Toon posts:

Linux kernel 2.4.17-rc2 is uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De mailing van Marcelo:
Hi,

So here it goes 2.4.17-rc2... as expected, bugfixes only.

rc2:

- Fix potential oops with via-rhine (Andrew Morton)
- sysvfs: mark inodes as bad in case of read
failure (Christoph Hellwig)
- NTFS bugfixes (Anton Altaparmakov)
- Fix Netfilter oops (Edward Killips)
- Direct IO error handling fix (Masaroni Goto)
- Fix loop device deadlock (Andrea Arcangeli)
- Make some erroneously global spinlocks
static (David C. Hansen)
- Avoid i810 driver from oopsing with 830ME (Robert Love)
- Reiserfs fixes (Oleg Drokin/Chris Mason)
- Fix VM "not-swapping" issue with lowmem
machines (Rik van Riel)
- Make kernel try a bit harder to shrink caches
instead swapping out (me)
- Make NCR5380 compile builtin (Erik Andersen)
- More __devexit_p fixes (Daniel T. Chen)
- devfs bugfixes (Richard Gooch)
De rest van de changelog is te vinden in de posting Linuxkernel 2.4.17-rc1.
Vraagje: worden deze topics op prijs gesteld (release van release candidates ??)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:44 schreef janjanjansen het volgende:
De mailing van Marcelo:
[..]

De rest van de changelog is te vinden in de posting Linuxkernel 2.4.17-rc1.
Vraagje: worden deze topics op prijs gesteld (release van release candidates ??)
Whehe. /me wilde net gaan kijken of er al een nieuwe RC was :P
Komt goed uit :)

Als ik heel eerlijk ben, zit ik niet echt te wachten op topix over RC's van de kernel. Een uiteindelijke release is iets anders.
Het is niet zo, dat ik ze sluit o.i.d. :)

Ik weet niet hoe Jotti erover denkt. Ik zal het eens met hem erover hebben. Er moet in ieder geval ruimte zijn in NOS om naast alle problemen die er voorbij komen ook wat andere topics te hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zelf niet zou twijfelen zou ik het niet vragen... Ik lees het wel :)
Oh ja in duitsland is ie nu wel te halen http://www.de.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.4/testing/patch-2.4.17-rc2.gz

Verwijderd

Het is juist mooi dat er veel mensen de -rc* kernels proberen. Dan krijgen we een lekkere stabiele release. Vooral blijven posten lijkt me dus! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 02:02 schreef lambda het volgende:
Het is juist mooi dat er veel mensen de -rc* kernels proberen. Dan krijgen we een lekkere stabiele release. Vooral blijven posten lijkt me dus! :)
Een rc1 is al een release die volgt op een pre release die niet meer is voorzien van nieuwigheidjes maar van bugfixes. Maar de vraag is dan of de bugs worden gerapporteerd en of kernel development er dus iets mee opschiet. Kernel testing is toch iets waar je mijns inziens wel wat kennis en ervaring voor nodig hebt, al was het maar om te analyseren waar de fout zit. En de 'advanced' users hebben zo hun eigen bronnen om deze info te halen. En wie draaien er eigenlijk een of meerdere testkernels op GoT ? Maar ik post deze topics omdat ik ook vind dat deze kernels bruikbaar zijn.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Hij draait hier goed op debian woody ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik check redelijk vaak kernel.org, dus van mij zouden de topics (zelfs niet van de echte releases) niet hoeven, maar er zijn vast genoeg mensen die het waarderen, zodat ze zelf niet opzoek hoeven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 00:04 schreef janjanjansen het volgende:
Als ik zelf niet zou twijfelen zou ik het niet vragen... Ik lees het wel :)
Oh ja in duitsland is ie nu wel te halen http://www.de.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.4/testing/patch-2.4.17-rc2.gz
Sorry voor de late reactie ;)

Na enig overleg hebben we besloten, dat er best ruimte moet zijn voor het plaatsen van RC's en Development kernels. Echter wel maximaal 1 draadje per kernel versie.

