des te lager je bandbreedte dus..

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is geen 2e computer alleen een laptop en een adsl-router

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op vrijdag 21 december 2001 09:09 schreef insane het volgende:
Maar er is geen 2e computer alleen een laptop en een adsl-router
dan zul je een router met Wirel;ess aansluiting moeten kopen...en die zijn DUUR (tussen de 900 en 1100 piek) + een kaartje voor in je laptop.

Wat je evt. ook kan doen is een servertje bouwen, en daar een wireless kaartje insteken...dan de server als router gebruiken....
Pagina: 1