Toon posts:

ZEER onstabiel MSI K7T266 pro2+AMD1600+ Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een systeem gebouwd bestaande uit:
-MSI K7T266 pro2 moederbord
-1600+ AMD XP processor
-256MB dane elec DDRam
-60GB MAXTOR
-52X A-open
-Plexor cd-schrijver
-NVIDEA geforce 2 gts

Nu is het probleem dat dit systeem elk moment opnieuw opstart.
Soms gaat het een hele dag goed, maar soms is het ook achter elkaar raak.
Ik heb al van alles geprobeerd, namelijk:
-Voeding van 235watt vervangen door een 300watt
-Windows 2000 meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
-de laatste bios geflashed
-de laatste drivers van VIA geinstalleerd
-de laatste drivers voor de videokaart geinstalleerd.

Zijn er misschien conflicterende drivers?
Het is vooral mis wanneer ik programma's ga installeren, zo start hij echt elke keer opnieuw op tijdens de installatie van Visual cafe en de nieuwste pcAlert software krijg ik ook niet geinstalleerd want ik kom niet door de installatie of hij klapt er alweer uit.

Hopelijk weet iemand een oplossing want dit vindt ik zonde, best wat geld geinvesteerd en een klote systeem ervoor terug.
Alvast bedankt....!

P.S. mijn CPUwordt niet warmer dan 51 graden.

Verwijderd

gevalletje ESD mischien ?

Ik neem aan dat je de laatste servicepack geprobeerd hebt ( SP2 voor W2K )

Verwijderd

Geheugen lek?
Maat van me had dat ook en toen zeiden die nerds bij norrod:"Ja euh... het geheugen was lek..." of dat waar was valt te betwisten, want de meeste lui daar bij norrod zijn niet al te snugger...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Al je geheugen timings eens wat 'conservatiever' te zetten in de BIOS? Misschien dat je geheugen niet helemaal lekker is (ondanks dat het Dane is).

Of wordt je CPU misschien te warm? (kan je even in de BIOS checken).

Of misschien toch slechte drivers maar van o.a nVidia zou je dat toch niet verwachten.
Misschien eens Win98SE of Win XP een proberen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ìk heb het zelfde probleem gehad.
Mij werd verteld dat de via chipset en gts versie problemen kan opleveren.Meteen een gforce 3 ti gekocht en tot nu toe geen problemen meer!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:22 schreef HeROiC het volgende:
Geheugen lek?
Maat van me had dat ook en toen zeiden die nerds bij norrod:"Ja euh... het geheugen was lek..." of dat waar was valt te betwisten, want de meeste lui daar bij norrod zijn niet al te snugger...
Defecte dimm kan natuurlijk... loopt je doos vast als je boven een bepaald percentage gebruikt geheugen komt ?

Verwijderd

Bij mij was het mijn geheugen (+nForce bordje) dat leidde tot hetzelfde gedrag; ff een ander DDR'etje van mijn huisgenoot deed wonderen. As je wil, kun je ook ff memtest downloaden van www.memtest86.com. Testen duurt ff 1 1/2 uur, maar dan weet je het meteen wel redelijk zeker. Switchen met vrinden en/of bevriende dealer wil wel es helpen dus.

Succes!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Ik heb precies het zelfde probleem met het zelfde bordje en ook dane-elec geheugen

Iemand al een oplossing???

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Ik heb ook is een keer zoiets gehad dat tijdens het installeren van programma's m'n pc elke keer hing. Bij mij lag het aan een brakke geluidskaart. Het beste kun je even met wat onderdelen swappen, om is te kijken of het aan bepaalde hardware ligt. Als dat nog geen uitkomst biedt ga dan eens terug naar de winkel, als dat mogelijk is tenminste.

edit: Zit hem het niet in het dane-elec geheugen? Keek net effe op het msi forum en daar heeft iedereen met een stabiel systeem geen dane geheugen. Het is maar een idee.

