Raar probleem met overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem met overklokken.
Mijn computer bestaat uit een MSI K7T Turbo met daarop een AMD Athlon 1400 gekoeld door een Silverado.
Videokaart is een Club3d Kyro2, vortex2 geluidskaart, firewirekaartje, netwerkkaartje,
Als ik nu ga overklokken dan lukt mij dat tot 135 FSB, meestal kan ik dan gewoon opstarten maar als ik nog 1 Mhzje hoger ga dan blijft de monitor uit.
Dit is heel raar (op 135 post hij helemaal goed, stabiel!!) ik heb gekeken naar de temperatuur van de processor (50 graden op 1400mhz) dus dat kan het niet zijn.
De chipset werd wel heel heet en dus heb ik maar eens Artic Silver tussen de heatsink en de chip gedaan, dat hielp dus niks.
Wat kan het wel zijn??

Heel graag wil ik mijn cputje overklokken dmv de FSB omdat de multiplier niet omlaag kan in de non-tweakers bios.
(die heb ik trouwens ook al geprobeerd maar werkte ook niet.)

Verwijderd

Ene degelijke northbridge koeler , merk je toch zelf op ...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ken je videokaart niet maar het zal wel AGP zijn...
Wat is de bussnelheid van je AGP? Het zou misschien kunnen zijn dat je AGP kaart dienst weigert bij een te hoge bussnelheid.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 09:59

YKW

mobiliteit ten top

Je FSB werkt door op de PCI en video-kaarten. Normaal gesproken is de PCI en AGP-snelheid 1/3 van de FSB. Echter, als de FSB te hoog wordt, dan kan het zijn dat sommige PCI-kaarten of de videokaart niet meer werkt. Nu zijn er in sommige biossen (is dat het meervoud van bios?) een optie om de verhouding FSB/PCI en AGP op 1/4 te zetten. Kijk es of er zo'n optie is!

//\/\\ZZLS
Ykw

Automatiseren kan je leren!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die is er helaas niet, maar ik zal eens mijn PCI kaarten eruit halen, misschien dat het daaraan ligt.
Jullie horen het wel!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik ben benieuwd, ik heb zelf ook een mis-plankje (K7 pro-2) maar de FSB is niet zo makelijk omhoog te krijgen, ben dus erg benieuwd wat je bevindingen zijn. De sugestie om de northbridge te koeln is niet gek er zit immers nu alleen maar een heatsinkje op.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

geen jumper voor >133 mhz bus? en pci en agp lijkt me erg tser, die kunnenn wel meer hebben dan 34 Mhz hoor

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

50 graden op de standaard 1400 Mhz?
is ook niet echt superkoel.
heb dezelfde processor, +/- 40 graden,
niet overgeklokt.
is je geheugen wel bestand tegen hogere FSB's?
of is het el-cheapo geheugen?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• DeadPool
  • Laatst online: 15-05 11:37
ik verw8 idd dat het el-cheapo geheugen moet zijn, of je northbridge kan wel wat cooling gebruiken, echt andere dingen kan ik niet verzinnen, je PCI zal het wel niet zijn want dat kan wel wat meer hebben denk ik (heel heel misschien is het die firewire kaart maar dat is maar een gokje), ik zelf heb me PCI op 39mhz lopen dus het kan echt wel wat hebben, zie sig. voor wat er in zit.
Pagina: 1