Toon posts:

DV Camera, capture, firewire....| :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Voor een vriend zou ik het volgende uitzoeken:

Hij heeft een JVC Digitale videocamera (weet het type niet, maar is 'erg' nieuw ;)
AMD XP 1700, 512ddr, Powercolor GF2 GTS Ti200 etc etc

Hij wil dus serieus (goeie kwaliteit) capturen....de opties die ik heb bedacht:

-Firewire kit met software (en daarbij evt. Premiere6)
-Capture card en dan bij voorkeur Dc10+ of DV pci ofzo

Zit ik hiermee goed en wat kan hij het beste pakken? Als het makkelijk (onder Win XP) kan met een firewire en software, dan ben je goedkoop klaar...als dit kwalitatief echt minder is als een capture card, dan hoor ik dit graag!
Daarnaast wil hij evt. conferencen met zijn camera. Kan dit via firewire+netmeeting ofzo, of moet je daar ook iets speciaals voor hebben?

nou, veel vragen...hopenlijk veel antwoorden ;)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
een dv plus is een goede optie
maar als hij serieus wil capturen zou ik gaan voor de dure dv500 of dat nieuwe model van pinnacle
ik heb zelf ook een jvc ( dvp3 ) en dat werkt perfect in windows xp mits je pinnacle studio versie 7.1 hebt
die oude versie geeft nog wel eens problemen met xp

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 09:04
Hij heeft een JVC Digitale videocamera (weet het type niet, maar is 'erg' nieuw ;)

Zit ik hiermee goed en wat kan hij het beste pakken? Als het makkelijk (onder Win XP) kan met een firewire en software, dan ben je goedkoop klaar...als dit kwalitatief echt minder is als een capture card, dan hoor ik dit graag!
Daarnaast wil hij evt. conferencen met zijn camera. Kan dit via firewire+netmeeting ofzo, of moet je daar ook iets speciaals voor hebben?

nou, veel vragen...hopenlijk veel antwoorden ;)
-nou die pc specs zijn hoog genoeg
-Premiere 6 is erg duur, maar ook wel erg goed. Studio 7
is ook een mogelijkheid (maar niet zo luxe)
-nou een DC10+ of iets anders van miro. Die ondersteuning
denk ik ook wel XP (moet je is op de site van hun kijken)
-conferencen kan ook wel, maar wat voor software je daar-
voor nodig hebt, zou ik niet weten

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 09:04
Op dinsdag 18 december 2001 20:56 schreef taz3d_nl het volgende:
ik heb zelf ook een jvc ( dvp3 )
Hoe zijn de foto's van dat ding?? en dat mp3 gedoe erop?? is die dan ook een mp3 speler?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Een klein beetje zoeken had een hoop vragen al duidelijk gemaakt....
Op dinsdag 18 december 2001 20:51 schreef cruzziaal het volgende:

Systeem boeit niet zoveel, meer CPU = voordeel, de rest... ach, bijzaak, geen specifieke eisen, pc is krachtig zat... Alleen grote hd is wel errug handig.

Uh.. DC10+ en DV zijn dus ff NIET vergelijkbaar, DC10 is analoog, DV PCI is firewire (digitaal)
DV is beste kwaliteit, Digitaal -> digitaal.
Capturecard... je gaat dan van cam (Digitaal) naar analoog, om 't vervolgens weer digitaal te krijgen.. dubbelop dus, en ten koste van je kwaliteit.
Dunno, DAT zou ik niet weten.. en ach, een webcammetje heb je voor 100,-, lijkt me niet zo'n probleem als je net een vette PC en DVcam gekocht hebt.. (Zwart geld opmaken rulezzz)

Aantal oplossingen:
Of een simpel DV kaartje, voor 150,- ofzo.
Kan je gewoon je files op de hd brengen, en bewerken met software.

Je kan ook een Miro Studio DV doen. Da's ook gewoon dv kaartje, alleen dan met hele dummy-proof software erbij.
Dan is er nog de DV +, is dezelfde als de DV, alleen heeft die een analoge uitgang. Kun je dus je videorecorder op hangen.

Echter, een TVout kan dit ook, en als je cam DV opnemen ondersteunt, kun je 't ook prima via je cam doen, en bespaar je weer wat knaken.

Premiere.. tja, hele goeie software, fucking veel mogelijkheden, ook fucking lastig voor een n00b.

Miro software is lekker simpel, en geeft behoorlijk goeie resultaten. (Versie 7 dan, da's de nieuwste)

Studio 7 kun je ook los kopen (of downloaden >:) ) en werkt op elke firewirekaart....

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt toch helemaal niet zo'n dure DV Capture kit nodig? Firewire is toch voldoende? Want op die camera zit ook zo'n firewire aansluiting. En als het goed is pompt ie daar alles digitaal over, dus zonder kwaliteitsverlies.

