Toon posts:

IDE doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de BIOS instellen dat m'n pc van de CD-ROM boot. Maar wat was nu het geval: hij boot dan automatisch van m'n writer, en aangezien die aardig trager is wil ik gewoon dat ie van m'n cd rom boot. Beide cd drives zitten op m'n IDE II aangesloten, en stonden stonden allebei op master :D. Nu dacht ik, ik zet die eerste gewoon op slave, dan is het probleem wel opgelost. NOT!, nu ligt m'n bios te zeuren over atapi incompatible :? en in windows zie ik nu slechts 1 cd rom station dat helemaal niet te gebruiken is.

NE1 an idea?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
hmm dat heb ik eerder gezien ergens.

gooi voor de gein je stekkers eens om, dus de stekker van de cd-rom op writer en writer op cd-rom, en dan in je bios alles laten auto-detecten

Sinlath | Opinions may contain latency

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
in de bios je first boot device als hdd opgeven gewoon ?

Verwijderd

Topicstarter
het is toch hopelijk niet zo dat ik iets gemold heb ofzo? want ik heb nogal weinig ruimte waar ik die kabels in moet stoppen. Dat ik per ongeluk te hard geduwd heb ofzo? :? ;)

alles staat op auto ingesteld trouwens, die kabels moet ik eens checken

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zet ide kabel van die brander eraf
boote =)
en dan als je klaar bent er weer op :P

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 19:55 schreef THxZ0NE het volgende:
in de bios je first boot device als hdd opgeven gewoon ?
ga ik nu proberen eerst :D

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, geprobeerd. Ik heb al m'n instellingen terug gezet naar waar ze eerst stonden -> Beide ide drives secondary master. De bios detect ze netjes, en ik krijg geen foutmeldingen meer, MAAR ik zie nog steeds maar 1 (onbruikbare) drive in windows(XP)

:'( NE1?

Verwijderd

moved HA >> OM

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 13:08
Heb je de FSB overclocked? Dit wil nog weleens problemen met de IDE-controller geven. Probeer hem eens iets lager te zetten.

Suc6 :)

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mobo flash wil ook wel eens helpen.

Ik heb een MSI K7T Pro2A en die bootte ook altijd van mijn brander. Na een bios update kan ie vanaf allebei de drives (brander en dvd) booten.

Might wanna try that.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1