Van het msi forum: First I installed 1*512Mb Dane-Elec (Samsung)) memory. Looked like it worked fine. But when installing Windows XP, it stops with an error about a corrupted file. Each time a different file, at a different moment in setup. After removing all PCI cards, resetting BIOS, etc... I moved the DIMM from slot 1 to 3. After that, my system didn't boot anymore. The LEDs indicated a memory failure. I Tried placing the DIMM in the other slots, no luck - kept saying memory failure. Finally I bought a 128Mb Kingston DIMM, installed it and the system booted fine, and the Windows installation went fine too........

Vier (d9thuis, appetoe, Tijntje en user van msi forum) mensen met problemen waarvan vier met Dane-Elec...... :? Wat denken anderen hiervan?

Verwijderd

Als je de FSB op 100 mhz instelt is het probleem dan over? Zo ja, ik heb precies hetzelfde gehad. Dagenlang had ik dezelfde ellende als jij had.
Achteraf bleek het toch een temperatuurkwestie te zijn. MBProbe gaf bij mij een nette waarde aan van 43 graden in Windows maar na het opnieuw bevestigen van de koeler met een KLEIN druppeltje pasta ertussen was het probleem over. Het blijkt dus dat de temperatuur in de kern van de core te hoog kan zijn zonder dat dit door de sensor op een juiste manier wordt geregistreerd.
BTW, 51 graden is erg hoog. Als je de computer opstart en je gaat direct in het bios dan mag je na 10 minuten niet een hogere temperatuur aflezen als rond de 40 graden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer dit eens:

http://www.networking.tzo.com/net/software/

via latency patch.

van hardocp.com:

More feedback from folks that have used the VIA PCI Latency Patch. Yes, there is an uninstaller if you have problems with it. Only one email so far where they had to uninstall it though. Keep that feedback coming guys! Thanks Thrasher.

Dear god! I'm SOOOO glad you linked to that patch for the PCI latency. While I don't know what it did to my 3DMark scores, I don't care. I no longer crash. I had issues with my PC where I would ALWAYS die within 30 minutes of starting diablo 2 or within an hour of starting winamp. Now I've been in Diablo 2 for over an hour and I've yet to see a problem!!!

System: Asus A7V, TBird 800@1GHz, ATI Radeon VE Dial Display AGP, SB Audigy Platinum.

Now I'm 100% solid!!!!! ROXXORZING PATCH!

Verwijderd

Ik heb totaal deze problemen niet met dit bord het enige probleem wat ik heb sinds ik dit plankje er in heb zitten is dat ik m'n dvd speler niet meer kan gebruiken. Windows herkend hem wel. Maar als ik een cd wil starten laat hij wel in verkenner zien wat er op staat maar zodra ik een executable wil uitvoeren krijg ik óf rare kernel fouten óf hij gaat zeggen dat de toepassing geen geldige win32 toepassing is terwijl een zelfde cd het wel in m'n brander doet???

Maar goed verder vind ik het een prima plankje

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde problemen met dat plankje. Automatisch rebooten binnen XP uitgezet, en krijg dus constant dezelfe melding "IRQL NOT EQUAL bla bla"

Ik zal vanavond de geheugen test eens uitvoeren, voor de rest PCI kaarten gewisseld, andere bios settings, nieuwste via 4-1 en nieuwste BIOS. Zelf denk ik dat het MB geen niet goed is of dat de soundblaster live in de weg zit. Heb trouwens ook met sisoft gekeken naar de pci latency, die was overal 68 behalve mijn realtek 10/100 kaart deze was 128. Misschien dat die ook de boel in de war schopt.

Succes met de oplossing, en als je wat weet laat het even horen in GOT.

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen...9 van de 10 keer is dat het probleem..

• kaiiestan
ik denk dat ik ook maar even wat ander geheugen ga scoren

• kaiiestan
weet iemand hier mischien bepaalde bios settings die nodig zijn??

Ik heb namelijk gehoord dat dat voor dit bord heel belangrijk kan zijn :?

• kaiiestan
thx dude

Ik ga het meteen proberen

• kaiiestan
ik heb nu ook ff mijn soundblaster 128 eruit gehaald en gebruik nu die onboard sound. Dus nog niks in de bios liggen kloten en ik heb nu nog geen 1 vastloper gehad maar dat had ik wel vaker dagen niet en soms wel 3 achter elkaar

• kaiiestan
Mensen, ik ben achter de oplossing van dit probleem. Ik weet niet of iemand er nu nog iets aan heeft maar ik zal het toch ff vertellen.

