Toon posts:

Twijfels aan prestatie systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb zo m'n twijfels bij de prestatie van mijn systeem. Ik geef toe dat het niet _DE_ Gamers PC van het jaar 2001 is, maar volgens mij doet ie het wel HEEL erg slecht voor de configuratie die ik bij elkaar gesprokkeld heb. :?

Voor het gemak heb ik allemaal belangrijke informatie zoals 3D Mark 2001 results, en wat stats uit Diablo 2, output van DxDiag en meer informatie op m'n website gezet, en wel op deze url:
http://www.freshdot.net/results.html

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er mogelijk mis is met mijn computertje? :)

De twijfels ontstonden toen een vriend van mij zei dat hij op z'n 433MHz met een brakke ATi Mach64 wel vloeiend Diablo2 kon spelen in 800x600, terwijl dat bij mij nog wel eens gaat haperen op onverwachtte en nare momenten...

Help me! Please!

Verwijderd

Die score is wel errug laag voor een GF2 Ti.
Zorg er wel voor dat je evt. AGP-drivers installeert voor je moederbord als deze niet in Windows zitten gebakken(440BX zit al in Windows)
De meeste VIA-chipsets hebben AGP-drivers nodig om goed te functioneren in 3D-omgevingen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 21:59 schreef TweakGuy het volgende:
Die score is wel errug laag voor een GF2 Ti.
Mjah, ook als je meerekent dat ik 'maar' 500MHz cpu heb?
Het zijn er wel twee, maar Windows gebruikt er maar een..
:)
Zorg er wel voor dat je evt. AGP-drivers installeert voor je moederbord als deze niet in Windows zitten gebakken(440BX zit al in Windows)
Nou, op die BP6 bordjes zit dus een 440BX chipset, dus ik ging er van uit dat dat wel goed zat. (Hardware manager laat ook geen gekke dingen zien, alles werkt volgens dat ding) :'(

Verwijderd

dat kan veel beter d8 ik zoo hoor, met mijn Single CPU P3 550Mhz met een Geforce 256 DDR haal ik 1900 punten in 3dmark 2001, en waarom draai je WinME als je een Dual Processor Systeem hebt??? winme maakt maar van 1 proc gebruik, probeer eens een keer met win2K of WinXP die kunnen wel gebruik maken van je 2 Procs

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dit staat op jou site:

"128,128,32MB SDRAM (384MB Totaal)"

Volgens mij klopt dit rekensommetje niet, bij mij is het 288. Hoe zit dat?

Als je met de rest ook onzorgvuldig bent ben ik bang dat de fout bij jou zelf ligt en dat je alles ZELF even moet na lopen.

Succes ;)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 22:01 schreef bartpower het volgende:
en waarom draai je WinME als je een Dual Processor Systeem hebt??? winme maakt maar van 1 proc gebruik, probeer eens een keer met win2K of WinXP die kunnen wel gebruik maken van je 2 Procs
Tsja, mijn ervaringen met Windows ME zijn gewoon beter denk ik, ik heb altijd problemen gehad met Windows 2000, XP heb ik nog niet eens kunnen installeren (install gaat hangen als ik boot met de CD). Oh Boohoo :)
In ME heeft tot nog toe alles gewoon gewerkt.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 22:03 schreef Fluor het volgende:

[..]

Tsja, mijn ervaringen met Windows ME zijn gewoon beter denk ik, ik heb altijd problemen gehad met Windows 2000, XP heb ik nog niet eens kunnen installeren (install gaat hangen als ik boot met de CD). Oh Boohoo :)
????????????????????????????????????????????????????

2000 en XP zijn meest stabiele OS'en ooit.. ik ehb ook hangende install gehad :) gewoon fout gebrande CD (was met engelse)

Verwijderd

[..]

tja, dan zal het wel met WinME moeten, staat er niet per ongeluk dat verticale synchr. aan in je beeldscherm eigenschappen??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 22:03 schreef firemen het volgende:
Dit staat op jou site:

"128,128,32MB SDRAM (384MB Totaal)"

Volgens mij klopt dit rekensommetje niet, bij mij is het 288. Hoe zit dat?
Inderdaad een terugrekenfoutje, die 32MB is 64MB. :P
Als je met de rest ook onzorgvuldig bent ben ik bang dat de fout bij jou zelf ligt en dat je alles ZELF even moet na lopen.
Jij bent ook niet Mr. Niceperson zeg! Dat ik een terugrekenfoutje maak houd niet in dat ik een IQ heb van
-130.

