Ik heb hier 2 pc's op internet staan en de ene zit verbonden met chello, en daar zitten 2 netwerk kaarten in een voor chello en een voor netwerk. Nou heb ik die 2 pc's via een 8 poort switch op elkaar aangesloten en netwerk gemaakt dat werkt alles doet het ze zien elkaar. Maar nu is mijn probleem hoe moet ik internet delen, heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen. Alvast bedankt
Mmm.. kan me niet aan de aandacht ontrekken dat wanneer ik de search gebruik met als keywoorden jouw topictitel, dat er al heel veel draadjes over zijn geweest. Ik zou zeggen: eerst zoeken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Sorry ik heb niet echt veel verstand van netwerken. Dus als je ff kan uitleggen waar iik dat kan vinden
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:16
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
tcp /ip protocol doen
en dan client erbij van mircrosoft file sharing
dan moet je (als het wil) wizard netwerk doen
en kun je zo dele
en dan client erbij van mircrosoft file sharing
dan moet je (als het wil) wizard netwerk doen
en kun je zo dele
Verwijderd
hhmm, naja ok:
server:
-ga naar eigenschappen van je 'inbel'verbinding >> tabblad Delen >> inet delen
-je 2e nic krijgt dan automatisch de volgende instellingen
IP :192.168.0.1
SNM :255.255.255.0
client:
ga naar eigenschappen van je nic >> ga naar eigenschappen van (TCP/IP) >> vul daar de volgende gegevens in:
IP :192.168.0.2
SG :192.168.0.1
DNS :192.168.0.1
klaar
server:
client:
ga naar eigenschappen van je nic >> ga naar eigenschappen van (TCP/IP) >> vul daar de volgende gegevens in:
klaar
Verwijderd
waar staat SG voor ??Op dinsdag 18 december 2001 20:11 schreef Oracle het volgende:
hhmm, naja ok:
server:
client:
klaar
Verwijderd
Uhm.. mag ik even opmerken dat de standaard i-net deling van Windows TOT WinXP rondom slecht is? TOT WinXP werkt allen i-net deling met een crossover een beetje, maar als je het via een hub/switch wilt doen gaat dat gewoon niet.
ALs je niet de gelukkige 0wner bent van WinXP raad ik je aan om programma's te gebruiken als sygate, wingate en natuurlijk en mijn favo(voor WinXP) WinProxy!!!
ALs je niet de gelukkige 0wner bent van WinXP raad ik je aan om programma's te gebruiken als sygate, wingate en natuurlijk en mijn favo(voor WinXP) WinProxy!!!
Standaard Gateway, dunkt mij...Op dinsdag 18 december 2001 20:36 schreef riesje het volgende:
[..]
waar staat SG voor ??
Edit: En Artic007, ik raad je aan deze door te lezen: [topic=309398/1/500]
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
mwa, ben ik niet met je eens.Op dinsdag 18 december 2001 20:41 schreef HeROiC het volgende:
Uhm.. mag ik even opmerken dat de standaard i-net deling van Windows TOT WinXP rondom slecht is? TOT WinXP werkt allen i-net deling met een crossover een beetje, maar als je het via een hub/switch wilt doen gaat dat gewoon niet.
draai nu al maandenlang met een win2k server. Klaar binnen een paar minuten (afgezien van OS install, vuurmuur en AV natuurlijk)
Deze lijkt me ook geen overbodige luxe:
[topic=152460/1/50]
[topic=152460/1/50]
En ik ben 't er ook niet over eens.Ik heb hier een W98 bak staan en ik kan er met alle Windows OS'en hoger dan 95 mee op het internet.Via een hub wel te verstaan en alle netwerkinstellingen op automatisch.Dus al die overbodige rotzooi als wingate enzo is ook totaal overbodig !!Op dinsdag 18 december 2001 20:41 schreef HeROiC het volgende:
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Lees de Internet-deel FAQ in [forum=4] . Daarna zoeken met de search. Dan pas vragen stellen. Het staat er echt allemaal in.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()