Het probleem is dat klote msi bord wat maar weining geheugen chips goed ondersteund. Dus dane-elec ook niet. Dit is ook bevestigd door Eynstein (www.eynstein.nl) waar ik mijn spullen heb gekocht. Dus ik ben bang dan iedereen dan toch ander geheugen moet gaan kopen.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 15:29 schreef byte het volgende:
edit: Zit hem het niet in het dane-elec geheugen? Keek net effe op het msi forum en daar heeft iedereen met een stabiel systeem geen dane geheugen. Het is maar een idee.

Van het msi forum: First I installed 1*512Mb Dane-Elec (Samsung)) memory. Looked like it worked fine. But when installing Windows XP, it stops with an error about a corrupted file. Each time a different file, at a different moment in setup. After removing all PCI cards, resetting BIOS, etc... I moved the DIMM from slot 1 to 3. After that, my system didn't boot anymore. The LEDs indicated a memory failure. I Tried placing the DIMM in the other slots, no luck - kept saying memory failure. Finally I bought a 128Mb Kingston DIMM, installed it and the system booted fine, and the Windows installation went fine too........

Vier (d9thuis, appetoe, Tijntje en user van msi forum) mensen met problemen waarvan vier met Dane-Elec...... :? Wat denken anderen hiervan?
Had ik misschien toch nog gelijk, al klonk het misschien een beetje ongeloofwaardig at first. Kunnen we niet effe een poll houden ofzo om te kijken of het echt klopt? Zo van: heb je problemen met de MSI K7T266pro2 in combinatie met Dane-Elec geheugen?

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

kun je beter iets van maken als:

"Problemen met je MSI K7T266 pro2? Welk merk geheugen heb je?"

- Kinston
- Dane-Electic
- Crucial
- Samsung
- OEM

enz

Verwijderd

Ja ok, maar ik gooide effe een idee op :) .

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
Ik heb dit probleem ook gehad met Win2k.

Echter na heel veel reinstallen en vele uren updaten (toen nog Casema >:) ) deed hij het perfect.

Dat ding loopt nu nog :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik heb exact hetzelfde probleem gehad, mobo vervangen en geen problemen meer...
Let op de geheugen timings, die mogen niet veranderd worden
maw laat ze op default staan:
Configure SDRAM timing by: SPD
SDRAM Frequency: SPD
CAS Latency: 2.5
Row Precharge Time: 3T
RAS Pulse Width: 6T
RAS to CAS delay: 3T
Bank Interleave: Disabled
Burst Length: 4QW

SDRAM 1t Command: Disabled

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik kreeg de zelfde problemen na een bios-update (3.20 naar 3.30)
Spontane reboots of helemaal niet meer booten was het gevolg, Ik had dit systeem pas 1,5 dag dus zoek dan maar eens naar de oorzaak! Ik heb bij tweakers gezocht maar vond niet de oplossing, dus ten einde raad maar de oude bios terug geflashed en mijn problemen waren verdwenen.

Verwijderd

hmmm, heb precies hetzelfde probleem gehad. Het zit em in de bios instellingen, ik kan er nu alleen niet achter komen wat ik ook al weer veranderd heb :(
Zal nog es ff goed zoeken

Heb je je bios al geflashed eigenlijk?

Verwijderd

sorry maar er ging iets mis, dus mijn reply was nog niet af, maar zie hierboven

Verwijderd

Even een klein beetje offtopic:

Ik denk dat er meerdere problemen zijn met nieuwere ddr mobo's (d'oh..daar zijn meerdere topics over geweest hehe) het is nl bij Abit o.a. Kg7 ook een probleem: 512 ddr strips werken niet. Je moet dan bijv. Kingston kopen. Ook enorme problemen met Creative.

Dit klinkt een beetje als het zelfde verhaal. Je hebt er niet veel aan, maar je zou idd eens ander geheugen moeten proberen...geen merkloze zooi, maar bijv. 2* 256 Kingston?

