Toon posts:

Het ultieme overclockers mamaplankje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af welk moederbord nou echt het beste is om je Athlon cpu over te klokken tot extreme snelheden.
Hiermee bedoel ik dus enogm hoge fsb snelheden en goede stabiele prestaties.

Voor eigenschappen die het mobo moet hebben denk ik aan dit soort dingen:

- Stabiele northbridge chipset
- CPU voltage in bios al boven 2v instelbaar
- fsb voor de cpu afzonderlijk instelbaar. (zonder invloed op pci/agp bus snelheden)
- Voltage switches voor videokaart en geheugen voltages.
- Goede instelmogelijkheden in het bios.

Kortom:
Het ultieme socket-A moederbord voor de betere overclocker.

Helaas heb ik nu zelf een ga-7dxr met een amd760 northbridge die niet sneller wil dan 142mhz :(
Erg teleurstellend :(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 19 december 2001 02:05 schreef Death996 het volgende:
Ik vraag me af welk moederbord nou echt het beste is om je Athlon cpu over te klokken tot extreme snelheden.
Hiermee bedoel ik dus enogm hoge fsb snelheden en goede stabiele prestaties.

Voor eigenschappen die het mobo moet hebben denk ik aan dit soort dingen:

- Stabiele northbridge chipset
- CPU voltage in bios al boven 2v instelbaar
- fsb voor de cpu afzonderlijk instelbaar. (zonder invloed op pci/agp bus snelheden)
- Voltage switches voor videokaart en geheugen voltages.
- Goede instelmogelijkheden in het bios.

Kortom:
Het ultieme socket-A moederbord voor de betere overclocker.

Helaas heb ik nu zelf een ga-7dxr met een amd760 northbridge die niet sneller wil dan 142mhz :(
Erg teleurstellend :(
Helaas moet ik je teleurstellen. Dit bestaat namelijk (nog) niet.

Stabiele northbridge heeft bijv. het EPOX 8KHA+ board.
Vcore tot boven de 2volt is moeilijk als standaard. Een weerstandje doet wonderen. :)
FSB onafhankelijk instelbaar, oftewel een ASYNCHRONE clock voor je PCI en AGP is er voor een AMD processor nog niet.
Voltage settings voor videokaart vindt je ook bijna niet.
Voltage voor memory kan het EPOX bijv. tot 3.2volt en met een kleine mod nog meer.
Instellingen zijn zeer goed in deze bios van dit board.
Board is stabiel op heel erg hoge FSB speeds. Bij mij tot 217MHz FSB. (434MHz DDR)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 02:10 schreef Rick2001 het volgende:

Stabiele northbridge heeft bijv. het EPOX 8KHA+ board.

Voltage settings voor videokaart vindt je ook bijna niet.

Instellingen zijn zeer goed in deze bios van dit board. (epox 8KHA+)
Board is stabiel op heel erg hoge FSB speeds. Bij mij tot 217MHz FSB. (434MHz DDR)
Als antwoord hierop:
Mijn Gigabyte GA-7DXR heeft instellingen voor het voltage van de videokaart en voor het geheugen.
De videokaart klan je in plaats van 1,5v op 1,6 of 1,7 zetten. En het geheugen is van 3,0 naar 3,1 of 3,2 te verhogen. Alleen op de een of andere manier wil hij bij mij (en anderen met mij) niet hoger dan 140mhz draaien.

Het is voor mij nu een feit dat de via KT266A chipset de beste is voor een amd bordje.
Aangezien Gigabyte ook een bordje heeft met een via kt266a chipset lijkt dat me ook een potentieel goede overclocker.
De bordjes die ik nu heb opgemerkt zijn:

Gigabyte GA-7VTXH
Epox 8KHA+
Abit KR7A-Raid
Asus A7V266-E

Ik ga vanmiddag ff de reviews van deze 4 bordjes uitgebreid doornemen en kijken welke mij het beste lijkt.

Aanvullingen zijn altijd welkom !!!!!!!

Verwijderd

Jullie vergeten "The overclocking king". (krijg hem vandaag bijdeweg... :9

Verwijderd

Topicstarter
Update:

De gigabyte GA-7VTXH heeft geen voltage settings voor het geheugen of de videokaart, dus valt voor mij in principe af aangezien hij verder ook niks bijzonders te bieden heeft.
(behalve het mooie blauwe kleurtje dan)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 12:17 schreef Got het volgende:
Jullie vergeten "The overclocking king". (krijg hem vandaag bijdeweg... :9
Hmmm.
Ik heb net de manual doorgenomen en dat belooft inderdaad veel goeds.
De 2 bordjes waar ik nu serieus naar kijk zijn de Epox 8KHA+ en de soltek 75DRV2

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het SOLTEK heeft zich nog niet bewezen dat deze dus zo'n hoge FSB speeds kan draaien zonder instabiel te worden.
Ook heeft deze niet de mogelijkheid om het VDDR voltage zo hoog te zetten als het EPOX zonder mod.
Verder zal het board wel goed zijn als je bovenstaande punten niet ook in overweging neemt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels besloten dat mijn gigabyte bordje de deur uit gaat.
De vervanger wordt waarschijnlijk een Epox 8KHA+ vanwege de bewezen stabiliteit.
Tnks voor de support bij deze keuze.

[off-topic]
Check vraag en aanbod eens voor een mooie ga-7dxr :D
[/off-topic]
Pagina: 1