Beste netwerkkaart? 3com of intel

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zonder gelijk een flamewar te willen starten onder 3com/intel aanhangers, beide merken zijn vast allebei even goed, maar ik wil specifiek weten wat de beste netwerkkaart is voor een linux server (web/mysql server met redelijk wat datatraffic) van de volgende 2:

De 3com Etherlink 10/100 PCI (3c905c-tx) of de Intel Pro 100+ Managment adapter

Zelf heb ik na de niet echt positieve verhalen over 3com van oa Kees en ACM een neiging om de intel erin te zetten, maar sommige mensen vinden de 3com echt een stuk beter, ik heb ze hier allebei liggen.

Verwijderd

Intel Pro 100 is de favoriet van Linus. Mij maakt het helemaal niks uit. Ik heb van beide 2 en ze doen het allebei gewoon goed. Echter, met mijn 3com switch zou 3com voor mij wellicht betere keuze kunnen zijn.

Verwijderd

Ik denk dat het elkaar weinig ontloopt. Kwalitatief zijn het beide hele goede kaarten.
3Com schijnt in sommige gevallen problemen te geven zoals je al aangeeft, maar ik heb hier zelf 3 van die kaarten, 1 in de ene pc, en twee in de andere, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik denk toch dat die strijd wel redelijk gelijk op zal gaan!
Eerder zal de rest van het eventuele netwerk de bottleneck wel zijn!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Op dinsdag 18 december 2001 23:59 schreef Flipke het volgende:
Ik denk toch dat die strijd wel redelijk gelijk op zal gaan!
Eerder zal de rest van het eventuele netwerk de bottleneck wel zijn!
Dat ben ik inderdaad ook wel met je eens. Het netwerk is eerder een probleem, want daar heb je eerder iets dat fout kan gaan tegenwoordig. En wat betreft de kaarten zal er denk ik geen verschil zijn, behalve dan dat ze op misschien een iets verschillende manier hun netwerkverkeer managen. Maar in tests scoren ze bijna altijd even hoog dus zal daar ook wel niet al teveel verschil in zitten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Ik heb met 2 verschillende linuxinstallaties op n pc wat 'problemen' gehad met n 3com 905C.
Dat ding haalde nog niet eens 6 mbyte/s. Toen vervangen door n 3com 905B, en hij deed weer vrolijk 11 mbyte/s.
Ik heb overigens betere ervaringen met intel als met 3com

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het probleem is dus dat het echt een c is, de b versie schijnt het idd beter te doen, die is wel 2 jaar ouder.

Verwijderd

Op mijn slackware bakken met die 3c905c tx-m geen enkel probleem. Niet in combi met allerlei andere kaarten , niet standalone. Maar daar kan ook de 3com switch mede schuldig aan zijn.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Misschien dat de Intel kaart makkelijk gedetecteerd wordt onder Linux...althans mijn SuSE 6.4 distributie had aanvankelijk wat problemen met mijn 3COM 905CTX-M.
Die zit nu echter in mijn eigen PC en in de linux PC een RT8139.. Ik ben in ieder geval wel te spreken over de 3COM kaart! :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Ik ga voor de Intel EtherExpress 100 kaarten. 2e hands te koop voor f 40,- of f 50,- oid...
Lekker goedkoop, nooit problemen en lekker snel :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

ik heb zowel een 905C als 2 905B's en 2 Intel's in mijn bakken draaien.
en de 905C en de intels doen het het lekkerst.
(ok, granted. beide onder BSD).
maar ik kreeg de 3COM B serie en mijn Intels niet aan de praat onder linux. de 3COM crashte telkens mijn gateway (blech) en die intels wilde niet eens initialiseren (met geen enkele driver).

maar de 3COM's hebben me meer kopzorgen gegeven, dus zou ik voor de Intels gaan.
Pagina: 1