Succes

Verwijderd

Stel je geheugen timings eens wat lager in.
En geeft het geheugen ff 2,7 ipv 2,5 volt.

Dat heeft bij mij ook geholpen.

Oorzaak is hoogst waarschijnlijk dat je ddr geheugen niet helemaal in orde is.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Deze klote probs heb ik ook met mijn mainboard, de temp in de bios geeft aan 27 graden idle leek me wel erg laag, maar goed. Mijn geheugen heb ik ook getest en was wel goed alleen heb ik die probs nu als ik dat tweede bankje 256 ddr erbij zet van siemens. Nie lekker geheugen dus.

En de temp. sensor leek me nie goed maar als ik aan het koperen koel blokje voel dan is het wel lekker koel. Beetje wazig dus. Die spontane reboots is wel klote en zeker als je net een vers OS gaat installen omdat je denkt dat het daaraan ligt :?

..::System Specs::..

Verwijderd

Hum. Komt me bekend voor. Heb het zelfde en heb ook Dane-Elect. geheugen 512Mb DDR. Ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik de FSB op 140 gezet en het is nu een stuk beter. De rest op default.

Verwijderd

Hmmmmm.... Ik heb 2x 256 MB DIMM's (merk onbekend, zal het vanavond effe nakijken) omdat de 512 MB DIMM's uitverkocht waren. En totaal geen problemen...

Geluk bij een ongeluk? :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bank interleave eerst op default ja maar liefst four-way
meestal crashed je systeem daar niet zo snel van en is veeel sneller

Tweakers Discord

Verwijderd

welk geheugen moet er dan wel in?
ik heb het zelfde probleem namelijk onstabiel lopen en ik mag morgen nieuw geheugen halen in de winkel:)
dus wie kan mij ff snel vertellen welke wel goed loopt???????
alvast bedankt groeten frits

Verwijderd

Mijn bord loopt met crucial vanaf het eerste moment probleemloos

Verwijderd

Om even het gezeik over mijn MBtje aan te vullen ik heb ook een klein probje (Ik ben ervan overtuigd dat dit door of MSI of mijn Bios "leverancier" ingesteld is) Maar ik wil het Onboard geluidskaartje tegelijkertijd met mijn Terratec gebruiken (Heb dit ook altijd gedaan met mijn vorige Mobo maar nu kan dat in eens niet meer), wat kan ik hieraan doen ??????????????

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Bij mij hetzelfde probleem. Heb zowel de K7T266 Pro2 als de K7T266 Pro2 RU (Raid versie). Beide zeer veel problemen. Na 3 dagen knutselen kreeg ik eindelijk mijn conflicterende Leadtec GF2 MX DH Pro aan de gang met nog onofficiele nVidia drivers. Afgelopen weekend weer twee nieuwe systemen gebouwd met het K7T266 Pro2 RU moederbordje.. dit keer in combinatie met MSI Geforce 2 Ti videokaarten, hopende geen incompatibiliteitsproblemen te krijgen en weer niets anders als problemen. Systeem loopt constant vast.. crasht.. steeds op andere momenten andere fouten. Ene keer start de computer niet op.. zet je um uit en weer aan en dan weer wel. Er valt geen pijl uit te trekken :'(

Wel een tip waar mogelijk mensen iets aan kunnen hebben. Soms start een van de 2 systemen helemaal niet meer op. Resetten van het bios dmv van de jumper op het mobo helpt het ding dan weer effies aan de gang.. tot de volgende vastloper.

Ik had zulke goede dingen gelezen over dit bordje.. maar na 3 keer in de praktijk inbouwen.. WAARDELOOS!! Voor mij geen MSI zooi meer :r

Verwijderd

De link naar de latency-patch werkt niet meer. Heeft iemand een ander adres ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Moet je daar nu zo'n topic voor omhoog schoppen :? Kijk hier: http://www.networking.tzo.com/net/software/ Poste MartNL net in dit topic: [topic=539074/1/50] Even verder kijken dan je reukorgaan lang is :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.