Femme:
Ja, ik weet dat je graag een wat grotere spreiding wilt zien, maar ik vond de replies het dat gewoon niet waard... sorry. Maar misschien is dit onduidelijkheid over de "waarde" van de niveau- en puntentoekenning?
Tja, ik kan natuurlijk alles een puntje hoger geven dan ik het eigenlijk waard vind, maar de vraag is of iedereen dat dan ongeveer vergelijkbaar doet.
P.S. Femme, heb jij stats van de beoordelingen die moderators hebben gegeven? hoe ligt de verhouding tussen niveau -2, -1, 0, 1, 2 en unmodderd eigenlijk? En hoe verhouden zich de punten tot het niveau?
-2 zien we bijvoorbeeld nu al bijna nooit, en als de moderators hogr gaan beoordelen natuurlijk helemaal niet meer.
Feit is, dat ik niet de enige moderator ben die maar weinig replies +2 (of -2) punten waard vind.
Door de vele verschillende en wisselende moderators krijg je ook nooit een stabiel systeem, laat alle moderators bijvoorbeeld maar eens dezelfde reply beoordelen: wedden dat er erg verschillende beoordelingen tussen zitten? En dan krijgen we ook nog de verschillen tussen het niveau en de punten, en de omschrijving...
Trouwens even over mijn beoordeling waar ik wel "Inzichtvol" gaf maar geen punten?
Tja da's mijn manier van "Een
beetje inzichtvol" aangeven.
Als je vind dat "inzichtvol" bv altijd 1 punt moet krijgen, waarom kun je ze dan apart instellen?
Maar eh, nu we het daar toch over hebben, ja, waarom eigenlijk?
Alleen een lijstje met beoordelingstermen, waaraan alleen intern (dus niet meer instelbaar door de moderator) een punten-waarde aan zit is misschien wel een oplossing om het allemaal wat eenduidiger te krijgen:
Zoals bijvoorbeeld:
Grove belediging (punten -2)
Flamebait (punten -1)
Bullshit (punten -1)
Gemodderd (punten 0)
Dubbele post (punten 0)
Interessant (punten +1)
Errug interessant (punten +2)
Behulpzaam (punten +1)
Briljant (punten +2)
Grappig (punten +1)
Erg grappig (punten +2)
Niet grappig (punten 0)
Irritant (punten -2)
etc etc
Dit lijkt me voor de moderators ook een stuk makkelijker worden, omdat iedereen nu ongeveer gedwongen wordt eenzelfde betekenis en waarde aan een term te geven (waar het nu inderdaad nog wel eens aan schort, daar heb je denk ik wel gelijk in).
We verliezen wel iets van de mogelijkheden, maar zolang het niveau nog maar apart kan worden ingesteld zal de topic consistentie er niet onder lijden en kunnen moderators sneller en beter hun werk doen.
De bovengenoemde beoordelingen zullen
bijvoorbeeld een niveau krijgen als:
Grove belediging (niv -2)
Flamebait (niv -1)
Bullshit (niv -2)
Gemodderd (niv 0)
Dubbele post (niv -2) (wil niemand zien)
Interessant (niv +1)
Errug interessant (niv +2)
Behulpzaam (niv +1)
Briljant (niv +2)
Grappig (niv +1)
Erg grappig (niv +1)
Niet grappig (niv -1)
Irritant (niv -2)
etc etc
maar daar moet i.v.m.
topic-consistentie denk ik toch van kunnen worden afgeweken, dus het niveau kan
niet zomaar aan een beoordelingsterm worden gekoppeld denk ik.
Maar goed, misschien draaf ik wat door om gelijk het hele moderating punten-systeem op de helling te zetten; kunnen we hier niet eens met alle moderators over gaan threaden?
Eh, shit, ik ben moderator-af

Please please, kun je me weer moderator-rechten geven, please please please?
P.S. Mijn opmerking over wat "nieuws" is, staat er wat anders dan ik bedoeld had.
Met "het meeste nieuws komt altijd van andere sites dus het is maar wat je goed nieuws noemt" bedoel ik niet dat overgenomen nieuws geen hoge waardering zou kunnen krijgen (bijna alle info komt immers van het internet dus dat zou wat vreemd zijn), maar meer dat de meeste replies gewoon napraterij is van wat er ergens anders op het net te lezen is, zonder dat de poster dus zelf beargumenteert/zelf ervaren heeft/verwijst naar de bron (kortom, iets toevoegt i.p.v. als een schaap een mening nablaat).
zoiets als het eeuwige Intel/AMD-zuigt-of-is-goed, nvidea-3dfx , Plextor-is-altijd-goed-maar HP-sucks-syndroom, of dat iedereen nu al weer loopt te brullen dat de Duron langzamer is dan de Athlon, puur omdat er ergens al een paar benchmarks waren gepost. Als ik diezelfde benchmarks uitvoer op twee verschillende Athlon-systemen (bv K7M, 7KXA) heb ik bv al grotere verschillen, dus ik zou ook kunnen gaan roepen dat de Athlon langzamer is dan de Athlon...
Dus dan geef ik iemand alleen punten als bijvoorbeeld die benchmarks nog geen oud nieuws waren en er een link is gegeven, of als de poster beargumenteert waarom die benchmarks wel/niet representatief zouden zijn, of als de poster ZELF de benchmarks heeft uitgevoerd (spreekt uit eigen ervaring; vind ik erg belangrijk op een TWEAKERS site).
Maar goed, m'n post wordt wat lang en Bunny moet ook nog even wat slapen, dus
goodnight