Toon posts:

WinXP 'kabel niet ingeplugd' error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ben met XP een netwerkje aan het bouwen en de Local Area Connection werkt niet, omdat de hardware niet goed aangesloten zou zijn. Deze foutmelding is ontstaan toen ik de kabel uit de hub trok die mijn twee computers verbindt.
Enig idee hoe ik het weer werkende krijg? System recovery geprobeerd, ethernetkaart opnieuw geïnstalleerd en zelfs een ander ethernetkaart en andere kabels gebruikt. Ook onder Win2000 (ik heb dualboot) krijg ik deze foutmelding.

Groeten,

ruben

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je netwerk kaartje vastzetten op 10 of 100 Mbit (al naar gelang de mogelijkheden van je hubje). Als je 'm op automatisch laat staan doetie-t vaak precies verkeerd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Groeten doen die tweakers altijd :+ , dus die kan wel uit je sign :+

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Waarschijnlijk is je kabel of HUB kapot.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 december 2001 13:03 schreef Byteripper het volgende:
Waarschijnlijk is je kabel of HUB kapot.
Zou wel kunnen dat je kabel beetje brak is.
Probeer es een andere... crosslinkje of zo

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Met de util van je kaart em hard instellen op de gewenste snelheid.. had het laatst ook...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, kabels of kaartjes kapot is een mogelijkheid, maar wel een zeer onwaarschijnlijke. Even wat extra info: sinds ik de kabel uit mijn werkende netwerk heb getrokken geven beide computers de foutmelding "cable not connected". Allebei draaien ze XP en er staat een rood kruisje door het LAN icoontje bij "netwerk". Lichtjes van de LANkaartjes doen het ook niet meer. Is het mogelijk dat ik in één ruk twee ethernetkaarten + een hub gemold heb en zo ja, kan ik hier een eervolle vermelding in het Guinness Book of Record voor krijgen? Alle suggesties welkom.
thnx, Ruben 8-)

Verwijderd

probeer eens de hub te resetten
door de stroom eraf te halen en weer in te steken

als dit niet lukt probeer eens een cross kabel tussen 2 pc te doen , zodat je weet dat het niet aan je nic ligt

probeer eerst alle nics uit .

ik vermoed dat je hub zijn laatste loodjes heeft gelegt..

sterkte..........

Verwijderd

Topicstarter
Hub heb ik al gereset, zonder HUB met alleen crosskabel ook geprobeerd, maar eehhh, wat is NIC?
Op donderdag 20 december 2001 04:59 schreef magical het volgende:
probeer eens de hub te resetten
door de stroom eraf te halen en weer in te steken

als dit niet lukt probeer eens een cross kabel tussen 2 pc te doen , zodat je weet dat het niet aan je nic ligt

probeer eerst alle nics uit .

ik vermoed dat je hub zijn laatste loodjes heeft gelegt..

sterkte..........

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 05:01 schreef rubenski het volgende:
Hub heb ik al gereset, zonder HUB met alleen crosskabel ook geprobeerd, maar eehhh, wat is NIC?
[..]
NIC = Network Interface Card (netwerkkaart)

kijk ook eens op
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/15#15

Verwijderd

Topicstarter
HMMMM. Na al dit gedoe nog steeds geen resultaat.
Ik heb alles geprobeerd.

- kabels vervangen
- zonder hub/met hub
- andere kaarten
- kaarten opnieuw installeren
- nieuwe workgroup aangemaakt
- Lan disabled en weer enabled in Windows
- 100.000 protocollen geïnstalleerd
- Kaarten gechecked op XP compatibility
- etc.

Het netwerk heeft gewerkt, totdat ik die verdomde kabel eruit trok!
Op beide compu's vindt Ipconfig (Dos) wel de LANkaart, maar zegt dat de "Media disconnected" is. Bij het booten branden de lampjes v/d kaarten ook niet, maar de kaarten staan als werkend en in orde in Device Manager aangegeven. Bij het LAN ikoontje (start > settings > network connections) ook nog steeds een rood kruisje.Hetzelfde geldt voor beide compu's, ook onder Win2000 (dualboot). Geen opties over. Laatste suggesties voordat ik Windows herinstalleer?
thnx, Rubenski |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kijk voor meer info over dit probleem bij deze discussie:

http://www.xp-erience.org/forum/showthread.php?s=&postid=6457#post6457

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Heb je al eens geprobeerd te rechtsklikken op je netwerkverbinding en dan 'Repareren' te kiezen? Dat wil hier nog wel eens wat oplossen na het unpluggen van de cables.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
ik zie de optie "repair" wel in het rechtermuis dropdown menu, maar kan 'em niet aanklikken.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:48
Ik had onder windows 2000 hetzelfde probleem (alleen de error message, verder geen problemen. Dit was toen ik nog een coax netwerk had.

Nadat ik op een ethernet 10/100Mbit netwerk ben overgegaan werkt het perfect.

Verwijderd

hm veel suggesties maar ik zie ook geen oplossing er tussen staan :)

ik had hetzelfde probleem,nadat ik de kaart in ander pcislot deed deed die nog niks ik ok dan maar andere kaart erin doe die erin start de boel op wat denk je 2 kaarten die het in 1 keer doen lol

:)

Verwijderd

Topicstarter
Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

bedankt voor al jullie hulp. Ik ga WinXP opnieuw installeren en zet dat rotnetwerk gewoon opnieuw op.
Met andere woorden: ik geef het op.
Eén ding mag duidelijk zijn: unplug liefst NOOIT een netwerkkabel, maar als het echt moet, doe het dan terwijl alle computers uit staan.

Grtz en nogmaals thnx,

Rubenski

Verwijderd

Topicstarter
Ok, 3 maanden later, dit is dus erg waarschijnlijk een XP bug. Inmiddels kan ik de netwerksettings van XP dromen, heb ik 4 werkende NICs liggen en 3 crosscables en heb ik 20 vierkante centimeter haar verloren.........maar goed. Bill kan ook niet alles. Dit probleem begint erg bekend te worden op internet.
Ter illustratie: 16.2 duizend hits op "network cable unplugged" in Google en een hoop daarvan bescrijven dit probleem..... }:O
Pagina: 1