Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
wat voor merk modem? wat voor type? wat voor patch? hoe de instellingen van je modem bereikt? wat voor firmware update?
Excuses het gaat hier om het bekende Alcatal Speed Home apparaat van KPN telecom.
De tweak was van normal naar Expert en dan de Routerfunctie aanzetten.
Dit alles via Telnet.
De tweak was van normal naar Expert en dan de Routerfunctie aanzetten.
Dit alles via Telnet.
je hebt
gedaan?
En nu kan je geen ping meer sturen naar 10.0.0.138 ? en je netwerkkaart staat op IP 10.0.0.150, subnet 255.255.255.0?
Werkt dat niet dan zou ik uit en weer aan zetten proberen (modem dus), als dat ook niet helpt, uitzettten, pen (oid) in 'defaults' drukken, aanzetten, pen vasthouden tot alles gaat knipperen... en dan? Als dat niet werkt: Meneer KPN, hij doet het niet
weet je zeker dat je netwerkkaart het doet? Ik kon eerst ook niet pingen, maar m'n nic was kapot (had hem ook gevonden in een heeeele oude computer)
code:
1
2
| system reboot |
gedaan?
En nu kan je geen ping meer sturen naar 10.0.0.138 ? en je netwerkkaart staat op IP 10.0.0.150, subnet 255.255.255.0?
Werkt dat niet dan zou ik uit en weer aan zetten proberen (modem dus), als dat ook niet helpt, uitzettten, pen (oid) in 'defaults' drukken, aanzetten, pen vasthouden tot alles gaat knipperen... en dan? Als dat niet werkt: Meneer KPN, hij doet het niet
weet je zeker dat je netwerkkaart het doet? Ik kon eerst ook niet pingen, maar m'n nic was kapot (had hem ook gevonden in een heeeele oude computer)
Pingen werkt prima.
Aan en uit werkt niet,
Die standaard heb ik nog niet geprobeerd, ga 's ffe kijken tnx.
Aan en uit werkt niet,
Die standaard heb ik nog niet geprobeerd, ga 's ffe kijken tnx.
ping werkt wel? en telnet dan?
draai anders dat proggie dat op de Mxstream Cd staat en probeer dan eens weer klassiek (VPN) verbinding te maken.
draai anders dat proggie dat op de Mxstream Cd staat en probeer dan eens weer klassiek (VPN) verbinding te maken.
Verwijderd
2e lampje van rechts is line sync ledje, al geinformeerd of er storing is?
hier alweer twee dagen, de laatste 4 weken al minstens 1x per week 1 of meer dagen storing gehad.
www.planet.nl
klantenservice
mededelingen
voldoende storingen
(kpn is bij ons in Oss modems in de centrale aan het vevangen, lekker hoor!)
hier alweer twee dagen, de laatste 4 weken al minstens 1x per week 1 of meer dagen storing gehad.
www.planet.nl
klantenservice
mededelingen
voldoende storingen
(kpn is bij ons in Oss modems in de centrale aan het vevangen, lekker hoor!)
Blijkt dus inderdaad dat er een landelijke storing is geweest !
Maar goed, dat verklaart nog steeds niet waarom de lijn het niet doet, de lijn wordt namelijk door KPN verzorgt.
Hmm, rare zaak..
Ga vanavond maar een firmware erop knallen.
Maar goed, dat verklaart nog steeds niet waarom de lijn het niet doet, de lijn wordt namelijk door KPN verzorgt.
Hmm, rare zaak..
Ga vanavond maar een firmware erop knallen.
He Majestic, moest jij vandaag niet naar school dan?
Als alles gelukt is kan je het ook even bij mij komen doen
Als alles gelukt is kan je het ook even bij mij komen doen
Grapjas, m'n DSL modem doet het dus nog steeds niet..
Ben van 10-15 op school geweest, waar was jij dan ?
Maar On-Topic, ik heb de nieuwe firmware van KPN .270 erop geknald, ging niet helemaal soepel maar het is gelukt, maar het probleem blijft.
Heb nu de jongens van KPN gebeld, met de mededeling dat het flashen naar de nieuwe firmware niet helemaal is gelukt.
Ze konden me niet zo snel antwoord geven, morgen wordt ik teruggebeld door de technische dienst.
Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte, tot die tijd, helaas geen internet via ADSL maar weer gewoon via ISDN
Ben van 10-15 op school geweest, waar was jij dan ?
Maar On-Topic, ik heb de nieuwe firmware van KPN .270 erop geknald, ging niet helemaal soepel maar het is gelukt, maar het probleem blijft.
Heb nu de jongens van KPN gebeld, met de mededeling dat het flashen naar de nieuwe firmware niet helemaal is gelukt.
Ze konden me niet zo snel antwoord geven, morgen wordt ik teruggebeld door de technische dienst.
Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte, tot die tijd, helaas geen internet via ADSL maar weer gewoon via ISDN
Shit voor je. Had ik geweten dat jij een nieuwere firmware had, dan had ik je nooit die tweak opgestuurd.
sorry
sorry
Maakt niet uit hoor,
Kan jij ook niets aan doen, eigen schuld dikke bult !
Kan jij ook niets aan doen, eigen schuld dikke bult !
Verwijderd
gdv dit had ik dus ook ! met die 270 firmware
ik kan me modem van geen kant meer bereiken..
power en line sync lampje branden wel gewoon ..
en ping of life werkt ook niet want ik weet gdv niet wat het mac adres is, overal staat het anders en nix werkt
kheb zelfs al een nieuwe modem gekocht maar die werkt niet op me isdn lijn pff ja dom
khad geen zin om kpn te bellen en omdat ik de modem getweaked had (suc6vol overigens) krijg je zowiezo geen garantie
maar laat ff wete of die kpn dudes toch een oplossing weten ja, zou wel koel zijn want t is egt chaos hier
ik kan me modem van geen kant meer bereiken..
power en line sync lampje branden wel gewoon ..
en ping of life werkt ook niet want ik weet gdv niet wat het mac adres is, overal staat het anders en nix werkt
kheb zelfs al een nieuwe modem gekocht maar die werkt niet op me isdn lijn pff ja dom
khad geen zin om kpn te bellen en omdat ik de modem getweaked had (suc6vol overigens) krijg je zowiezo geen garantie
maar laat ff wete of die kpn dudes toch een oplossing weten ja, zou wel koel zijn want t is egt chaos hier
Waarom geen garantie claimen ?
Gewoon zeggen dat je een firmware upgrade heb gedaan en dat dat mislukt is, KPN doet niet moeilijk, Alcatel wel.
Gewoon zeggen dat je een firmware upgrade heb gedaan en dat dat mislukt is, KPN doet niet moeilijk, Alcatel wel.
Pagina: 1