Toon posts:

Onderklokken en garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Tbird unlock, en dan de CPU onderklok (multiplier omlaag), ben ik dan ook m'n garantie kwijt?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ja, als ik mijn PS2 laat ombouwen en ik speel er géén back-ups of import mee, dan ben ik toch garantie kwijt. Je hebt immers moeten potloden of schilderen ;)

20*350ZO45°

• Stefetta
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik denk het wel, maar waarom zou je dat willen doen??

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ja!, je wijzigd de staat van de proccesor waarin je hem gekregen hebt. Dan vervalt de garantie, tenzij je garantievoorwaarden hebt die anders vertellen

Verwijderd

Als je met potloodstreepjes enzow bedoelt denk ik het wel.
Tis een aanpassing dan die niet direct door amd is gemaakt..
Maarja.. ge weet het nooit

Verwijderd

zou fantastisch zijn

klant : Mijn cpu is stuk
amd : ik zie dat u hem heeft geunlocked
klant : ja om hem te onderklokken
amd : oh wat goed van u ... op welke snelheid liet u hem lopen
klant : 1500@1000
amd : Prima dan stuur ik vandaag nog een amd 1000 naar u op

>:)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ja garantie vervalt meteen wanneer je er zelf aan "tweaked"

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
daar is toch een gum voor ?
Iemand met ZEEEEEER goede ogen mist volgens mij dan nog dat dat ding ge-potlood is >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 19 december 2001 09:21 schreef TheDarkLord666 het volgende:
daar is toch een gum voor ?
Iemand met ZEEEEEER goede ogen mist volgens mij dan nog dat dat ding ge-potlood is >:)
Ja, lijkt mij ook. Maar dan word je door de meeste mensen hier gelijk voor oplichter uitgemaakt (moet je nagaan wat ze zelf wel allemaal niet zijn).

Ikzelf zou hem gewoon inkleuren, multiplyer omlaag. (neem aan dat je of een hogere fsb wil, of passieve koeling ofzo??)

En gaan. Gaat ie kapot gewoon ff gummen en terugsturen/brengen. Wie niet waagt wie niet wint.

Suc6

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Bij het unlocken vervalt de (fabrieks) garantie niet... Pas als de core is doorgebrand ben je de pineut...

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 09:45 schreef Hwg het volgende:
Bij het unlocken vervalt de (fabrieks) garantie niet... Pas als de core is doorgebrand ben je de pineut...
weet je het zeker???

edit: M'n 3000ste post w000000000000000t

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als je gaat onderclocken gooi je toch gewoon de FSB omlaag... hoef je em ook niet voor te unlocken ;))

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 10:02 schreef DAMAGE het volgende:
Als je gaat onderclocken gooi je toch gewoon de FSB omlaag... hoef je em ook niet voor te unlocken ;))
Ja, maar dan wordt alles langzamer :o

Verwijderd

zie hier : http://www.eynstein.nl/Faq.php?ID=22

Voor de luie (gemiddelde) tweaker hier wat er staat want ik ga geen link creeeren.

In feite veranderd er niets.
Garantie is er om de klant te beschermen tegen een ondeugdelijk product.
1 Van de belangrijkste uitsluitingen is de regel dat er geen sprake moet zijn van "onoordeelkundig gebruik".
Een CPU die doorgebrand is agv een te hoog gebruikt voltage, ondeugdelijke koeling ed. valt hierom BUITEN de garantie.
Ditzelfde geldt voor een cpu die retour komt met een beschadigde core (meestal randen afgebrokkeld agv het verkeerd plaatsen van een cpu koeler.
Ben dus voorzichtig met de aangekochte spullen! Weet je iets niet zeker, vraag het dan aan iemand die dat wel weet, of vraag het ons! Voor OC-en geldt dat je moet weten waarmee je bezig bent. Doe het voorzichtig en met kleine stapjes. Zorg voor een goede koeling (niet alleen cpu, maar hele kast). Houd de temperatuur in de gaten!

Weet je ook meteen waar je je proc moet kopen. En nee, ik werk er niet, en heb er zelf (nog) niks gekocht.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Dit vind ik dus leuk om te zeggen :D :9 . Gebruik de search: ik kwam o.a. bij dit topic uit [topic=151689/1/50]

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 09:27 schreef TD-DMZ het volgende:

En gaan. Gaat ie kapot gewoon ff gummen en terugsturen/brengen. Wie niet waagt wie niet wint.

Suc6
Waarom denk jij dat leveranciers (waaronder ik ook val) hun voorwaarden hebben aangepast. Denk jij als gebruiker maar alles te kunnen doen en dan ook nog eens een garantieclaim te kunnen indienen.