Als je niets beters weet, antwoord dan niet enzo.. :r
Succes ;)
Ja bedankt.. Jij ook, met je social life.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 22:06 schreef bartpower het volgende:

tja, dan zal het wel met WinME moeten, staat er niet per ongeluk dat verticale synchr. aan in je beeldscherm eigenschappen??
ehm, ja, die stond aan.. staat nu uit.. we gaan weer es testen dan maar!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 18 december 2001 22:06 schreef Fluor het volgende:

[..]

Inderdaad een terugrekenfoutje, die 32MB is 64MB. :P
[..]
Dan nog kom ik niet aan 384mb maar slechts 320mb

Of tel jij je videogeheugen er ook bij op?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Was / is het niet zo dat 3 dimm sloten niet snel draaien ?

probeer es voor de 'lol' die van 64 eruit te halen en de tests te doen met je 2x128 mb (dus 256mb). Ik dacht me te herinneren dat intel chipsets en 3 gebruikte dimmsloten niet goed samengaan

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op dinsdag 18 december 2001 22:21 schreef LightYears het volgende:
Was / is het niet zo dat 3 dimm sloten niet snel draaien ?

probeer es voor de 'lol' die van 64 eruit te halen en de tests te doen met je 2x128 mb (dus 256mb). Ik dacht me te herinneren dat intel chipsets en 3 gebruikte dimmsloten niet goed samengaan
Dat geld in ieder geval zeker niet voor de BX, deze kan uitstekend met heel veel DIMM's om (dit in tegenstelling tot de meeste chipsets)

Maar voor de topicstarter, ik wil niet beledigend overkomen, maar als je W2K of XP niet fatsoenlijk op dat bord aan de praat krijgt en vervolgens ME op deze dual setup zet, krijg ik m'n bedenkingen. Anyway, waar het probleem ligt weet ik niet, maar het opnieuw installeren van de game is wellicht een optie. Vergeet ook niet dat die GF2 Ti uit z'n neus staat te eten zolang die het moet hebben van een Mendocino en een 66MHz FSB. Ter vergelijk: mijn 2e bak met P!!!866 en Matrox G400 haalt ook ongeveer zoveel punten onder 3DMark2001 (slechts zo'n 100 meer), dus denk ik niet dat je er veel meer uit zult halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hmm, datmoet veel sneller kunnen, de gf2 gts 32mb die ik had deed 3121 3d2001 marks, dus baar verwachting moet jouw systeempje met w2k zeker boven de 2k kunnen komen, heb je de via 4 in 1's wel geinstalleerd en w2k of xp pro is een must voor een dual systeem, anders kun je net zo goed 1 processor ff doneren aan het help mash_man door de winter fonds. :+

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 08:29 schreef MASH_MAN het volgende:
Hmm, datmoet veel sneller kunnen, de gf2 gts 32mb die ik had deed 3121 3d2001 marks, dus baar verwachting moet jouw systeempje met w2k zeker boven de 2k kunnen komen, heb je de via 4 in 1's wel geinstalleerd en w2k of xp pro is een must voor een dual systeem, anders kun je net zo goed 1 processor ff doneren aan het help mash_man door de winter fonds. :+
Ben het gedeeltelijk met je eens, namelijk dat ie Win2k of XP zou moeten installeren (maar dat voegt nix toe aan dit draadje). Waar ik het niet mee eens ben is jouw suggestie om de 4 in 1 drivers te installeren. Zoals je wellicht weet is de 440BX chipset van Intel (en heb je dus niet de VIA drivers nodig).

Mijn tip: Ga op zoek naar een GOEDE cd van Win2k of van WinXP en gebruik die twee procs van je! :9~

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

nieuwe windows 2000 CD en/of nieuwe drivers gebruiken voor de controller
www.bp6.com

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 09:17 schreef reddog33hummer het volgende:

[..]

nieuwe windows 2000 CD en/of nieuwe drivers gebruiken voor de controller
www.bp6.com
Nah, gisternacht nog even windows XP Professional (NL helaas) geinstalleerd, maar de resultaten worden er niet beter op. Ik heb ditkeer de ASUS drivers geinstalleerd, maar ik kreeg maar een performance increase van 30 3DMarks :(

Ik zal eens met mijn memory gaan spelen

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 18 december 2001 23:07 schreef abbadon het volgende:

[..]

