Toon posts:

Irritant piepgeluid GeForce 2 MX

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eindelijk mijn Geforce 2 MX aan de praat, maakt hij een irritant piepgeluid. Als ik scroll dan verandert de toonhoogte van het geluid. Er zit geen koeler op, dus die kan het niet zijn.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan veranderen?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
raar een videokaart die geluid maakt :?

maarre je gf2mx maakt dus een piepend geluid, ik zou ermee naar de winkel gaan want je hebt betaald voor een videokaart en niet voor een geluidskaart

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• AlterEgo
  • Niet online
als je niet wil dat ie piept, waarom heb je hem dan niet leren praten >:)
FF serieus: is het niet je monitor die het piepgeluid maakt?
Speel eens met je refresh-rate, kijk of het helpt.

• Bossie
heb je niet gewoon iets op je toetsenbord ligge ofzo :?
ik vind dit idd wel heel erg vaag, maarre zoals ik al zei
op die gf2mx hebbie vast nog garantie dus gewoon naar de winkel toe

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen: mijn vorige videokaart piepte niet. Nu deze erin zit piept hij wel. Als ik het beeld verplaats, dan maakt hij een ander piepgeluid. Mijn boxen staan uit.

Verwijderd

komt het gepiep uit je boxen ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
lijkt me toch echt van je monitor te komen
vga kaarten piepen niet
ff andere drivers (ook voor monitor) of
refresh rate aanpassen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid komt echt vanuit de kast en niet vanuit de monitor. Ik draai dezelfde resolutie en refreshrate als mijn vorige videokaart.

Tijdens het veranderen van de resolutie en refreshrate verandert het gepiep heel even (net als wanneer ik scroll ofzo).

Verwijderd

ik heb et ook met m'n Creative G4s 2 Mx. Na een cooler erop te zetten was et over !!! Het kan ook je voeding zijn die te warm word ! (dat had ik toen ik de fan eruit had gehaald) :)

Verwijderd

Topicstarter
De drivers die ik nu heb zijn de enige die werken op mijn computer (zie ook een ander topic hierover). Dit zijn namelijk drivers die AGP 2x softwarematig instellen, aangezien mijn mobo 4x niet ondersteunt. Ik heb de goede drivers voor mijn monitor geïnstalleerd.

Verwijderd

resonantie kan het ook niet zijn aangezien er geen koeler opzit..misschien een rare spanning ?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn kast is het 34 graden celcius. Mijn processor (P II 333@400) is 36 graden. Ik heb alleen een koeler op mijn processor, geen system fan en geen koeler op mijn videokaart.

Volgens mij zijn bovenstaande getallen best netjes (en mijn computer staat al een tijdje aan).

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 22:43 schreef Topje het volgende:
In mijn kast is het 34 graden celcius. Mijn processor (P II 333@400) is 36 graden. Ik heb alleen een koeler op mijn processor, geen system fan en geen koeler op mijn videokaart.

Volgens mij zijn bovenstaande getallen best netjes (en mijn computer staat al een tijdje aan).
Ik ha bijna et zelfde als jouw maar dan met een P2 350 @ 500 en in et begin piepte die niet. Maar an tijdje begint et en als je muis beweegt ofzo dan veranderd die idd van toon.

Dit had ik ook pas sinds een stroomwretende G4s. Je kan dit oplossen door gewoon een simpele fan op 5v in je voeding te douwen.

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie enig idee of het schadelijk is oid?

• Bossie
Op dinsdag 18 december 2001 22:51 schreef Topje het volgende:
Lijkt me idd niet gezond, mijn voodoo 5 ging ook nooit piepen als ie weer 160fps liep met ut

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 22:51 schreef Topje het volgende:
Nou ik denk et niet. Zoals ik al zei, als je er een fan in zet is et over. (maar die heb ik er weer uitgehaald)
Ik draai nu al 3 maanden met een piepende voeding. Heel de comp is zonder c00ling. Hij piept omdat 1 dingetje heel heet word. Maar nog geen problemen gehad.

Gewoon af en toe blazen :P

• Bossie
Op dinsdag 18 december 2001 22:54 schreef G4s het volgende:

[..]

Heel de comp is zonder c00ling. Hij piept omdat 1 dingetje heel heet word. Maar nog geen problemen gehad.