Ik zal je dit zeggen: ik maak het gelukkig erg weinig mee, maar als ik het vermoeden krijg dat een klant onrechtmatig een garantieclaim indiend dan zal ik hem/haar laten herinneren aan de regel die in mijn voorwaardes staat. Daar staat onder meer te lezen dat de uP zal worden opgestuurd naar de fabrikant en dat daar zal worden beoordeeld wat er mee is gebeurd. En dit kan een hele tijd duren.

Dit is allemaal heel vervelend voor mensen die het wel goed voorhebben, maar lieden als jij zorgen er voor dat dit soort maatregelen genomen moeten worden. Dacht jij dat een leverancier een oneindig saldo op zijn bankrekening heeft voor dit soort geintjes?

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat je verantwoording moet nemen voor de dingen die je doet. Ga jij unlocken, prima, mijn zege heb je, maar kom niet huilen als het mis gaat. Wees dan een kerel en kom naar me toe en vertel wat er is gebeurd. Goed kans dat ik je een processor aan inkoopprijs meegeef omdat je eerlijk bent.

Verwijderd

Ik ben verantwoordelijk voor de defecte artikelen die bij ons bedrijf retour komen van klanten. De defect CPU's gaan retour AMD en de bepalen of eraan getweaked is en daar heb jij als klant naar te luisteren. |:(

Maar als een klant met zo'n CPU retour komt, en hij heeft gezegd dat die niet aan het clocken is geweest en AMD zegt van wel, heb je als bedrijf zijnde een klant minder, want die kan fluiten naar zijn CPU. Of je moet als bv de klant tevreden houden en je schrijft maar weer een CPU af...

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 10:24 schreef RMA-bikkel het volgende:
Ik ben verantwoordelijk voor de defecte artikelen die bij ons bedrijf retour komen van klanten. De defect CPU's gaan retour AMD en de bepalen of eraan getweaked is en daar heb jij als klant naar te luisteren. |:(

Maar als een klant met zo'n CPU retour komt, en hij heeft gezegd dat die niet aan het clocken is geweest en AMD zegt van wel, heb je als bedrijf zijnde een klant minder, want die kan fluiten naar zijn CPU. Of je moet als bv de klant tevreden houden en je schrijft maar weer een CPU af...
Ik weet niet of je als bedrijf dit soort klanten wil hoor. Ik geloof nog altijd in kwaliteit en klantcontact, niet in de bulk.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 09:57 schreef Lomu het volgende:

[..]

weet je het zeker???

edit: M'n 3000ste post w000000000000000t
Goh, wat een prestatie. |:( Je ouders zullen wel trots op je zijn. :+

• grasnek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 23:08
misschien een stukkie offtopic, maar ik zie hier nu mensen die me misschien kunnen helpen.. so please do :)
Door www.hadecom.nl - woensdag 19 december 2001 10:24

Daar staat onder meer te lezen dat de uP zal worden opgestuurd naar de fabrikant en dat daar zal worden beoordeeld wat er mee is gebeurd.
kijk dat vind ik interessant!!

ik ben soort van student, en heb me bij wijze van hobby ingeschreven bij KvK om goedkoop wat PC'tjes te bouwen voor kennissen/vrienden/familie..

ik ging bestellen bij een groothandel, en er zat een kapotte CPU bij (Tbird 1000/266) waar een stukje vanaf was aan de zijkant, niet de hoek dus! ik kreeg em zo aangeleverd. en dat krijg je onmogelijk met een koeler voor elkaar!!
deze kapotte CPU zit tussen een stuk of 10 andere CPU's.. ik heb em bij het ophalen niet zo goed bekeken of alles wel perfect in orde was, ik geloof dat wel..
nou kom ik erachter VOORDAT ik em op het bord prik dat ie niet in orde is. thuis dus.. ik ermee terug.. geen garantie zeiden ze in eerste instantie, maar ze gingen het navragen.. ik heb em intussen een paar keer getest in verschillende systemen, maar hij is instabiel..

dan volgt een aantal maanden gezeik, en ondertussen hebben ze het zo ver geschopt dat ik buiten garantietermijn val. (van maar een half jaar op CPU's en geheugen!! |:( )

ik lees op de AMD site dat alleen boxed CPU's naar hun kunnen worden gestuurd, en dat tray versions bij de leverancier moeten worden ingeleverd. dus daar lijk ik ook geen kans meer te hebben..

maar ik hoor van andere mensen weer andere verhalen, dat ik em gewoon wel moet opsturen naar AMD, dat ze dan gewoon een andere sturen.. maar naar welk adres enz. weet niemand..

wat moet ik nou geloven? kan ik me centen of CPU terug krijgen op die manier?
nogmaals; ben student, ik heb het al niet breed!!

