[Koeler] Titan TTC-D5T

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37
Jaja, de topictitel zal menigeen mischien wel afschrikken ;)
een Titan koeler... :D

En dan wel deze:
http://www.titan-cd.com/d5t.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.titan-cd.com/images/d5t_b.jpg

Dit is dus met een 80mm fan.

Het is de bedoeling dat deze op mijn Duron 800 komt, deze loopt op zo'n 950Mhz @ 1.75volt.

Met mijn FOP32 word deze stressed zo'n 43c (met de kast open, zonder airflow..)
Maar die FOP32 maakt nogal een herrie :( daar wil ik dus wel vanaf.. ook heeft de fop een hoge RPM waardoor mijn kast nogal trilt. Al met al, veel herrie :(

Nu wil ik dus een vervanger voor mijn FOPje, die lekker stil is en evengoed koelt, beetje slechter maakt niet uit maar 't moet niet te gek worden.. in de zomer met 30c buiten (en binnen dus ook soms :() moet ie het ook nog uit kunnen houden.

Deze Titan koeler is lekker stil, kost niet veel (fl 45, da's ook wel mijn limiet...) een vriend van mij heeft 'm gekocht, zijn TB 1.3Ghz doet daarmee 50c.. daarvoor had hij een herriemakende Volcano II die deed ook 50c.

Al met al lijkt mij deze Titan wel een goede optie, lage RPM, laag geluidsniveau. Maar 1 ding.. heb nog nergens een vergelijkende test ofzo kunnen lezen :( met de GoT search kom ik wel 1 hele topic tegen, waar niet veel bruikbaars instaat (alleen dat ie een Athlon XP 1800 niet zo goed koel houd..)
Ik ben wel erg benieuwd hoe ie nou presteerd in vergelijking met de FOP32 dus, zou mooi zijn als iemand een linkje kan vinden (heb google enzo ook al geprobeerd)

Of mischien weet iemand een alternatief? :) (denk aan de prijs!!)

Verwijderd

Ik heb hier een perfect alternatief maar wel prijzig
Alpha PAL 8045 + Sunon 80mm(zoek een betere ....)
Athlon 1200(door KT7A geen OC momenteel) op 27°C

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Rated Speed : 3,000 RPM
dat is wel weinig, maar voor jou systeem kan dat wel

btw. ziet er wel strak uit! je kan hem bijv als case-koeler gebruiken

• Xtuv
Daarom juist...
ik wil juist een lage RPM, zodat de kast niet zo trilt.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Op dinsdag 18 december 2001 21:39 schreef Xtuv het volgende:
Daarom juist...
ik wil juist een lage RPM, zodat de kast niet zo trilt.
ja, maar dan word je proc wel warmer

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op dinsdag 18 december 2001 21:35 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb hier een perfect alternatief maar wel prijzig
Alpha PAL 8045 + Sunon 80mm(zoek een betere ....)
Athlon 1200(door KT7A geen OC momenteel) op 27°C
Stressed 27 graden? Ik heb dezelfde combi (of het dezelfde Sunon is weet ik nie natuurlijk) en ik heb stressed zo'n 45 graden. Ook met een Athlon 1200.

Of heb jij redelijk wat case-fans erin hangen ofzo?

• Xtuv
De Max airflow van de Titan is: 38.22 CFM
De specs van de FOP32:
Fan Speed 4200 ± 15% RPM
Air Delivery 26.0 CFM MAX.
Noise Level 36.0 dBA

De titan levert dus een stuk meer CFM.. maarja over een groter oppervlak (dan de processor) dus minder effectief waarschijnlijk?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

AMDFreak

Intel is zo..

Wie houd je tegen om hem NIET te kopen :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
wat je ook zou kunnen doen is zo'n convertertje kopen van 80mm naar 60mm (te koop bij freezinghardware.nl ) en die op je fop32 zetten, en er een 80 mm fan bij kopen.

ook op die site kun je enermax 80 mm fans kopen met variabele RPM van 1000 tot 3000 RPM. Ook wel aan te raden zijn papst fannetjes heel still. 8412NGML 19 decibel!. deze blaast 26 CFM. ter vergelijking: standaard YS-tech 60 mm fannetjes hebben 25 ofzo. meer info: papst.de
De specs van de FOP32:
Fan Speed 4200 ± 15% RPM
Air Delivery 26.0 CFM MAX.
Noise Level 36.0 dBA
met die papst fan zou je dus zelfde CFM houden met 36-19 = 17 decibel geluidsreductie, da hoor je zeker wel :)

Verwijderd

ik heb de titan en die voldoet prima hoor.
30° idle
49° full load

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:41 schreef keeper het volgende:

[..]

