ADSL splitter plaatsen problemen

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
indien je adsl neemt dan moet je de spitter op de hoofdleiding plaatsen en daarna dus de vertakkingen naar de telefoon / modem. Nu heb ik het volgend probleem:
De hoofdlijn komt binnen onder de vloer (ik woon in een amsterdams huis -> etage woning) en wel zo dat ik deze zonder breekwerk niet kan bereiken. Nu splits de lijn zich onder de vloer naar de slaapkamer en naar de woonkamer. De spitter kan ik dus op zijn best plaatsen waar deze de woonkamer binnenkomt.
Nu is de lijn dus al gesplitst voordat de werkelijke splitter erop kan. Ga ik hiermee problemen krijgen?
Gaat het niet werken, gaat het slechter werken of kan ik hoogstens de slaapkamer aansluiting niet gebruiken?

wie weet het..

signature

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Een kwestie van proberen, dat ie vertakt is maakt niks uit (moet natuurlijk wel goed vertakt zijn)

Het enige probleem dat op kan treden is dat de slaapkamertelefoon niet meer werkt, of dat als je hem gebruikt, er storing op de ADSL lijn komt. Packetloss, connection loss. etc..

suc7

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Dan kan je de telefoon op de slaapkamer inderdaad niet meer gebruiken. Ik denk niet dat het verder problemen geeft.

• brooks123
bedankt, laten we het dan maar hopen want adsl is al besteld en zin om de boel open te breken heb ik niet...

signature

• Xenon
  • Laatst online: 11-08 11:42
Dan moet je een splitter in de woonkamer en ééntje in de slaapkamer, dan werkt het perfect, heb het hier ook zo, maar dan met adsl modempie op slaap/pc kamer :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Ja het moet mogelijk zijn, de splitter wordt namelijk uit kostenoogpunt meteen op het hoofdaansluitpunt geplaatst.
Je moet in dit geval een extra splitter aanschaffen en aansluiten om ook gebruik te kunnen maken van telefoon in de slaapkamer.

/hmmm net te laat.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Xenon
  • Laatst online: 11-08 11:42
Op dinsdag 18 december 2001 21:47 schreef d-Frag het volgende:
Ja het moet mogelijk zijn, de splitter wordt namelijk uit kostenoogpunt meteen op het hoofdaansluitpunt geplaatst.
Je moet in dit geval een extra splitter aanschaffen en aansluiten om ook gebruik te kunnen maken van telefoon in de slaapkamer.

/hmmm net te laat.
I was faster :P

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• brooks123
Bedoel je dat in de slaapkamer een extra spitter moet geplaatst worden om daar OOK te kunnen bellen, of moet daar SOWIESO een spitter geplaatst worden om performance verlies op de lijn te verkomen.
De telefoon in de slaapkamer gebruik ik nml. nooit

signature

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op woensdag 19 december 2001 22:44 schreef brooks123 het volgende:
Bedoel je dat in de slaapkamer een extra spitter moet geplaatst worden om daar OOK te kunnen bellen, of moet daar SOWIESO een spitter geplaatst worden om performance verlies op de lijn te verkomen.
De telefoon in de slaapkamer gebruik ik nml. nooit
Ow als je hem niet hoeft te gebruiken kun je gewoon de telefoon los koppelen en dan is het klaar. Gewoon je splitter aansluiten hoe je wil (wel voor de telefoontje ofcourse) en dan ken je strax adsl'len :)

Ik weet een kennis van me met adsl had zijn spliter gewoon bij zijn computer geplurt maar beneden stond ook een telefoon. En dan werd er gebeld, ging die normaal over maar als je beneden dan opnam werd de internet verbinding verbroken. Nah hij gelijk weer reconecten. beneden aller piepies...
Wha's lachuh man ;).

En die extra splitter kost 99,- piek dacht ik?? Beetje duur he? Beetje tweaker gaat dan toch gewoon lekker ff een paar uur rommelen met de telefoondraadjes. Ik bedoel je moet wel heel erg lui zijn als je 100 pieken gaat uitgeven voor zo iets...
Vind ik hoor... O+

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Niet een foon op een ongesplitte lijn zetten. Vrind van me probeerde dat. Hij kan ADSLlen, met 500ms lag en chello-snelheid...

Forget your fears...
...and want to know more...

• MasterM
Op woensdag 19 december 2001 23:43 schreef Aetje het volgende:
Niet een foon op een ongesplitte lijn zetten. Vrind van me probeerde dat. Hij kan ADSLlen, met 500ms lag en chello-snelheid...
levert dat echt probs?? een dode draad van zo'n 10 m moet toch geen merkbare probs kunnen leveren???

• brooks123
oke, bedankt.
tweaken hoeft dan nog niet, want zoals ik al zei gebruik ik de aansluiting in de slaapkamer niet.
Nu even wachten tot het pakket er komt ...

signature

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 19 december 2001 23:45 schreef MasterM het volgende:

[..]

levert dat echt probs?? een dode draad van zo'n 10 m moet toch geen merkbare probs kunnen leveren???
ADSL is hoogfrequent geloof ik. Dan levert het wel problemen op. Veel storing.

Forget your fears...
...and want to know more...

• MasterM
Op donderdag 20 december 2001 03:39 schreef Aetje het volgende:

[..]

ADSL is hoogfrequent geloof ik. Dan levert het wel problemen op. Veel storing.
Nah heeft ie problemen kan ie hem altijd korter af knippen... OF niet dus nog niet iets om je zorgen over te maken, toch?

• jerroentje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:01
Ik heb het ook gehad met mijn draadloze telefoon. Het basisstation zat voor de splitter. Gigantische ruis hoorde ik toen. Overigens geen last gehad van de verbinding. Hierna heb ik het basisstation achter de splitter geplaatst en weg was de ruis.

In jouw geval zul je dan denk ik 1 vertakking (slaapkamer??) moeten laten schieten.
Pagina: 1