Om mijn tijdelijke capiciteitsprobleem op te lossen voor een maandje of 6-9 (dan ga ik een nieuwe gruwelijke bak kopen) ga ik toch maar ff een IBM60GXP 40GB kopen om mijn Maxtor 20GB (shit type vergeten en ik zit op mijn werk - volgens nog een UDMA66) te ondersteunen. Die IBM is natuurlijk veel beter en die wil ik ook gaan gebruiken als master. Maar ja .. er staat wel 18GB data op mijn Maxtor (trouwens mijn tweede - de eerst = RIP, dus daarom geen Maxtor meer). Mijn vragen:
- Kan die IBM wel op mijn Jetway (ik weet het, was nog groentje op gebied van MoBo's en wederom weet ik het typenummer niet (anderhalf jaar oud uit een Harddata
systeem))?
- Kan ik mijn Maxtor zonder dataverlies als Slave zetten en ermee opstarten? (Jumpertje veranderen natuurlijk) Of moet ik eerst mijn IBM als Slave zetten, data overpompen en dan omzetten naar master?
- Dit wordt mijn 4e IDE device (HD-DVD-CDRW en nu nog een HD dus). Moet er extra cooling
op? Vooral die Maxtors schijnen nog wel eens te crashen als ze warm worden.
Mocht ik nog dingen vergeten zijn te melden die cruciaal zijn .. melden en dan knal ik ze ff neer.
Alvast bedankt voor tips en meedenken
- Kan die IBM wel op mijn Jetway (ik weet het, was nog groentje op gebied van MoBo's en wederom weet ik het typenummer niet (anderhalf jaar oud uit een Harddata
- Kan ik mijn Maxtor zonder dataverlies als Slave zetten en ermee opstarten? (Jumpertje veranderen natuurlijk) Of moet ik eerst mijn IBM als Slave zetten, data overpompen en dan omzetten naar master?
- Dit wordt mijn 4e IDE device (HD-DVD-CDRW en nu nog een HD dus). Moet er extra cooling
Mocht ik nog dingen vergeten zijn te melden die cruciaal zijn .. melden en dan knal ik ze ff neer.
Alvast bedankt voor tips en meedenken
And Bob's your uncle ...