Toon posts:

pc restart zelf als ik mijn proc op 1,5 heb staan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nouw ik heb mijn pc van 1,2ghz@15ghz geclockt!!!!
Maar nu het probleem als ik windows opstart en ga een spel spelen dan start hij na een tijdje opnieuw op.
mijn systeem is een AMD athlon 1,2@1,5
een asus A7A266
een geforce2 mx400
een soubblaster audigy
2 netwerk kaarten
en 256sdram
nouw waar kan dat aan liggen dat de pc zig zelf op nieuw boet? wie kan mij helpen alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je wel de voltage omhoog gedaan ( of je geheugen kan het niet aan ).

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
• je geheugen trekt et niet
• je processor trekt et niet
• te laag voltage

• sim-pel

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Tja dat heb ik ook... Gewoon niet stabiel meer door of te weinig voltage of te weinig cooling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen mijn multipier omhoog gezet zou het dan aan mijn processor liggen. mischien word hij welt te warm kan het daar ook aan liggen mijn koeler van coolermaster gaat tot 1,6GHZ

Verwijderd

Check je 5v en 3,3v misschien trekt je voeding het niet.

8-)
Gigatech

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je zegt het zelf al: tever overclockt. SIM-PEL

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 300wat. hoeveel moet dan 5v en 3,3v dan staan om dit te kunnen trekken?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo te ver overgeclockt.
Als een vriend van me zijn proc 1,2@1,5 heeft lopen moet dat toch ook bij mij lukken. wie kan mij ff heel wat tips kunnen geven waar het aan zou kunnen liggen.

Verwijderd

1) Een coolermaster kan geen overklokte 1600Mhz proccesor coolen, wel een normale 1600Mhz !

2) Mijn Proccesor/zelfde mobo wil ook niet echt hoger dan 1500+(1.775 volt)
Probeer mijn instelling eens!
of deze 10(multie)x 140(fsb) deze werkt bij bijna iedere 1200TB erg stabiel, je temp zal z`n 55/61 moeten gaan worden(1.775 volt) (stand 2 in de bios)

Of deze 9x 160(freaking!!!!!) maar werkt ook !

Wel ff DDR geheugen kopen Hè, 1 ddr module! 2 gaat altijd fout met de a7a266.

Zelf zou ik hem op 1400Mhz houden met deze instelling 10.5x133=1396.5 Mhz of wel 1400! (stand 1 of 2)

Bla bla bla... :)

Verwijderd

Hai,
Als iemand anders dezelfde cpu op 1.5 kan krijgen betekent nog niet dat jij met dezelfde cpu dat ook kan. HEt is meer een kwestie van geluk hoe ver je kan gaan. Je kan een aantal dingen proberen:

1. Betere cooling, je cooler is dan wel tot 1.6 goed maar je hebt wel een 1.2 overgeclocked die wordt dus wat warmer dan een originele 1.6 die je in de winkel koopt.

2. ALs je zeker weet dat je goed geheugen hebt dan moet je dat zo laten anders voor super goed merk geheugen gaan.

3. Het kan ook gewoon zijn dat je cpu het niet trekt.

4. Of misschien is het je voeding. Misschien is proberen met wat apparaten eruit, zoals brander, HD etc

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 18 december 2001 20:22 schreef beastlock het volgende:
Hoezo te ver overgeclockt.
Als een vriend van me zijn proc 1,2@1,5 heeft lopen moet dat toch ook bij mij lukken. wie kan mij ff heel wat tips kunnen geven waar het aan zou kunnen liggen.
geen 2 proc's zijn hetzelfde...

en dan heb je ook nog eens de verschil in mobo's, koelers, koelprut, PCI kaarten, AGP kaart, geheugen, dus wat jou vriend haalt zegt niks... (wel iets, maar niet veel... :))

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn multiplier niet in de bios hoger zetten alleen mijn fsb. dus heb ik het met die DSW switch gedaan.maar dan kan ik mijn fsb niet in de bios veranderen geef mij is een goei uitleg hoe ik het precies moet doen.
En ik zal dat dit best belangerijk is want ik doe met mijn vriend een wedstijd wie zijn pc het hoogst kan clocken dus help me astubliet best tweakers alvas bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er weer om 11 uur weer dan kijk ik wel weer ff naar
deze topic aar toch alvast bedankt tot 11 uur

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een tip voor me?????

