Toon posts:

Opeens nieuw ip adres bij @home?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en @homer's,
ik kwam er net achter, dat ik plotseling een ander IP adres heb gekregen, maar zover als ik weet, veranderd je IP adres toch nooit met een kabelverbinden,ik wou graag weten of die mogelijk was.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

jewel, je ip is namelijk een dhcp en als je leatch verlope is krijg je een ander zodra je computer er naar vraagt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:04
mja ik had da zelfde probleempje ook maare wat is er dan precies gebeurd? ik heb al een jaartje @home maar nog nooit een ander ip adres..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt het door het nieuwe OS, misschien vroeg WIN 98 hier niet voor

• holoX
Volgens mij komt het door het nieuwe OS, misschien vroeg WIN 98 hier niet voor
nee volges mij, heb zo vaak van OS veranderd ;)

Verwijderd

Topicstarter
ff wat testen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je bent op een nodemove adres gezet. @home is druk bezig met het moven van hun nodes en soms is het daarvoor nodig dat je even een soort 'tussen IP' krijgt (zoals nu dus).
Over een tijdje krijg je of je oude terug of als je pech hebt een totaal andere.

• holoX
mja ik had dat ook, ik zag het aan irc
normaal was dat pascal@cpblabla.landgr.lb.nl.home.com ofzoiets, nu gewoon pascal@ip, naja boeie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:18

Wildfire

Joy to the world!

Bij @Home heb je een semi-statisch IP-adres. Dat houdt in dat je over het algemeen gewoon je IP behoudt, tenzij door werkzaamheden of iets dergelijks het IP moet worden veranderd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
Op dinsdag 18 december 2001 22:58 schreef Brian Dickens het volgende:
Bij @Home heb je een semi-statisch IP-adres. Dat houdt in dat je over het algemeen gewoon je IP behoudt, tenzij door werkzaamheden of iets dergelijks het IP moet worden veranderd.
couldnt say it better.. jammer dus, maar goed vor alles is een oplossing, het is niet zo dat je met een ander ip meteen je illi servers niet meer werken hoor, ten minste das het enige wat lastig is met een ander ip adres... :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb al 5 nodemoves en 10 IP's gehad. (en dat alles x 2 want 2 adressen)

Wen d'r maar aan.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb Casema en heb dus sowieso een dynamisch ip, en ik zie het probleem er niet echt van in :?

Verwijderd

als je vanaf elders iets van je online-zijnde peecee wilt bereiken, is het makkelijk dat je je ip behoudt.. als dat steeds wijzigt moet je steeds weer kijken voordat je erop kan....

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:38 schreef Zipje het volgende:
als je vanaf elders iets van je online-zijnde peecee wilt bereiken, is het makkelijk dat je je ip behoudt.. als dat steeds wijzigt moet je steeds weer kijken voordat je erop kan....
da's idd wel een goeie smoes, had ik nog niet aan gedacht.

Hoe werkt dat dan met een FreeSco server die permanent up is?
DIe houdt z'n ip zolang die aanstaat, als hun de range in de war gooien, ben je dan je i-net verbinding kwijt? wat betekent dat je je freesco opnieuw op moet starten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:18

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb in die twee jaar nog maar één nodemove meegemaakt, HlpDsK. Dat verschilt dus blijkbaar ook per wijk...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 18 december 2001 23:38 schreef Zipje het volgende:
Dat kun je oplossen door een gratis dyndns.org naampje aan te vragen, en een klein pakketje te draaien in je system tray. (ook voor linux trouwens, en past geloof ik zelfs op de freesco floppy). Dan is je PC altijd onder 1 host bereikbaar ongeacht of je IP wijzigd.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Nog mooier .. de HOST blijft WEL gelijk bij @home. Die kun je wel gewoon resolven. Je krijgt er alleen soms (wel lastig..) een ander IP voor uitgedeeld. (Ik heb er al een DRIE tegelijk (!) gehad, waar onder 1 172.* !
(213.51.*.* + 217.120.*.* + 172.16.*.* dat allemaal tegelijk...)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 20 december 2001 09:50 schreef snars het volgende:
Nog mooier .. de HOST blijft WEL gelijk bij @home. Die kun je wel gewoon resolven. Je krijgt er alleen soms (wel lastig..) een ander IP voor uitgedeeld. (Ik heb er al een DRIE tegelijk (!) gehad, waar onder 1 172.* !
(213.51.*.* + 217.120.*.* + 172.16.*.* dat allemaal tegelijk...)
Erm hoe kan je nu meer dan 1 ip tegelijk hebben...

(dan kan met IP aliasing maar via dhcp kan je dat niet d8 ik)

waarschijnlijk klopt hun dns op dat moment gewoon niet en als je resolved krijg je telkens 1 van die 3 maar zelf heb je er maar 1 van.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik kreeg ze alle 3 op dezelfde host, op hetzelfde moment. Brakke boel bij @home soms!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
nog nergens last van.......

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Hmmm misschien verklaart dit waarom ik al een week offline ben bij @home :'(

Linux is free, when time is no money...but still I try

Pagina: 1