Stressed 27 graden? Ik heb dezelfde combi (of het dezelfde Sunon is weet ik nie natuurlijk) en ik heb stressed zo'n 45 graden. Ook met een Athlon 1200.

Of heb jij redelijk wat case-fans erin hangen ofzo?
Idle 27°C , doe maar 32°C full load ofzo . Ja , er zitten momenteel 4 80*80 in en er ligt vanonder een 120mm Papst in , maar ik ram er overal van die 120mm Papst in ...

Verwijderd

Als je echt geen testresultaten kunt vinden: dan maak je ze!
weet je zeker dat ze voor jou systeem gelden!!!

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 21:46 schreef InterFreak het volgende:
Wie houd je tegen om hem NIET te kopen :?
Ben altijd een beetje voorzichtig met m'n geld en wil alles 10x weten voor ik iets koop... :D

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 21:56 schreef smokey het volgende:
wat je ook zou kunnen doen is zo'n convertertje kopen van 80mm naar 60mm (te koop bij freezinghardware.nl ) en die op je fop32 zetten, en er een 80 mm fan bij kopen.

ook op die site kun je enermax 80 mm fans kopen met variabele RPM van 1000 tot 3000 RPM. Ook wel aan te raden zijn papst fannetjes heel still. 8412NGML 19 decibel!. deze blaast 26 CFM. ter vergelijking: standaard YS-tech 60 mm fannetjes hebben 25 ofzo. meer info: papst.de
[..]

met die papst fan zou je dus zelfde CFM houden met 36-19 = 17 decibel geluidsreductie, da hoor je zeker wel :)
Dan ben ik in totaal duurder uit dan die koeler van 45 piek.. die kan ik gewoon bij een winkel gaan halen dus zonder verzendkosten :)
(A-Tembo in Delft, woond een vriend van mij waar ik wel ff heen ga binnenkort, ik woon in Den Haag)
Ik ga 't gewoon maar doen :P over een weekje ofzo zal ik jullie updaten! :)

Verwijderd

Een koeler die erg stil is en ook nog eens goed koelt is de noise control silverado. Mijn Athlon 1 ghz word idle 25/29 graden en loaded 36/42 (hangt van de kamertemperatuur af). Ik heb mijn kast aan 1 kant open staan en ik heb voor de lol 2 Thermaltake 90x90 fans draaien die gewoon ff wat frisse lucht via de zijkant inblazen. Maar de noise controle is wel duur.

De Orb koelers van Thermaltake zijn volgens mij ook wel goed, je hebt ze in verschillende uitvoeringen kwa toeren.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je bent ook lawaaiiger, 29 decibel. 10 dec meer, dat ervaar je als 2x zo hard.

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 22:20 schreef hobbjet het volgende:
kijk hier eens:
http://www.ocinside.de/html/results/coolertest.html
Tnx!! :)
Dit is wel de Titan D5TB... maar geen id wat dat scheelt, ziet er aardig hetzelfde uit.

Komt wel goed uit deze test zeg!! :) Beter als de FOP32... :D zelfs beter als de FOP38 :9

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 22:21 schreef dadonator het volgende:
Een koeler die erg stil is en ook nog eens goed koelt is de noise control silverado. Mijn Athlon 1 ghz word idle 25/29 graden en loaded 36/42 (hangt van de kamertemperatuur af). Ik heb mijn kast aan 1 kant open staan en ik heb voor de lol 2 Thermaltake 90x90 fans draaien die gewoon ff wat frisse lucht via de zijkant inblazen. Maar de noise controle is wel duur.

De Orb koelers van Thermaltake zijn volgens mij ook wel goed, je hebt ze in verschillende uitvoeringen kwa toeren.
silverado kost maar liefst 3x zoduur als mijn budget :z

Orbs goed :? |:( sorry..

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 09:46
ik heb deze koeler

bevalt goed alleen de bevestiging klip is kut

ik heb hem vervangen door de klip van een FOP32 :)

• Xtuv
mooi da'k hier nog een fop 32 heb liggen dan :D
al zal ik wel ff de originele proberen... :)
Kan ik de FOP nog verkopen maybe :P

Verwijderd

de ttc d5t heeft een beeper voor als de fan stilvalt,
dit is het enige verschil.(dacht ik toch)

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 22:33 schreef hobbjet het volgende:
de ttc d5t heeft een beeper voor als de fan stilvalt,
dit is het enige verschil.(dacht ik toch)
ah ok, dan is het toch al te laat waarschijnlijk ;)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 09:46
die beeper zat er niet bijgeleverd

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
als ie met die fop 42 graden wordt, waarom niet op 7 volt laten lopen? dan is ie een stuk stiller en maakt minder rpm...zal de temp hooguit op 55 uit komen (ik denk dat ie niet eens in de buurt komt, ik denk lager)...kost je niks!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb deze koeler ook en heb me Xp1,33@1,5Ghz lopen.