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kheb geen tip, maar ik kan tot 145mhz x 10 (was 1ghz axia) en draait stabiel, kingston geheugen. 1,5 ghz ? poef...... start opnieuw op, dus... mischien een oudere core. (ik heb axia)

4015Wp west (Dordrecht)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
je zou je proc kunnen (laten) unlocken.

Als je dit doet kan je en je fsb en je multiplier veranderen.

ook je voltages even iets omhoog schroeven, niet alleen van je proc, maar als het kan ook je geheugen.

een geaarde kast wil ook nog wel eens helpen om hem hoger te krijgen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens zo kom ik al een stuk veder bedankt
hij loopt nu 1466mhz. maar er mogen nog steeds tips binnen komen hoor altijd wel handig.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 18 december 2001 20:00 schreef beastlock het volgende:
nouw ik heb mijn pc van 1,2ghz@15ghz geclockt!!!!
Maar nu het probleem als ik windows opstart en ga een spel spelen dan start hij na een tijdje opnieuw op.

mijn systeem is een AMD athlon 1,2@1,5
een asus A7A266
een geforce2 mx400
een soubblaster audigy
2 netwerk kaarten
en 256sdram
nouw waar kan dat aan liggen dat de pc zig zelf op nieuw boet? wie kan mij helpen alvast bedankt.
Hmmz vindt je dat gek na zo'n overclock :+ :P

Okee ontopic:
Je zegt dat je maat z'n proc ook op 1,5Ghz loopt, maar je vergeet dat elke proc anders is dus misschien kan jou proc gewoon niet hoger aan.

Mijn "oude" tb 1200 wilde ook niet hoger dan 1450Mhz, zelfs niet met Waterkoeling :( en dat terwijl het toch een "magische" AXIA was.

39

Verwijderd

Topicstarter
[ WCPUID Version 3.0d (c) 1996-2001 By H.Oda! ]

Processor #1 : AMD Athlon (Model 4) / E0DC425D
Platform : Socket A (Socket 462)
Vendor String : AuthenticAMD
CPU Type : Original OEM Processor (0)
Family : 6 (7)
Model : 4 (4)
Stepping ID : 4 (4)
Brand : ----
APIC : ----
Name String : AMD Athlon(tm) Processor

Internal Clock : 1466.71 MHz
System Bus : 266.67 MHz DDR
System Clock : 133.34 MHz
Multiplier : 11.0

L1 I-Cache : 64K Byte
L1 D-Cache : 64K Byte
L1 T-Cache : ----
L1 Cache : ----
L2 Cache : 256K Byte
L2 Speed : 1466.71 MHz (Full)

MMX Unit : Supported
SSE Unit : Not Supported
SSE2 Unit : Not Supported
MMX2 Unit : Supported
3DNow! Unit : Supported
3DNow!+ Unit : Supported

Host Bridge : 10B9:1647.04 [ALi MAGiK 1]
South Bridge : 10B9:1533.00 [ALi M1533]
VGA Device : 10DE:0110.B2 [NVIDIA GeForce2 MX /MX 400]
Memory Size : 256M Byte
Memory Clock : ----

OS Version : Windows XP Version 5.01.2600

zo ziet het er nu uit wie kan nog iets zeggen wat ik kan veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er een bios voor mijn asus A7A266 dat ik alles in de bios kan veranderen?????? alvast bedankt

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
dat je pc reboot is omdat ie gewoon een bsod geeft maar in windows xp staat dat stadaard uit. dan reboot je pc dus ipv een blue screen te geven.. kan je uitzetten..
my computer>properties>advanced>startup & recovery settings>automaticly restart
dan geeft ie gewoon een blue screen...

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 14:29
Nee hoeft helemaal niet door Windows XP te komen, zoals eerder in de thread gesuggereerd is het waarschijnlijk een compleet hardwarematige reboot. Verschil is natuurlijk simpel te meten: een directe, zonder te haperen of stutteren reboot is hardwarematig, als ie eerst even vastloopt, er reden is voor een BSOD dan zou het softwarematig kunnen zijn maar aangezien het overclock-gerelateerd is zou ik er maar niet op rekenen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet al wat het volgens mij is.
Ik keek bij dat asus probe en daar stond de processor op 70raden dus toch maar is een andere koeler halen!!!
Oja wie weet ff dat die nieuwe koeler van coolermaster heatpipe goed is alvast bedankt
Pagina: 1