Refresh rate (niet in win2k maar in win98)

Pagina: 1
Acties:

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:14

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Nou in spellen gaat mijn refresh rate op 60 hz.. maar nu is er alleen een patch voor win2k en winXP maar niet voor win98.. tenminste niet te vinden, al in de search zitten baggeren en op google.

Iemand hier ervaring mee?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De enige reden die ik zou kunnen bedenken zo snel is dat je refreshrate op 'adapter default' staat en je games in een resolutie speelt waarbij je de refreshrate op het destkop nog niet hebt ingesteld. Of dat je Powerstrip gebruikt en dat daar iets niet goed staat ...

PC Specs

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Als voorbeeld, mijn monitor is een ctx pr705f met een refresh rate van 100hz op 1024*768 16 bit in windows, in onderandere operation flashpoint en return to castle wolfenstein, springt hij op 60 hz, bij 1024*768 32 bit op 16 bit niet maar dan komen er allemaal problemen met de textures openbaar zoals, spiegelingen en grote haken er in, dat is niet zo te verwoorden maar het ziet er in ieder geval niet uit. dat is niet bij 32 bit. Die 60 hz is de pest voor je ogen, een vriend van mij had hetzelfde probleem in win 2000 maar daar was een patch voor maar die heb ik al geprobeerd maar die werkt niet op mijn pc.
omdat daar windows 98 op staat en ik wilde graag weten ofdat er niet een patch was voor die rate op voor windows 98.

thanks

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

voor directx spellen kan je naar je diagnostic tools gaan en op de laatste pagine manual override doen en 100 invullen bij refreshrate. Voor opengl is er zoiets niet, dat doe je of via het register, of je download powerstrip. Met Pstrip kan je als je de refresh op een resolutie hebt ingesteld namelijk op een soort slot icoontje douwen. Elke keer als windows de refreshrate veranderd naar 60, zet pstrip hem weer terug.

MechWarrior || Monsters Game

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Leuk maaar ik dat powerstrip opgezocht op zo'n taiwanese entech site of zo, maar daar moet je 29.95 dollar lammeren, weet niet iemand een ander plekkie op dat programma te vinden????/

sorry maar 30 dollar vindk wel een beetje veel hoor.

• Peentje

Peentje

Topicstarter
is er nou niemand..........

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Bij Return to Castle Wolfenstein kun je de refresh rate instellen onder het spel zelf mbv. het commando 'r_displayRefresh'. Wil je de refresh rate op 100 hebben dan haal je eerst mbv. '~' de console te voorschijn en type je '/r_displayRefresh 100' in en daarna een '/vid_restart' zodat ie de renderer opnieuw opstart.
Verder kun je ook proberen je desktop onder windows op 1024 op 32 bit te zetten en dan de refresh rate ook op 100 (net als bij 16 bit) en dan zou Wolfenstein op 1024@32 bit ook op 100hz moeten staan (dit is niet het geval bij W2k, maar wel bij W9X).

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 19 december 2001 12:18 schreef Peentje het volgende:
Als voorbeeld, mijn monitor is een ctx pr705f met een refresh rate van 100hz op 1024*768 16 bit in windows, in onderandere operation flashpoint en return to castle wolfenstein, springt hij op 60 hz, bij 1024*768 32 bit op 16 bit niet maar dan komen er allemaal problemen met de textures openbaar zoals, spiegelingen en grote haken er in, dat is niet zo te verwoorden maar het ziet er in ieder geval niet uit. dat is niet bij 32 bit.
Je zegt het zelf al, in 16-bit geen 60Hz, in 32-bit wel. 16-bit heb je op je desktop ingesteld op 100Hz, probeer dat ook eens met 1024*768 32-bit op de je desktop.

PC Specs

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Ja voordat ik deze vorige post las had ik dat ook gebrobeerd. Omdat ik een leadtek kaart heb krijg je daar het programma WINFAST bij dat is oa. handig bij overclocking enzo. maar je er stond ook een tabblad met openGL settings nou die ff op 32 bit en het probleem was opgelost. maar toch bedankt voor de tips want anders had ik niet geweten dat het met je openGL te maken had.
Pagina: 1