Hey, ik ben bezig met een eigen c== proggie met formulieren, ik moest op school voor de opdrachten telkens gebruik maken van console applicaties. Mwet forumlieren werk het heel wat anders, ik heb alles voor het programma al klaar (eerst een console app gemaakt , de hele classes en gelinkte lijsten enzo)
Ik wil gewoon iets simpels doen, invoeren in een edit box en dat effe in een meo veld zetten. Dan geeft die de fout dat de value van de edit box van het formaat Ansi string is. Ik wil het in een char * zetten. Nu zegt die dus als ik strcpy uitvoer dat die deze conversie niet kan maken. Pleasee help me
/*
char Newcontactname[50], Newnumber1[50];
strcpy(Newcontactname,frmNew->edtContactname->Text);*/
dit is de foutmelding
[C++ Error] Newcontact.cpp(27): E2034 Cannot convert 'AnsiString' to 'const char *'
[C++ Error] Newcontact.cpp(27): E2342 Type mismatch in parameter '__src' (wanted 'const char *', got 'AnsiString')
Ik wil gewoon iets simpels doen, invoeren in een edit box en dat effe in een meo veld zetten. Dan geeft die de fout dat de value van de edit box van het formaat Ansi string is. Ik wil het in een char * zetten. Nu zegt die dus als ik strcpy uitvoer dat die deze conversie niet kan maken. Pleasee help me
/*
char Newcontactname[50], Newnumber1[50];
strcpy(Newcontactname,frmNew->edtContactname->Text);*/
dit is de foutmelding
[C++ Error] Newcontact.cpp(27): E2034 Cannot convert 'AnsiString' to 'const char *'
[C++ Error] Newcontact.cpp(27): E2342 Type mismatch in parameter '__src' (wanted 'const char *', got 'AnsiString')