[soothwall] herkent kaart niet.

Pagina: 1
Acties:

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Ik ben bezig smoothwall te instaleren, maar smoothwall wil de nic's voor het interne netwerk niet herkennen |:( .
Ik heb een 3com Etherlink III 10 mbit UTP en een realtek 100 mbit UTP kaartje. En voor me internet een Target 10 mbit UTP kaartje van zeelandnet.
Ik heb al het volgende geprobeerd:

Target + 3com + Realtek = alleen Target :(
3com + Target + Realtek = alleen Target :(
3com + Realtek = niks :(

Verder weet ik dat in ieder geval de realtek en natuurlijk de target het doen (ik gebruik ze nu om ff te tweakere :D ).
De router is een 133 mhz met 16 mb edo, 3 isa sloten die ik niet gebruik en 4 PCI (Video kaart is ook PCI) De 3com heb ik onlangs op de PCdiscount gekocht, dus weet niet zeker of die werkt, het lanpje brand iig >:)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik moest ook eerst gaan kwartetten met m'n netwerkkaartjes om ze in smoothwall te laten detecteren... :Y)

Maar ik heb een grote stapel dus na een tijdje werkten er twee en die werden herkend met de probes. :z

Ben nu blij met m'n firewall (oude IBM Aptiva P75 met 24MB en een 540MB HD) op m'n tweaked Alcatel SpeedTouch (Semi-Pro) *D

Dus mijn tip gewoon andere kaartjes proberen, en weer proberen en nog een keer proberen >:)

• The_Woesh
Tja, alleen heb ik geen netwerk kaartjes winkels :( maar goed, ik heb er nog 1 liggen in een andere comp, en zal die er maar even uit slopen >:).

• The_Woesh
Die kaart uit de andere comp is ook een Realtek van het zelfde type. Hij wordt wel herkent maar als ik het ip 192.168.0.0 wil invoeren dan krijg ik een foutbericht en moet ik de setup opnieuw doen |:( ik kom dus geen reet verder :(.

Verwijderd

Ik heb een 3com en realtek, hij herkende eerst alleen de 3com. Daar maakte hij dan gelijk de 'green' NIC van en dat wilde ik niet.

Wat je moet doen is handmatig die kaarten installeren.

Dus kijk ff welke kaarten hij vind uit zijn lijstje wanneer je dus afzonderlijk de kaarten erin heb zitten.

Daarna bepaal je welk kaart je wil gebruiken voor je green zone en dan kies je voor handmatige selectie van de NIC

Verderop in de installatie kan je de andere kaarten selecteren.

suc6

• The_Woesh
Heb al dat soort dingen geprobeerd maar alleen de Target doet het normaal, zouden ze het mischien wel met Freesco doen? Want dat probeer ik liver voordat ik weer een kaartje koop :P.

Verwijderd

The_Woesh schreef op 19 December 2001 @ 14:33:
Die kaart uit de andere comp is ook een Realtek van het zelfde type. Hij wordt wel herkent maar als ik het ip 192.168.0.0 wil invoeren dan krijg ik een foutbericht en moet ik de setup opnieuw doen |:( ik kom dus geen reet verder :(.
Misschien als je een "juist" IP adres gebruikt...?

• The_Woesh
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 09:00:
[...]

Misschien als je een "juist" IP adres gebruikt...?
whaha wat een reuze schop :)

mm firewall werkt nu al zo'n 2 jaar zonder probs.

Maar voor de nieuwsgierigheid, wat versta jij onder een juist ip adres?
Pagina: 1