zoals je misschien al in mijn andere thread hebt gelezen kreeg ik me alcatel modem niet meer aan de praat, althans, ik kreeg er geen verbinding meer mee...
dus nu maar van een tweaker 2ehands zo'n cistron adsl modem/router gekocht
dit is hem http://www.cistron.nl//particulier/modems/modem_1.shtml
MAAR ik hoe the fok begin ik ermee ? hoe werkt ie ?
t kan zijn dat ik helemaal gestoord ben geworden van dat gedoe met die andere dat ik daardoor maybe hele domme vragen stel maareh, hoe the fok krijg ik verbinding met die modem ? er zat geen handleiding bij ofzo dus hoe moet ik weten welk ip adres ie heeft ? bij die alcatel modem stond dat in de mxstream handleiding
en moet ik hem nu op me hub aansluiten of niet ? alleen als ik hem op me hub zet op een normale poort (dus niet uplink) gaat dat ethernet lampje op de modem branden
als ik hem direct aan de pc hang of aan de uplink van de hub brandt ie niet
en op de modem brandt dat adsl lampje ook niet, komt dit omdat ie nog niet is verbonden met xs4all of omdat ie niet werkt met een isdn lijn ! (zal tog niet he ..)
iemand die hier wat meer van weet ? wat moet het standaard ip adres zijn bijv ?! hoe stel ik routerinstellingen in ?
net als alcatel via browser of telnet of ...!?!/?!?
er zat ook nog een usb aansluiting op die modem/router...die hoef je toch niet te gebruiken...
aah kword beetje gek van adsl
dus nu maar van een tweaker 2ehands zo'n cistron adsl modem/router gekocht
dit is hem http://www.cistron.nl//particulier/modems/modem_1.shtml
MAAR ik hoe the fok begin ik ermee ? hoe werkt ie ?
t kan zijn dat ik helemaal gestoord ben geworden van dat gedoe met die andere dat ik daardoor maybe hele domme vragen stel maareh, hoe the fok krijg ik verbinding met die modem ? er zat geen handleiding bij ofzo dus hoe moet ik weten welk ip adres ie heeft ? bij die alcatel modem stond dat in de mxstream handleiding
en moet ik hem nu op me hub aansluiten of niet ? alleen als ik hem op me hub zet op een normale poort (dus niet uplink) gaat dat ethernet lampje op de modem branden
als ik hem direct aan de pc hang of aan de uplink van de hub brandt ie niet
en op de modem brandt dat adsl lampje ook niet, komt dit omdat ie nog niet is verbonden met xs4all of omdat ie niet werkt met een isdn lijn ! (zal tog niet he ..)
iemand die hier wat meer van weet ? wat moet het standaard ip adres zijn bijv ?! hoe stel ik routerinstellingen in ?
net als alcatel via browser of telnet of ...!?!/?!?
er zat ook nog een usb aansluiting op die modem/router...die hoef je toch niet te gebruiken...
aah kword beetje gek van adsl