Gewoon af en toe blazen :P
uhh, vast niet dat systeem in je sig, anders mag je mij wel es ff vertelle hoe je een athlon koelt zonder koeling, ik wil wes es wete hou ik die lawaaibak van stil kan krijge

Verwijderd

Topicstarter
Wordt die kaart zo heet dan? Ik doe helemaal geen speciale dingen. Er zit wel een passief koelblok op.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 22:59 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

uhh, vast niet dat systeem in je sig, anders mag je mij wel es ff vertelle hoe je een athlon koelt zonder koeling, ik wil wes es wete hou ik die lawaaibak van stil kan krijge
Nee zoals ik al zei :

Pentium 2 350 @ 500
Creative G4s 2 Mx 32 mb ddr
256 mbram

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:01 schreef Topje het volgende:
Wordt die kaart zo heet dan? Ik doe helemaal geen speciale dingen. Er zit wel een passief koelblok op.
Nee et is de voeding. Sinds de nieuwe kaart moet de voeding meer power leveren dus word die warmer dus PIEPPPPPPPPPPPPP

• Bossie
Op dinsdag 18 december 2001 23:04 schreef G4s het volgende:

[..]

Nee zoals ik al zei :

Pentium 2 350 @ 500
Creative G4s 2 Mx 32 mb ddr
256 mbram
}:O hmmz btw een celly met 100mhz fsb kan toch ook wel passief gekoeld worde :?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding van de kast bedoel je?

Ik heb al een andere 'oplossing' gevonden. Als ik mijn processor wat warmer maak door SETI of }:O te draaien, dan piept de computer niet meer. Alleen als ik scroll. Het is al een hele verbetering.

(En ga nou niet zeuren dat ik altijd een koe moet draaien. Mijn verouderde PC helpt toch niet zo hard mee ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:09 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

}:O hmmz btw een celly met 100mhz fsb kan toch ook wel passief gekoeld worde :?
Ja denk et wel. Pentium 2 @ 500 word denk ik warmer dus... En die heeft nog een fsb van 142 Mhz >:)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:11 schreef Topje het volgende:
De voeding van de kast bedoel je?

Ik heb al een andere 'oplossing' gevonden. Als ik mijn processor wat warmer maak door SETI of }:O te draaien, dan piept de computer niet meer. Alleen als ik scroll. Het is al een hele verbetering.

(En ga nou niet zeuren dat ik altijd een koe moet draaien. Mijn verouderde PC helpt toch niet zo hard mee ;) )
Je kan ook een fan in je voeding zetten en die op 5v laten lopen. Die hoor je toch niet. Dan is de piep ook weg. En je comp maakt altijd nog geluid door de HD.

Verwijderd

*Bump*

Zelfde probleem hier met een Radeon 9700: hoge piep (klinkt idd net als een goedkope monitor, met scrollen variereert de intensiteit). Piep begint na de POST zodra het eerste beeld (BIOS info) naar het scherm gestuurd wordt.
2x Hercules Prophet 9700 geprobeerd, nu dan en Club-3D 9700. Ze piepen alle 3.
Geprobeerd: monitor uit, alle resoluties, refesh rates, beide uitgangen geprobeerd (DVI middels meegeleverde verloop) AGP voltage 1,5 1,6 1,7, AGP/PCI clock, MEM clock, CPU clock, (ASUS Pb4533E): noppes.
Vorige kaart (Club-3D Radeon 8500) no problemos.

Lijkt me niet dat het 'by design' is omdat ik op internet er amper iets over kan vinden.

Ga nog modderen met en andere voeding, Zalman ZM-80A HP (moest er toch op), kan me nog iets voorstellen met gedeelde IRQ's om te proberen (omdat het scrollen met de muis 'hoorbaar' is), maar dat valt niet mee met WinXP

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik denk dat het an je voeding ligt. Kun je je muis op een andere poort aansluiten USB/PS2. Ik heb weleens meegemaakt dat dat verschil maakte.
TLRnZ schreef op 18 december 2001 @ 22:35:
op die gf2mx hebbie vast nog garantie dus gewoon naar de winkel toe
Nog garantie op een gf2MX???

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 05-01-2003 17:36 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan beter even een nieuw topic openen ipv dit > 1 jaar oude topic schoppen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.