aan tbusquet
(nog even en we krijgen en slotje vanwege een war)
Om het equaliser verhaal even iets te verduidelijk en om te voorkomen dat ik hier lange verhalen ga houden, terwijl jij wat anders bedoelt, lijkt het me handig als je even vertelt hoeveel EQ,s je waarop wil aansluiten met welke instellingen. Misschien heb ik je ietwat verkeerd begrepen, laten we dat dan maar zsm oplossen. Dan heeft de topicstarter er ook nog wat aan
Het enige wat ik aan wil geven, is dat in serie-schakelen van speaker-kasten per definitie niet gedaan word, terwijl parallel schakelijk vrij normaal is. Waardoor deze quote van jou
Dat ligt eraan, of je ze parallel of in serie aansluit
volkomen overbodig en ook enigszins misleidend is. Je laat het lijken alsof er een keuze is tussen serie en parallel, terwijl serie in dit geval gewoon "not done" is.
500W RMS is voor een 15" speaker helemaal zo gek nog niet hoor, ik kom ze wel van meer tegen (beetje loos argument weet ik) ik raad ook geen 500W versterkers aan, maar 300-400, vond ik wel een mooie waarde van gitaarwerk
en nee, ik verwar weerstand niet met impedantie, ik weet precies het verschil tussen de twee, waarom denk je dat ik de term "resonantiefrequenties" er nog even bij zet, juist op die punten kan je de door mij gegeven berekeningen namelijk gewoon gebruiken, en dan kloppen ze ook nog
Ik zei niet dat het beter is als er iemand achter blijft h angen, dat zei je zelf maar dan andersom. Wat ik zeg is dat het bij het aansluiten (voornamelijk door amateurs) redelijk vaak mis gaat. Je moet er trouwens gewoon voor zorgen dat niemand over je kabels kan struikelen, gewoon rubbermatten eroverheen gooien, dat doet iedereen en dat is niet voor niets. Het is veiliger en mooier, dus waarom zou je het niet doen?
ik vind het een beetje vreemd dat je mij gelijk verwijt dat ik niet goed lees, omdat ik het op een gegeven moment niet met je eens ben. Ik lees een post 3 keer door voor ik reageer en lees mijn eigen nog 2 keer door voordat ik hem opstuur. Verder weet ik echt wel waar ik over praat dus zo'n betuttelende opmerking als
Dus lees a.j.b. eerst eens even goed voordat je allerlei op/aanmerkingen hebt. Scheelt een hoop verklaar werk.
vind ik hier niet op zijn plaats
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.