VCD's maken met Nero?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
Hoi,
Lees net dat je VCD's met nero kan maken, maar vroeg me af of iemand dat al eens gedaan heeft en wat voor kwaliteit komt er uit.
Ik probeer nu vcd's te maken met TMPenc, Panasonic MPEG1, of LSX mpeg encoder. Maar krijg lang niet alle avi's converted.
Weet iemand meer of hoe het beter kan?

no comment

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Ik maak wel eens een VCD met nero 5.5 ja, maar ik gebruik altijd gewoon MPG files als bron. Heb geen ervaring met het omzetten van avi naar mpg met nero. Kwaliteit van de verkregen VCD is via DVD speler op 110cm breedbeeld tv goed te doen :P

• Martinus
zijn hier dan weinig VCD gebruikers? Met zoeken op het net word je eerder minder dan meer wijs. So someone?

no comment

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41

Metzie

Nyaano !

Gewoon de mpegs met nero bakken, dat is toch niet zo moeilijk? :?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

ik maak mijn VCD's met tempgenc dan knip ik ze hiermee ook , omdat ze vaak te groot zijn voor 1 cd en dan knal ik ze op cd met nero
ik heb het met nero geprobeerd alleen moet ik dan weer eerst mijn avi's in 2 stukken hakken anders is de mpg te groot en kan nero hem niet branden en heb je der nog geen ruk aan

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 10:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

kijk hier eens VCDHELP.
Mijn ervaring is dat vcd wel aardig is...als ik het echt mooi wil hebben gebruik ik svcd...nadeel -> max iets van 18minuten op een cd.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Martinus
Op woensdag 19 december 2001 12:01 schreef Metzie het volgende:
Gewoon de mpegs met nero bakken, dat is toch niet zo moeilijk? :?
Heb nu Divx(avi en dat dus naar VCD?!?
Op woensdag 19 december 2001 12:02 schreef kwaaaK het volgende:
ik maak mijn VCD's met tempgenc dan knip ik ze hiermee ook , omdat ze vaak te groot zijn voor 1 cd en dan knal ik ze op cd met nero
ik heb het met nero geprobeerd alleen moet ik dan weer eerst mijn avi's in 2 stukken hakken anders is de mpg te groot en kan nero hem niet branden en heb je der nog geen ruk aan
Was dan een goede schaar voor avi's?
en via dat VCDhelp word ik alleen maar minder helder, de meeste proggies werken maar te dele, heb dan voor elke avi weer een ander proggie nodig.

no comment

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:09 schreef Martinus het volgende:

[..]

Was dan een goede schaar voor avi's?
VirtualDub :)

Verwijderd

AVI divX naar VCD werkt wel bij mij maar nu heb ik de VCD op z'n kop staan. Ik heb toch echt geen zin om de tv om te draaien. Weet iemand hoe dit nu kan gebeuren?

Verwijderd

VCDEasy kan dit ook en regelt zelfs e.e.a automatisch voor je !

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Beetje oud topic he jongens. Ik denk dat de topicstarter er na 2 jaar al wel uit was.

@robveu: open een nieuw topic en geef wat meer informatie, bv. wat je geprobeerd hebt, waar je hebt gezocht, OS, Software, hoe heb je het gedaan, welke versie DivX, waar heb je gezocht enz. enz... hoe meer input wij krijgen, des te meer output kunnen wij geven.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie dus DeTeraarist in "VCD's maken met Nero?" :)

robveu: welkom op GoT! :)
Goed gezocht! Toch doe ik het op slot, omdat je in een vers topic beter kan worden geholpen: aan mensen die gaan reageren op vragen uit 2001 heb jij zelf niets ;)
Dit is inderdaad ook een beetje te kort door de bocht om goed te kunnen helpen, het is bijv. handig om even te chekcen welke codecs je precies gebruikt (en welke instellingen). Er zijn. nl. best wat codecs/programma's waar je kan instellen het beeld om te draaien (zie weer de search :P )
Maar open dus even een nieuw topic (check trouwens de VCD sites in de SA FAQ even, daar staat al heel wat over VCD's bakken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.