Idle:40 C (hele dag al wel aanstaan)
full:46 C
kast: 32 C

Zonder case fans ofwat aan, alleen dat 3k draaiende geval op de titan.

• Xtuv
Op dinsdag 18 december 2001 22:47 schreef marteltor het volgende:
als ie met die fop 42 graden wordt, waarom niet op 7 volt laten lopen? dan is ie een stuk stiller en maakt minder rpm...zal de temp hooguit op 55 uit komen (ik denk dat ie niet eens in de buurt komt, ik denk lager)...kost je niks!
Hm.. da's ook wel een id, maar heb daar niet zo'n verstand van (jaja search ik weet 't ;))
En hogere temp heb ik toch liever niet.
Vooral als ie OCed is, in de zomer zal ie dan best wel warm worden denk ik.. en hij levert dan best weinig CFM op 7v denk 'k..

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
als het toch over coolers gaat weet iemand waar je die dingen een beetje goedkoop 8-) kan krijgen??

• Xtuv
Op woensdag 19 december 2001 16:24 schreef thijz het volgende:
als het toch over coolers gaat weet iemand waar je die dingen een beetje goedkoop 8-) kan krijgen??
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

Als je deze titan bedoeld, er staat 1 adres in de pricewatch, fl 45, maar ik ga 'm bij A-Tembo Delft halen, kost ook fl 45.

• Xtuv
Zo, ik heb 'm dan! en geinstalleerd, ben er tevreden mee :) koelt goed, niet veel herrie, maar.... ik hoor mijn Blue orb nu duidelijk boven m'n CPU koeler uitkomen :( dus alsnog stofzuiger geluid, die blue orb draait 6000 RPM...

Maar ik kan nu wel horen dat ik een temperature controlled voedings fan heb :) ik hoor 'm harder gaan lopen als de computer net een tijdje aanstaat.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
De fan staat overal aangegeven als 80x80, maar de heatsink loopt in een bocht... Hoeveel is de grootte onderaan de heatsink? Dus op de plek waar de socket zit...

Ik mag max een koeler van 80x60 hebben ivm condensatoren...

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:24 schreef Xtuv het volgende:
Jaja, de topictitel zal menigeen mischien wel afschrikken ;)
een Titan koeler... :D

En dan wel deze:
http://www.titan-cd.com/d5t.htm

[afbeelding]

Dit is dus met een 80mm fan.

Het is de bedoeling dat deze op mijn Duron 800 komt, deze loopt op zo'n 950Mhz @ 1.75volt.

Met mijn FOP32 word deze stressed zo'n 43c (met de kast open, zonder airflow..)
Maar die FOP32 maakt nogal een herrie :( daar wil ik dus wel vanaf.. ook heeft de fop een hoge RPM waardoor mijn kast nogal trilt. Al met al, veel herrie :(

Nu wil ik dus een vervanger voor mijn FOPje, die lekker stil is en evengoed koelt, beetje slechter maakt niet uit maar 't moet niet te gek worden.. in de zomer met 30c buiten (en binnen dus ook soms :() moet ie het ook nog uit kunnen houden.

Deze Titan koeler is lekker stil, kost niet veel (fl 45, da's ook wel mijn limiet...) een vriend van mij heeft 'm gekocht, zijn TB 1.3Ghz doet daarmee 50c.. daarvoor had hij een herriemakende Volcano II die deed ook 50c.

Al met al lijkt mij deze Titan wel een goede optie, lage RPM, laag geluidsniveau. Maar 1 ding.. heb nog nergens een vergelijkende test ofzo kunnen lezen :( met de GoT search kom ik wel 1 hele topic tegen, waar niet veel bruikbaars instaat (alleen dat ie een Athlon XP 1800 niet zo goed koel houd..)
Ik ben wel erg benieuwd hoe ie nou presteerd in vergelijking met de FOP32 dus, zou mooi zijn als iemand een linkje kan vinden (heb google enzo ook al geprobeerd)

Of mischien weet iemand een alternatief? :) (denk aan de prijs!!)
Hallo ik heb deze koeler in mijn server. VP6 dual P3 866@1100 max. deze voldoen zeer goed.
Alleen heb ik de fan`s vervangen door enermax, is een stuk stiller en ik kan het toerental van de fan zo aanpassen dat het genoeg koeld en zo weinig mogenlijk herrie maakt.
Voor een foto van deze 2 zie link.

http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/homePserv/DSCF0037.JPG
Pagina: 1