Of heb ik het mis?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Kijk voor info es op www.nonlineair.nl

I'm partial to your abracadabra

• DJSmiley
tering, got = sneller dan dat ik mn post kon maken >:)

De DV500 is idd ook wel een tof ding, alleen is dat wat meer "voor de gevorderden". Zowel kwa software, als kwa mogelijkheden. (Hardwarematig renderen enz). Dan ga je wel over de €500 ofzo, die dinge kosten aardig wat.

Kijk dan ook eens op www.xtrm.nl (Canopus zooi)

Verwijderd

Topicstarter
Laak het zo zeggen ;) : de DV500 (die van weet-ik-hoeveel-centen) is te hoog gegrepen...zo hoeft het nou ook weer niet ;)

Ik wist dus zowiezo niet precies welke analoog en digi waren (heb de search wel goed gebruikt) dus vandaar mijn opties.
Ik denk dat het dus geen gek idee is om gewoon te zeggen:
- Firewire kaart met software (premiere of Studio 7)
- simpele DV kaart met software.

Iedereen mee eens? Graag zou ik nog horen welke van deze 2 je zelf het liefst in je computer zou zien (en dan realistisch, dus naar mogelijkheden, ajb ;)

Alvast bedankt....en tnx voor al deze reacties!

• DJSmiley
Op dinsdag 18 december 2001 22:03 schreef cruzziaal het volgende:
....
Ik denk dat het dus geen gek idee is om gewoon te zeggen:
- Firewire kaart met software (premiere of Studio 7)
- simpele DV kaart met software.

....
een DV kaart is firewire...

DV=Firewire=IEE1394

Dus je moet idd een kaartje hebben met software...

Mijn (persoonlijke) suggesties:
El-cheapo firewire kaartje icm Pinnacle Studio 7 software
of gewoon Miro Studio DV kopen (incl studio7 software)

Of DV+, als je analoge output wil, en 't nie via je cam kan doen (DV-in disabled en geen widget).

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Heel erg simpel houden is het verstandigst.

Gewoon een simpele firewirekaart kopen (deze zijn zo goed als allemaal hetzelfde.)

Ergens Premiere 6.x regelen. En je kunt gewoon aan de slag.
In dit geval is het totaal nutteloos om een dure kaart van Pinnacle te kopen.

Op het moment dat je je camera aangeloten hebt op je firewire kaart moet XP vanzelf het geheel zien als digicam. En dan zal je die dus waarschijnlijk ook kunnen gebruiken onder netmeeting.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DJSmiley
Op dinsdag 18 december 2001 23:20 schreef tbusquet het volgende:
Heel erg simpel houden is het verstandigst.

Gewoon een simpele firewirekaart kopen (deze zijn zo goed als allemaal hetzelfde.)

Ergens Premiere 6.x regelen. En je kunt gewoon aan de slag.
In dit geval is het totaal nutteloos om een dure kaart van Pinnacle te kopen.
Pinnacle kaartje is niet duur, 't is de software die 't duur maakt.

Als je Premiere 6.x wil kopen, ben je wel wat meer kwijt dan een Miro (Pinnacle) kaartje.
Maar goed, Studio 7 staat ook op 't net hoor >:) (guess hoe ik m heb)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:51 schreef cruzziaal het volgende:
Met een dv-videocamera moet je een firewire kaart nemen want dat is digitaal, dc10+ is analoog. Een firewirekaart voldoet prima als je filmpjes wil bewerken, nadeel is dat de dv-stream nogal vet is: 3.6 MB/sec.

Elke firewirekaart voldoet (tussen 100-150 gulden), maar dan zit er slechte software bij.
Goede software is: adobe premiere 6, ulead mediastudio pro 6, pinnacle studio 7
Een firewirekaart in combinatie met pinnacle studio7 of ulead mediastudio pro 6.x kost rond de 300 gulden.
Adobe Premiere 6 is een heel duur programma, maar ulead media studio pro 6 kan precies hetzelfde, is alleen iets onhandiger in het gebruik, maar wel goedkoper.
Studio7 is het gebruiksvriendelijkst maar heeft de minste mogelijkheden. Software-only versie kost ong. 250 piek
Alle software werkt samen met alle firewirekaarten en videocamera's.

Verwijderd

sound blaster audigy heeft ook firewire werkt bij mij met sony DV camera perfect

Verwijderd

vuurkaart geen merk voor 80 piek gekocht. Met pinnacle studio 7.1 begonnen. Leuk prog maar al snel overgestapt op adobe premiere vanwege de mogelijkheden. Werkt allemaal super!!
oja een Canon MV430i

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 19:10

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

enigste voordeel van die dure miro kaarten is dat ze soms hardware-matige mpeg1 of mpeg2 hebben. Dus kan je DV gaan capturen naar mpeg1 of mpeg2 in realtime.. Effe DVDtje fikkeh :)) of VCD

Ik heb gewoon een goedkoop firewire kaartje en jvc cam.. Meer heb je niet nodig..

trouwens, je kan je JVC cam hacken zodat hij DV-IN heeft.
http://pagina.netc.pt/%7Eng93827a/JVC/ Niets illegaals aan.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1