Toon posts:

Xtra CPU cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in meerdere topics over cpu koeling van buiten de kast,

[topic=346955/1/25]

Nu is mijn vraag, iedereen spreekt over een fanduct of buis tot tegen de koeler...
Ik heb een dragon orb 3@7200rpm en ben van plan de fanduct tot tegen het mobo te laten lopen, dus de koeler bevind zich in de buis...

Heeft er iemand dit reeds gedaan?? wat zijn de resultaten en wordt je geluid van je cpu cooler niet versterkt doordat ie in een buis zit??

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Lijkt me vrij nutteloos, je krijgt dan overdruk of onderdruk (afhankelijk van de richting waarin de fan blaast of zuigt) rondom je koelblok. Er zal dus vrij weinig lucht langs je koelblok komen, wat resulteert in een hogere temperatuur.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waar moet de lucht dan heen? Die kan nergens heen. Dus geen luchtstroom meer. Lijkt mij niet de bedoeling.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik zou zeggen, ga gewoon een middagje knutselen. Probeer wat dingen uit. Zet je fan de ene kant op, dan de andere kant. Bekijk je temperatuur. Niemand kan weten hoe "effectief" jou fanduct is, omdat niemand dezelfde heeft.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Koop gewoon een zalman cooler, kost wat maar dan heb je ook wat! Bevalt mij supergoed, KOEL+STIL=ZALMAN

Verwijderd

Zalman 3100+; Just Cooler bay

hoeveel kost de zalman en wat is precies een just cooler bay?

Verwijderd

www.spacepromotion.nl voor de zalman

Die just cooler bay is een soort CD-speler achtig geval die voor in je pc komt. 2 grote fans die alle warme lucht er uit zuigt. Ik vind hem super stil, heb de Zalman op silent mode draaien. Mijn rekenunitje blijft mooi tussen de 40 en de 45 graden hangen.

Excuses voor de verkeerde link de goede staat er nu.
Pagina: 1