Toon posts:

Vra(a)g(en) bij Shenmue 1 !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff over dat saven:
Moet je dan elke keer dat hele eind naar huis rennen? (wat ik nu dus doe :9 )

Het kan vast wel sneller maar ik weet niet hoe |:(
Weet iemand dit wel, alsjebliiieft. Dat bespaart mij weer (heel veel) tijd

Verwijderd

je kan ook saven voordat je gaat slapen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, haha erg lollig hoor, ik wil graag een serieus antwoord

Verwijderd

volgens mij was dat ook de enige manier ? (DENK IK)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Ja je kan toch alleen maar aan het einde van de dag saven :? en dan ook thuis :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dan maar dat de afstanden niet te groot zijn :)

Verwijderd

als je deel 2 neemt dan kan je gewoon wanneer je maar wilt saven *D

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In deel 1 kan je alleen maar saven in je slaapkamer ja.
Dit staat trouwens in de handleiding van het spel!!!! (hmmmm. neuh.. iedereen koopt z'n games toch? :) )

Je moet gewoon alleen aan het einde van de dag saven als je je bed in duikt... tijdens de key-element van het spel zal je opnieuw bij dat key-element beginnen als het mis gaat. Je hoeft dus niet voor de "veiligheid" ff snel tussendoor te saven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 21:17 schreef Creepy het volgende:
Dit staat trouwens in de handleiding van het spel!!!! (hmmmm. neuh.. iedereen koopt z'n games toch? :) )
Deze dus niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 21:17 schreef Creepy het volgende:

Je moet gewoon alleen aan het einde van de dag saven als je je bed in duikt... tijdens de key-element van het spel zal je opnieuw bij dat key-element beginnen als het mis gaat. Je hoeft dus niet voor de "veiligheid" ff snel tussendoor te saven.
Maar je kunt ook iets doen met continous.
Kun je hem dan gewoon op elk moment uitzetten ofzo (lijkt me sterk maar....)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je trouwens trainen?
Als ik om +/- 20:00 zeg "trainen" dan kan ik kiezen wat.
Zeg ik hand moves (of zoiets) dan kies ik welke, A, en dan???? als ik naar de trainingplaats ga dan gebeurt er niets? weet iemand hoe dit moet?

Verwijderd

Hmm volgens mij snapte ik dat ook niet helemaal

en dat continues ofzo is gewoon soort van saven bij je huis, en als je dan in het menu continue doet begint die met dat savegame.. (weetniet zeker, heb Shenmue niet meer)

• Creepy

Creepy

hhmm.. je had toch een soort van quicksave(??) En om deze te resumen kies je continu in het hoofdmenu. Het staa in ieder geval los van het normale saven wat je doet voordat je gaat pitten. (daar hebbie ook de optie load voor)

Trainen doe je door te vechten. Als je op een plek komt waar je kan trainen, wordt dit aangeven in een menu. (links/rechts menu) en dan kan je kiezen of je wilt trainen of niet. Je moet dus nu ZELF je moves uitvoeren, de moves die je dan uitvoert worden beter.

Ook als je zelf NIET traint worden je moves beter. Welke moves en in welke mate is dus afhankelijk van wat je kiest voordat je gaat slapen (all, hand, leg, throw als ik het goed heb).

Pff.. moet toch echt weer eens verder met Shenmue. Zat ergens op disc 3.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:48 schreef Creepy het volgende:
hhmm.. je had toch een soort van quicksave(??) En om deze te resumen kies je continu in het hoofdmenu. Het staa in ieder geval los van het normale saven wat je doet voordat je gaat pitten. (daar hebbie ook de optie load voor)

Trainen doe je door te vechten. Als je op een plek komt waar je kan trainen, wordt dit aangeven in een menu. (links/rechts menu) en dan kan je kiezen of je wilt trainen of niet. Je moet dus nu ZELF je moves uitvoeren, de moves die je dan uitvoert worden beter.

Ook als je zelf NIET traint worden je moves beter. Welke moves en in welke mate is dus afhankelijk van wat je kiest voordat je gaat slapen (all, hand, leg, throw als ik het goed heb).

Pff.. moet toch echt weer eens verder met Shenmue. Zat ergens op disc 3.
Maar moet je dan niet zelf trainen 's avonds??
Of gebeurt dat dan automatisch als je het geselecteerd hebt.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 08:10 schreef Driver-x het volgende:

[..]

Maar moet je dan niet zelf trainen 's avonds??
Of gebeurt dat dan automatisch als je het geselecteerd hebt.
mmm je kan dan trainen in je dojo tegen die andere gast en het ligt er volgens mij aan welke je geselecteerd hebt, die train je dan beter (maar volgens mij maakt het niet zoveel uit voor het spel, ik denk dat het vooral tijdverdrijf is als je nix te doen hebt maar dat het toch nog wel een beetje nut heeft)

• Creepy

Creepy

Je kan inderdaad trainen in de Dojo, en Diobiuta (damn.. hoe schrijf je dat ook alweer) is net voor de bushalte aan de linkerkant (als je naar de bushalte toe loopt) een open plek, hier kan je ook trainen.

In de haven is ook een warehouse (weet het nummer niet meer) die helemaal leeg is, hier kan je ook trainen.

Ik kan je toch wel aanraden 1 of 2 keer per dag te trainen, dit scheelt echt, zeker op de derde disk waar je toch redelijk veel moet vechten. Dat wordt dan echt wel makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Waar als ik trainen het geselecteerd en een soort combo en naar die ruimte bij het huis ga, dan gebeurt er niets :?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 09:15 schreef Creepy het volgende:
Je kan inderdaad trainen in de Dojo, en Diobiuta (damn.. hoe schrijf je dat ook alweer) is net voor de bushalte aan de linkerkant (als je naar de bushalte toe loopt) een open plek, hier kan je ook trainen.

In de haven is ook een warehouse (weet het nummer niet meer) die helemaal leeg is, hier kan je ook trainen.

Ik kan je toch wel aanraden 1 of 2 keer per dag te trainen, dit scheelt echt, zeker op de derde disk waar je toch redelijk veel moet vechten. Dat wordt dan echt wel makkelijker.
volgens mij is het Dobuita (ik dacht dat je het zo schreef) en was het in Warehouse nr. 14 in de haven (dat legt een oude man je uit als je hem gered hebt geloof ik)
Maar ik vind dat trainen echt niet zo nodig want ik heb bijna niet getraind en het toch gehaald *D (al had ik wel wat moeite met dat laatste stuk waar je tegen al die ventjes moet ala Streets of Rage en Double Dragon).
Er zijn gewoon veel open plaatsen waar je zomaar kan trainen (bijv. ook in Dobuita in een zijsteegje op een speelplaats waar die oude mannen zitten en in die 2e plaats waar je langs komt vanuit je huis in het park)

Er was iets wat ik wilde vragen; Er wordt de hele tijd gesproken over een man (vriend van je vader, staat ook op oude foto) maar ik heb dat stukje gemist toen ik het speelde (gvd broertje lulde er doorheen), dus nou wil ik vragen: Wie is dat???
Pagina: 1