Dus 1 draadje voor dev-kernels en 1 draadje voor uiteindelijke releases per kernel. :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 21 december 2001 04:06 schreef nelske het volgende:

Dus 1 draadje voor dev-kernels en 1 draadje voor uiteindelijke releases per kernel. :)
Uhh, dus: 1 thread die heet "De Linux 2.5.x serie", en 1 thread voor elke 2.4.x release :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Nee, ik bedoel 1 draadje voor pre-releases en release candidates per kernel.
Dus bijvoorbeeld de mededelingen dat 2.4.17-pre1 uit is en dat 2.4.17-rc1 en rc2 uit zijn, komen in hetzelfde draadje (waarvan ik desnoods de topicnaam aanpas).
De uiteindelijke versie (2.4.17 in dit geval), kan in maximaal 1 ander draadje. :)

Overigens is het niet zo, dat ik die draadjes zelf aan ga maken o.i.d. ;) Het is gewoon om aan te geven dat er wel ruimte is, voor dergelijke topics in NOS :)

Als er per major-versie 1 draadje zou zijn, dan zou het er niet overzichterlijk vsn worden, vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik degene ben die de draad opent zal ik mm linux kernel-2.4.18 preleases noemen of zo. Kan ie weer een tijdje mee zonder dat er allerlei extra draadjes ontstaan. Het posten van een release van een pre-release vind ik trouwens niet zo boeiend. Release Candidates is een ander verhaal, omdat je daar toch een redelijke mate van stabiliteit mag verwachten en deze waarschijnlijk werkbaarder zullen zijn dan een (ongeteste) -pre release.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 21 december 2001 15:56 schreef nelske het volgende:
Nee, ik draadje voor pre-releases en release candidates per kernel.
jij draadje? :P

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 16:39 schreef BrZ het volgende:

[..]

jij draadje? :P
:X
Dat moest dus zijn: "Nee, ik bedoel 1 draadje voor pre-releases en release candidates per kernel." ;)

Is een beetje naar niemandsland verdwenen bij het posten :D

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

jij maakt wel vaker typo's. ik heb er al een hele regexengine voor in licq gebouwd om jouw berichten te kunnen lezen :P
;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 16:53 schreef Jotti het volgende:
jij maakt wel vaker typo's. ik heb er al een hele regexengine voor in licq gebouwd om jouw berichten te kunnen lezen :P
;)
:X :X
Dan blijft er niks meer van mijn berichten over >:)
Ikke zweren dat ikke typecursus ga nemen ;)

Moet jij niet eens naar bedje toe trouwens? >:)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja papa
* Jordi steekt duim weer in zijn mond
:P

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 04:06 schreef nelske het volgende:

[..]
Na enig overleg hebben we besloten, dat er best ruimte moet zijn voor het plaatsen van RC's en Development kernels. Echter wel maximaal 1 draadje per kernel versie.
Maar dan alleen als er echt een issue mee is mag ik hopen? Or something to talk about?
Puur de anouncement vind ik wat overdreven, dan kan men beter zelf kernel.org of linuxtoday.com even checken...

* mijn mening dan

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een announcement op zich is inderdaad niet geweldig interessant (misschien een beetje informatief, maar verder niet), maar het blijkt dat er vaak leuke/interessante dingen ontstaan in dergelijke threads... (denk aan de problemen met een aantal recente kernels, parport support broken enzo). Van mij mag het gewoon hoor :)

Verwijderd

Je hebt gelijk, er leuke threads uit kunnen vormen, maar je begrijpt m'n point al wel... 8-)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Ik blijf nog even bij 2.4.16

De servers fijn op 2.2.20

* Servowire heeft wel geleerd van on the bleeding edge zitten (2.4.15 FS bug :'( )

met papier mache kun je alles maken!!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

2.4.17 final is zelfs al uit, changelog enzow.. :)

[edit] En weeeer krijg ik het voor elkaar de meest nuteloze opmerking te maken en te zien dat er ergens een klein beetje meer naar onderen een 2.4.17 final draadje is...
* Roel gaat vanavond eens vroeg naar bed.. |:(

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Pagina: 1