(en zo heb ik nog 2 ABIT KT7A bordjes liggen waar niks mee wordt gedaan als ik ze naar me groothandel terugstuur! sturen ze na 3 weken gewoon weer terug, defect en al!! dit kost mij te veel geld, zoveel omzet draai ik niet, om dat af te schrijven!!)

Verwijderd

als er stukjes van je core afgebrokkeld zijn ofzo kan je het wel vergeten

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
wat ik nog steeds niet snap is dat leveranciesrs onder garantie uit proberen te komen

als je naar ze toe gaat dan zouden ze denk ik dan, moeten proberen het probleem op te lossen, niet zomaar ff zeggen van je valt buiten de garantie...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 10:02 schreef DAMAGE het volgende:
Dat gaat dus niet. De FSB van de Socket A Mobo's hebben zo ver als ik ze ken een minimale FSB van 100 Mhz.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ff een andere vraag: wat is het nut van underclocken :?

overclocken kan ik begrijpen, maar underclocken niet :7

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op woensdag 19 december 2001 08:44 schreef HlpDsK het volgende:
Als ik een Tbird unlock, en dan de CPU onderklok (multiplier omlaag), ben ik dan ook m'n garantie kwijt?
Ja helaas, na een unlock hoef je niet meer verder te praten, je bent je garantie kwijt, wie gelooft nu werkelijk dat je dat gedaan hebt om te underclocken :?
Wat daar ook je reden van mag zijn..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Epsilon
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

koop een tb1200 of 1400 ofzo
dan kan je die zonder de bruggen te verbinden (zijn ze meestal al :) ) je cpu onderclocken zonder dat de garantie vervalt

• grasnek
ik zal trouwens ook es antwoord geven, wel zo netjes:

koop een Tbird 1400/266 en klok die op 100MHz -> 1050 MHz
zelfde met een XP1900+ ipv 133MHz FSB op 100MHz -> 1200 MHz

of is dit niet laag genoeg?? (je betaalt toch niet voor een 1400 om em op de helft ofzo te laten lopen toch?!?!?)
maarja dan heb je niks met de multiplier gedaan.. kan ie nog op een oud KT133 bordje ook ipv KT133A.. scheelt het je nog wat pieken... ;)

je bent wel van die garantie kwestie af.. *D

[weer offtopic :P lol]

die XP vind ik wel vaag!!
+66MHz = +100 "performance" dus ook andersom..

de normaal verkrijgbare XP CPU's..
1900/1600 1800/1533 1700/1466 1600/1400 1500/1333

maar ga je onderklokken, dan krijg je:
1400/1266 1300/1200 1200/1133 1100/1066 1000/1000

nu komt het: (ik ben blij dat deze multipliers onder 7,5 niet meer gebruikt worden!!!)
900/933 800/866 700/800 600/733

je CPU presteert minder dan het werkelijke aantal MHz
HOERA!! >:) (kromme norm dat XP spul van AMD, en toch spaar ik voor zo'n mooi CPU'tje :9~ ik wil me Tbird900 kwijt..)

[/weer offtopic :P lol]

onderklokken.. pfffff.. }:O koetjes moeten grazen!! }:O

• grasnek
damn dubbelpost ik had de 2e page niet gezien.. is alweer laat.. (en ik lul te veel geloof ik..) sorry!! |:(

Verwijderd

nou, ik had ook een ungeluckte duron 900, die dood was. ik heb alles goed schoongemaakt + uitgegumd en ik heb een nieuwe gekregen (dit was een productie fout GEEN eigen fout ofzo)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 19:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet. De FSB van de Socket A Mobo's hebben zo ver als ik ze ken een minimale FSB van 100 Mhz.
mijn ecs k7s5a heeft ook nog een FSB van 66hmz

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 02:04 schreef Matty_ het volgende:

[..]

mijn ecs k7s5a heeft ook nog een FSB van 66hmz
Hmm. Mijn Abitje niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:35 schreef Mystikal_Me het volgende:
ff een andere vraag: wat is het nut van underclocken :?

overclocken kan ik begrijpen, maar underclocken niet :7
Stilte. Je koopt een snelle CPU, en laat 'm trager, en dus koeler lopen. Dan hoef je niet zulke lompe koeling te gebruiken, en je hebt nog steeds een snelle PC.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb mijn AMD Duron die standaard op 1.7v draait, nu stabiel op 1.4v draaien. Lager gaat hij overigens niet. Bij 1.35 volt krijg ik blauwe schermen...

