Enschede moppen thread in Stuffis Generalis.

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:53
Ik wou het ook al melden want dit kan ik absoluut niet waarderen

Verwijderd

Ik vond hem wel grappig !!

Com'on, 2 dagen na de ramp kan dat niet, maar nu wel, ik moest er om lachen eigenlijk. Op school maakt iedereen van die grappen, wordt je zeker meteen van school gekicked, domme actie... erg domme actie...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En het moet ook niet kunnen dat het woord vuurwerk nu nog gebruikt word ! Vind ik niet kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wildhagen: Loop 's nie te crossposten. :(

Verwijderd

Hij is al delete.
En vraag gelijk aan femme dat hij die link beneden weghaalt. (www.vuurwerk.nl)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39

Booster

Superuser

Topicstarter
Niet eens aan gedacht, de overstap naar vuurwerk-servers...

Mwa, ik vind dat dat wel moet kunnen, misschien is dit zelfs een regel van vuurwerk?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En ik stoor me er aan dat iedereen tegenwoordig bij het woordje 'vuurwerk' een associatie met Enschede maakt.

Dat onze webhosting provider toevallig 'Vuurwerk Internet' heet heeft daar toch helemaal niets mee te maken?

Verwijderd

Juist, we moeten niet overal overdreven op gaan reageren.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:23

winnie

de poes...

En wie gaat bepalen, wat overdreven is? Ik zou hier graag eens de discussie aanzwengelen, wat nu precies kan en niet kan.
Discriminatie schijnt niet te kunnen, maar een belgenmop wel? Of een grap over wo2 kan wel (geschat: 15 miljoen slachtoffers, waaronder menig opa van schrijvers hier) en enschede kan niet (25 personen, waaronder een paar kennissen van schijvers hier)? Het zou helemaal fraai zijn als iemand zowel een dode uit enschede kent, als familie heeft, die in belgie woont, en een doodgeschoten opa in het verzet heeft. Die kan met reden overal tegen protesteren. Tenzij het een duitser mop is (zuerst mein fahrrad zurück), want duitsers zijn dan de slechten.
Of mogen we gewoon nog geen enschede moppen maken, en kan dat pas over twee weken? En als ik nu eens een goede spleetogen mop maak, of de koreanen rijstvreters noem? Mag ik dat dan wel? Maar dan mag ik jullie zeker geen kaaseters noemen, of Koekum een stomme Brabo. En het geloof, hoe zit het daarmee? In naam van de paus zijn miljoenen mensen de dood in gejaagd. Mag ik daar dan grappen over maken?

Verwijderd

Ik ben het wel in zekere zin eens met winnie. Grappen over Enschede zijn taboe en kunnen niet door de beugel maar grappen over andere rampen in bv het buitenland, waar we minder mee te maken hebben gehad of die al lang zijn geleden wordt meestal niks gezegd en dus wel geaccepteerd. Ik zeg dus niet dat we met z'n allen hiero Enschede grappen moeten gaan vertellen maar ik vind het wel overdreven en hypocriet hoe er soms mee om wordt gegaan.

Dat mensen het woord vuurwerk niet meer morgen noemen slaat al helemaal nergens op

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Ik vind dat hele gezeik over dat moppen van enschede niet mogen gewoon onzin...

Kan me het net precies naar de ramp wel voorstellen, maar ik heb helemaal NIKS met enschede, ken daar niemand, dus waarom zou ik dan niet lachen om die moppen?

Want degene die ik gehoord heb zijn echt wel goed hoor....

Verwijderd

Ach ut waait wel over, was met de bijlmer-boem precies utzelfde.

Verwijderd

Het gaat er heel simpel om dat dit een redelijk recente ramp is, en voor veel mensen toch vragen heeft opgeworpen, maar ook andere minder leuke dingen los laat komen! bij WOII is dat altijd al minder, omdat dat gewoon al 55 jaar geleden is. Zo simpel ligt dat, en als je dat niet kan inzien.. naja. vul zelf maar in

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Alsof de Bijlmer ramp zo lang geleden is gebeurt, daar worden ook grappen over gemaakt, dus waarom niet over Enschede.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Die opmerking van mij was een beetje sarcastisch bedoelt.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:50
Mogen er wel grappen gemaakt worden over WOL beleggers??? ;) ;) ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1