Toon posts:

MSI K7T266 Pro2 FSB 133 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T 266 Pro2 moederbord en Athlon XP 1600+.
Als ik 'm op 1400 mhz wil laten draaien dan doet ie het niet goed. Hij reboot dan steeds onder 3Dmark2001 of onder een installatie van een of ander ander programma. Nou heb ik er een 300W voeding in i.p.v een 250W (gerecommended bij AMD), hij doet het nu wel een beetje beter, maar toch reboot hij nog regelmatig.(als ik 'm op 1400mhz laat draaien kan ik WINXP niet eens installeren)
Ik heb al een nieuw mobo gekregen en ook een nieuwe geheugenmodule, omdat het aan een van die twee zou moeten liggen volgens die van MSI. Nou niet dus!!!
Wat is het probleem? Hoe kan het dat de forums er vol van staan en dat ze bij MSI geen duidelijke oplossing bieden?
Dit is trouwens mijn overige configuratie:
- 256MB DDR PC2100 CL2 van Apacer,
- Geforce 3ti200 pro-d van MSI,
- IBM 40GB 7200 RPM,
- TOSHIBA DVD-speler,
- Soundblaster Live 5.1 player,
- Thermaltake super orb cooler (ik gebruik overigens geen koelpasta, maar de processor wordt niet warmer dan 47graden.
Waar kan het nou dan nog aan liggen?
Ik wordt er gek van!!! :(

Verwijderd

Welke voeding heb je dan?
Ik zou eens proberen wat aparaten af te koppelen(je dvd of geluidskaart) en kijk eens of het helpt!

Verwijderd

dat van die koeler zonder pasta lijkt mij geen goed idee,
want de proc. zal wel warmer worden dan wat je aangeeft.
wat voor biosversie gebruik je trouwens ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste BIOS versie. Ik heb 'm pas geflasht.

Verwijderd

lees deze topic maar eens , hij heeft ongeveer de zelfde probs.
[topic=354657/1/25]
staat een paar mappen naar onderen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 250W voeding die in de Aopen KF45A zit en nu heb ik er een 300W voeding van mijn broer erin zitten.
Het merk weet ik niet precies.

Verwijderd

zou toch eens de geluidskaart eruit halen , heb al eens een topic gelezen dat meerdere probs. hadden met de drivers in combinatie met andere hardware.

Verwijderd

zelfde probleem gehad (zelfde configuratie!)

oplossing, koeling was verkeerd om gemonteerd (thermaltake dragon nogwat). ik had het lipje erop geklikt aan de kant waar het moederbord daar een beschermend plakkertje voor heeft zitten. maar die koeler was zo gebouwd dat ie andersom beter paste, daarna kon ik winxp wel stabiel draaien.
laat je dus niks wijs maken door temperatuur readings die onder de 45C blijven. het ligt mogelijk alsnog aan het contact tussen je proc en koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet aan de combinatie mobo+geheugen kunnen liggen?

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Kan heel goed. Meestal zijn reboot problemen geheugen of te lage voltage van je CPU. Als je +5V lijn niet zo stabiel is wil ie ook wel eens rebooten. Flash je laatste bios erin en dan Load Setup Default!! Dat is erg belangrijk op sommige borden. Check ook je spanning en of je chipset niet te heet word. Draait je Chipset fan goed? Zet de spanning anders eens 1 of 2 stapjes hoger, mischien dat ie dan net stabiel loopt. Proc is het denk ik niet aangezien een TBird 1.4 op een FSB van 175 kan draaien.
Met die 300W voeding was ie dus iets stabieler dan met die 250? dat zou duiden op een verkeerde voedingspanning ergens. Check ook eens je Vio en Vio1. zet alles eens op max. Het kan weinig kwaad als je het even doet.
Pagina: 1