Zo word hij ook minder warm... B-)

• Dala
  • Laatst online: 19-08 10:22
een user hier op het board (Matty_) kreeg zelf zijn duron teru nadat hij met strooom de bruggen had doorgefikt :P

dus onderklokken... gewoon weg gummen en dan is het goed, als kamonflage koelpaste misschien gebruiken bij het inleveren.....

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

mijn oude duron heb ik ook verneukt met OC...streepjes weggegumd naar de compjoeterboer gegaan en een nieuwe gekregen :)

• _Mystikal_
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op donderdag 20 december 2001 07:48 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Stilte. Je koopt een snelle CPU, en laat 'm trager, en dus koeler lopen. Dan hoef je niet zulke lompe koeling te gebruiken, en je hebt nog steeds een snelle PC.
ja, maar das toch zonde van je geld?? zolang je m niet overclockt is elke koeling toch stil??? :?

• internetinfo
  • Laatst online: 11:02
hangt er helemaal vanaf

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43

[..]

waarom giet je dan niet wat water door je sys :?
is toch ook stil ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

[..]

Mijn Duron 750@750 en 850@850 liepen ook lekker met de fan van m'n Coolermaster DP5-6H51 uit... Geen sysfan, misschien dat de fans van m'n voeding wat coolen, van m'n videokaart iig niet...
edit: een TB misschien niet, sorry :)

Specs

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 20 december 2001 17:32 schreef ernst het volgende:

[..]

waarom giet je dan niet wat water door je sys :?
is toch ook stil ?
Water door je sys is duur?

Specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een standaard unlocked AYHJA (ligt hier al een maand nix te doen omdat ik mijn HDD's uit RAID moet halen, ga ik morgen doen :)), dus als ik daar van de multiplier omhoog/omlaag gooi, kunnen ze dat toch niet zien... >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 14:03 schreef Grasnek het volgende:
misschien een stukkie offtopic, maar ik zie hier nu mensen die me misschien kunnen helpen.. so please do :)
[..]

kijk dat vind ik interessant!!

ik ben soort van student, en heb me bij wijze van hobby ingeschreven bij KvK om goedkoop wat PC'tjes te bouwen voor kennissen/vrienden/familie..

ik ging bestellen bij een groothandel, en er zat een kapotte CPU bij (Tbird 1000/266) waar een stukje vanaf was aan de zijkant, niet de hoek dus! ik kreeg em zo aangeleverd. en dat krijg je onmogelijk met een koeler voor elkaar!!
deze kapotte CPU zit tussen een stuk of 10 andere CPU's.. ik heb em bij het ophalen niet zo goed bekeken of alles wel perfect in orde was, ik geloof dat wel..
nou kom ik erachter VOORDAT ik em op het bord prik dat ie niet in orde is. thuis dus.. ik ermee terug.. geen garantie zeiden ze in eerste instantie, maar ze gingen het navragen.. ik heb em intussen een paar keer getest in verschillende systemen, maar hij is instabiel..

dan volgt een aantal maanden gezeik, en ondertussen hebben ze het zo ver geschopt dat ik buiten garantietermijn val. (van maar een half jaar op CPU's en geheugen!! |:( )

ik lees op de AMD site dat alleen boxed CPU's naar hun kunnen worden gestuurd, en dat tray versions bij de leverancier moeten worden ingeleverd. dus daar lijk ik ook geen kans meer te hebben..

maar ik hoor van andere mensen weer andere verhalen, dat ik em gewoon wel moet opsturen naar AMD, dat ze dan gewoon een andere sturen.. maar naar welk adres enz. weet niemand..

wat moet ik nou geloven? kan ik me centen of CPU terug krijgen op die manier?
nogmaals; ben student, ik heb het al niet breed!!

(en zo heb ik nog 2 ABIT KT7A bordjes liggen waar niks mee wordt gedaan als ik ze naar me groothandel terugstuur! sturen ze na 3 weken gewoon weer terug, defect en al!! dit kost mij te veel geld, zoveel omzet draai ik niet, om dat af te schrijven!!)
Sja, dat is het risico van het ondernemen. Als jij je waren niet controleert voor je ze meeneemt dan loop je dit risico. Van de andere kant zou mijn leverancier niet moeilijk doen. Maar ik controleer dit soort zaken wel voor ik betaal hoor.

En als je al niet zoveel omzet draait moet je je eens afvragen waar je het nog voor doet. Ik heb inderdaad ook wel eens een systeem bij een klant neergezet waar ik niets meer op verdien, maar dat hoort bij het ondernemerschap. That's life. Slikken of er mee kappen zou ik zeggen.

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
tja beetje oud topic maar toch idd touch luck dude.
dat kan gebeuren.
maar je hebt toch std op processoren van amd 3 jaar fabrieks garantie?
tenminste dat dacht ik altijd?
Pagina: 1