[ISDN] Wel verbinding, geen data

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een ISDN kaartje onder Windows XP geinstalleerd. Nu kan hij wel verbinding maken met de provider, maar van dataverkeer komt het verder niet. De verbinding blijft echter wel. Dit was ineens onder Windows 98 begonnen, ik dacht dat het aan Windows lag en heb XP geinstalleerd, maar hier dus precies hetzelfde. Aan de kabel ligt het niet, ook niet aan de centrale. Zou het kunnen dat het kaartje kapot is?

Verwijderd

hmmm gek...i kheb exact dat probleem gehad onder win98, echter, toen ik toen win98 opnieuw geinstalleerd had werkte het wel....

Verwijderd

Heel lang geleden had ik dat ook, met mijn analoge 56K-modem. Echter toen had ik nog niet zoveel verstand van internet en wat blek: ik had er een firewall op staan die iets te 'streng' was ingesteld.

Dus heb je niet toevallig een 'strenge' firewall aanstaan?

Loop ook even de netwerk-instellingen na in Windhoos XP. Windhoos XP heeft nl. enkele beveiligings opties, het lijkt me stug, mar misschien is dat ook een probleem.

• koelkast
  • Niet online
Het is gewoon een verse installatie van Windows XP, en alles staat zo laag mogelijk. Netwerkinstellingen heb ik ook gecheckt, en aan de provider ligt het ook niet (andere geprobeerd, zelfde effect)...

Verwijderd

welk kaartje heb je eigenlijk? bij mij kwam het ook ineens en was met geen mogelijkheid op te lossen behalve format... wie weet is het een probleem van het kaartje...

Verwijderd

Schiet me ineens te binnen: als je ingebeld bent met dat kaartje, kun je dan wel pingen naar een server ofzo.

Indien ja, dan denk ik dat een format een goeie oplossing is, want dan durf ik bijna zeker te zeggen dat het aan Windhoos ligt en niet aan je kaartje.

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 21:09 schreef Kertje het volgende:
welk kaartje heb je eigenlijk? bij mij kwam het ook ineens en was met geen mogelijkheid op te lossen behalve format... wie weet is het een probleem van het kaartje...
Dat denk ik dus ook, en ik heb dan ook Windows XP geinstalleerd, een nieuwe installatie naast Windows 98. Dan zal het wel aan het kaartje liggen. Nouja, morgen dus maar ff naar de compuzaak...

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 21:42 schreef jeroen1107 het volgende:
Schiet me ineens te binnen: als je ingebeld bent met dat kaartje, kun je dan wel pingen naar een server ofzo.

Indien ja, dan denk ik dat een format een goeie oplossing is, want dan durf ik bijna zeker te zeggen dat het aan Windhoos ligt en niet aan je kaartje.
Nee pingen lukt ook niet, MSN wil niet, niks... :(

Verwijderd

die isdn test dan? die line back call?

En wordt het kaartje ondersteunt door WINXP? kijk eens op de HCL van microsoft

• koelkast
  • Niet online
Denk toch dat 'ie kapot is, heb hem al ff weggebracht naar een compushop, gaan z'm testen... Nouja, ik wacht wel even af tot morgen...

Verwijderd

Ik zou zeggen (als je hem niet al weggebracht had) probeer een andere isp

met mijn huidige isp (conceptsfa) heb ik heel soms dat er ook gewoon geen dataverkeer is
dan schakel ik over op wanadoo gratis abbo en alles loopt weer

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Dynalink ISDN modem...
Wel verbinding nauwelijks data, tweakers duurt ongeveer twee minuten? Opnieuw alles installeren is geen oplossing in dit geval.. wie kan er helpen?

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Op zondag 20 januari 2002 14:36 schreef MegaBazz het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met een Dynalink ISDN modem...
Wel verbinding nauwelijks data, tweakers duurt ongeveer twee minuten? Opnieuw alles installeren is geen oplossing in dit geval.. wie kan er helpen?
OS?

Verwijderd

Hoe lang is de kabel tussen je nt1 en je modem?

Langer dan 8 meter? Zoja zet er een verdeelblokje tussen met eindweerstand (bij je pc).
Dat kan nl. de klachten veroorzaken die jij noemt.

Verwijderd

Win 98

Verwijderd

Hmm dat klinkt wel goed...maar de kabel is niet langer en hij heeft het ooit goed gedaan...:?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:04 schreef MegaBazz het volgende:
Hmm dat klinkt wel goed...maar de kabel is niet langer en hij heeft het ooit goed gedaan...:?
hmm das wel minder. Laat je lijn iig eens testen bij 0800-0407 . Misschien dat er iets in je nt1 zit.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Soms wel de eerste 10 sec. supersnel.Daarna geen dataverkeer. Sta op het punt op een nieuw modem te kopen (nu E-Tech ISDN USb adapter) Met mijn analoge modem (in laptop ingebouwd) geen enkel probleem

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij werkt de verbinding meestal wel. Alleen als ik een spel of programma gebruikt heb en ik maak daarna verbinding dan krijg ik wel verbinding en wordt er heel even zo'n 300 bytes verzonden en daarna doet ie niks meer. Als ik dan opnieuw opstart doet ie het wel weer. Erg vreemd dus allemaal

Verwijderd

(^^^ Hierbij schop ik 't topic even omhoog, bij gebrek aan oplossing ^^^)

Ik heb zojuist op een lege schijf Windows XP geinstalleerd. Het ISDN modem (Eicon Diva) is niet kapot (want ik gebruik 'm nu met Win2k op dezelfde PC om dit bericht te typen:)).

Ik heb gewoon een normale installatie gedaan, geen firewall toestanden ofzo. En verder geen programma's geinstalleerd, alle andere netwerkkaarten uitgeschakeld (3COM en 1394 van de Audigy).

De instellingen heb ik overgenomen van Win2k.

Ik kan dus inbellen, en er vliegen wat bytes heen en weer en rond de 1800 bytes houdt 't op. :(

Is er ondertussen wat meer licht op de zaak geworpen? :?
Hier hangt gewoon mijn hele overstap vanaf, anders kan ik XP wel weer naar de winkel terugbrengen! :'(

Verwijderd

Ik heb de oplossing! (Voor mensen die dit probleem ook (nog steeds) hebben)

Mijn ISP heeft blijkbaar van DNS gewisseld. (Wish->Tiscali) Ik had de oude gegevens (op papier) ingevoerd.

Is iig een oplossing.

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem met een Dynalink 128 onder Windows 98. Hij verbindt wel maar ontvangt geen data en kan niet pingen.

Is hier al meer bekend over?
Pagina: 1