Dat geld in ieder geval zeker niet voor de BX, deze kan uitstekend met heel veel DIMM's om (dit in tegenstelling tot de meeste chipsets)

Maar voor de topicstarter, ik wil niet beledigend overkomen, maar als je W2K of XP niet fatsoenlijk op dat bord aan de praat krijgt en vervolgens ME op deze dual setup zet, krijg ik m'n bedenkingen. Anyway, waar het probleem ligt weet ik niet, maar het opnieuw installeren van de game is wellicht een optie. Vergeet ook niet dat die GF2 Ti uit z'n neus staat te eten zolang die het moet hebben van een Mendocino en een 66MHz FSB. Ter vergelijk: mijn 2e bak met P!!!866 en Matrox G400 haalt ook ongeveer zoveel punten onder 3DMark2001 (slechts zo'n 100 meer), dus denk ik niet dat je er veel meer uit zult halen.
offtopic:
ik heb voor de gein eens 4 Kingston 256mb reepjes gekocht..

mooi niet werken dus.. of hij start niet of hij ziet 1024 en dan is alles zo onstabiel.. lijkt wel of hij dan niet boven de 100mhz fsb wil lopen :)

iig 2 reepjes werkt zo perfect en stabiel :+ ding is gewoon niet onstabiel te maken

zijn die celerons niet gewoon te traag ?

ik kan mijn pc eens ff gaan benchen op 433mhz (om te vergelijken) misschien ga ik ook wel drastisch omlaag ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 18 december 2001 23:07 schreef abbadon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat die GF2 Ti uit z'n neus staat te eten zolang die het moet hebben van een Mendocino en een 66MHz FSB.
Jah precies, maar hij moet toch wel vloeiend lopen...tenzij ie op 66 Mhz draait.

Mijn oude Dual Celeron + GF1 DDR zou 800x600 wel trekken!
M'n P3-1ghz doet dat zeker weten.

Ik zou zeggen check je Bios instellingen, en zet je AGP Aperature size op 64 of 128!!!! die had ik heel lang op 32 staan (ooit eens gelezen in een "Tweak" (ahem) guide).
Dat scheeld aanzienlijk.

Verder uiteraard de nieuwste drivers.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

okeej nou kijk ,

http://members.home.nl/jarijesa/CM/500mhzwcpuid.JPG
http://members.home.nl/jarijesa/CM/500mhz.JPG

ik denk dat je toch zeker wel de helft minimaal kunt halen op een gts d8 ik zo :)

ik zou even je hardeschijf grondig formatteren en dan winxp/win2k erop zetten.. gebruik je die andere cpu ook nog :o

dan zou je toch wel rond de 2000 3dmarks zitten :7

Verwijderd

Er wordt natuurlijk niet goed gebruikt gemaakt van je twee procs, koop een athlon. Je systeem is uit balans. Goede hd, geheugen en grafische kaart maar slechte proc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op woensdag 19 december 2001 13:05 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

offtopic:
ik heb voor de gein eens 4 Kingston 256mb reepjes gekocht..

mooi niet werken dus.. of hij start niet of hij ziet 1024 en dan is alles zo onstabiel.. lijkt wel of hij dan niet boven de 100mhz fsb wil lopen :)

iig 2 reepjes werkt zo perfect en stabiel :+ ding is gewoon niet onstabiel te maken
[ook offtopic]
Hmm, twee BX borden gehad welke met alle 4 de sockets vol zelfs uitstekend op 133MHz draaiden (eentje heb ik er nog met 4 maal 256 @ 133MHz :) ). BX'en kunnen officieel 8 banken ubuffered DIMM aan, ik zou zo geen recente chipset weten die dat tegenwoordig ook kan. [/ook offtopic]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

zelf had ik met een pentium 3 500 en een gf2 mx-400 64Mb 1530 3dmarks in 3dmark2001 }:O
Pagina: 1