MS is weer eens het haasje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik trouwens ook.. :(

is http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424737 nou echt een troll?

In ieder geval kan http://www.tweakers.net/nieuws/19702 nog wel wat aandacht gebruiken, het is er nu nog niet zo druk, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel gaat komen.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15
Op dinsdag 18 december 2001 19:34 schreef Renegade het volgende:
is http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424737 nou echt een troll?
Ik snap die reactie op mij niet. Het slaat nergens op, maar is daarom niet meteen een troll. Want MS wilde dat je ook "office op maat" kon kopen, dat is dus wat ik met mijn post (daarboven) zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je dan met die opmerking bereiken? Het hele verhaal gaat tenslotte niet eens over applicaties, maar over OS-sen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 18 december 2001 19:35 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ik snap die reactie op mij niet. Het slaat nergens op, maar is daarom niet meteen een troll. Want MS wilde dat je ook "office op maat" kon kopen, dat is dus wat ik met mijn post (daarboven) zeg.
je zei:
En wat wilde Microsoft ook alweer zelf gaan invoeren in hun .NET-office
En met mijn antwoord bedoelde ik dus wat jij noemt "office op maat". De lossen onderdelen van office apart verkrijgbaar.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 19:35 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Je reactie is daar wel lichtelijk off topic, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Op dinsdag 18 december 2001 19:55 schreef aad123 het volgende:
Je reactie is daar wel lichtelijk off topic, lijkt mij
Verklaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n embedded besturingssysteem is bedoeld voor kleine hebbedingetjes, als organizers en palmtops, het zit er dus al op als je het apparaat aanschaft, opgeslagen in het ROM. Tenminste, als ik het goed heb. Office-achtige producten hebben daar eigenlijk niet zoveel mee te maken. Verder lijkt het mij stug dat je de vaste software van een palmtop kunt wijzigen. Voor gewone consumenten is zulk nieuws dan ook in feite niet erg interessant, voor fabrikanten van dit soort apparaatjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Feit is dat het hier gaat om de prijs. Als Microsoft 1 gezamenlijke prijs beter vind, waarom doen ze dat zelf dan ook niet altijd :?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 18 december 2001 20:01 schreef aad123 het volgende:
Zo'n embedded besturingssysteem is bedoeld voor kleine hebbedingetjes, als organizers en palmtops, het zit er dus al op als je het apparaat aanschaft, opgeslagen in het ROM. Tenminste, als ik het goed heb. Office-achtige producten hebben daar eigenlijk niet zoveel mee te maken. Verder lijkt het mij stug dat je de vaste software van een palmtop kunt wijzigen. Voor gewone consumenten is zulk nieuws dan ook in feite niet erg interessant, voor fabrikanten van dit soort apparaatjes wel.
Waar dennisdotcom op doelde in zijn reaktie was de "vastheid" van de prijzen
Daarnaast is het volgens Microsoft onhandig dat er niet één vaste prijs is
En hij refereert daarin naar de opzet van de .NET office. Ik ga op zijn vraag in, door een vraag te stellen of hij daadwerkelijk bedoelt wat ik denk dat hij bedoelt (volgen we het nog :? :P). Dat is misschien inderdaad wel enigzins off-topic, maar niet echt een 0 waard lijkt me?

Trouwens ook geen 2 waar ie nu op staat, een 1 lijkt me voldoende :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval doen ze dat dus wel, op de palmtop zit alle software van te voren geïnstalleerd voor een prijs, en je kan niet zeggen "laat words maar weg", het zit er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:28 schreef aad123 het volgende:
Overigens lijken mij dit gewoon trolls, maar ik kan me vergissen:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424834

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424829
Die eerste is i.m.h.o. geen troll. Je moet ook meenemen waar dat een reactie op is...

En van de tweede kan ik ook al geen troll maken, behalve dan de $ tekens. Wat daar staat is gewoon een feit, er is zelfs een excuusbrief verzonden door MS nadat ze voor de rechter waren gedaagd.

Niet alle kritiek is meteen een troll . . .
Wil trouwens niet zeggen dat ze op +4 moeten, maar een -1 troll hebben ze niet verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik val niet alleen over de $$. Ik vind het zinnetje waar hij mee begint nogal twijfelachtig. "What else is new???". Met andere woorden:"Het waren altijd al boeven, en dat zullen ze nu nog wel zijn". Dan is het misschien wel waar dat MS in het verleden zo'n streek heeft geleverd, maar ik vind de toon van zijn reply nogal schreeuwerig overkomen, met als klap op de vuurpijl dat MS zonodig aangepakt moet worden. Ik heb er overigens nog niets mee gedaan, maar ik denk dat het goed is om eens te kijken naar wat nu een troll inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 18 december 2001 21:25 schreef aad123 het volgende:
... maar ik denk dat het goed is om eens te kijken naar wat nu een troll inhoudt.
At your service

:P

* KeX denkt dat als je maar lang genoeg ergens over nadenkt er altijd wel iets trollerigs te vinden valt. Ik heb een bloedhekel aan random gebash, maar ik heb nog een groter probleem met dat alles rücksichtloos onder de grond geschoffeld wordt wat maar ietwat riekt naar weerwoord dan wel een afwijkende mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Aargh!!! ik heb een fout gemaakt bij modereren:

Deze inzichtvolle posting van Limbomaniac heb ik naar 0 geholpen terwijl het een 2 zeker wel waard is.

(ik zag alleen de 1ste regel van de post, daarom vond ik hem niet eens een 1 waard)

Wie helpt deze persoon uit de brand? Hij is getuige zijn post zelfs een Novell'er!

mr_a helpt pro-Novell posts (zeker als beweerd wordt dat ZEN ruleert graag naar boven (:X ;))

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze 1-lijner staat op +4, moet duidelijk naar beneden:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:30 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

At your service

:P
Als ik het verhaal achter die link goed begrijp, zijn dit dus wel troll-achtige reacties:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424850

Hij poneert een volkomen niet onderbouwde stelling die wel reacties moet uitlokken van anti microsoft en anti-linux-figuren. Het lukt hem feilloos, te zien aan de follow-up

Of deze:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424810

Aantal stellingen die wel reacties moeten uitlokken, ook hier weer een beste follow-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op dinsdag 18 december 2001 22:32 schreef aad123 het volgende:

[..]

Als ik het verhaal achter die link goed begrijp, zijn dit dus wel troll-achtige reacties:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=424850

Hij poneert een volkomen niet onderbouwde stelling die wel reacties moet uitlokken van anti microsoft en anti-linux-figuren. Het lukt hem feilloos, te zien aan de follow-up
Maar dit kan ook een Linux fanaat zijn die het gewoon even nodig vindt iets tegen MS te roepen. Dat lijkt mij hier meer het geval gezien de stijl van de reactie. Dan is het geen troll maar moet je hem als je de score te hoog vindt op een andere manier naar beneden modden.

* mr_a stoort zich altijd aan drogredenen.

Als in (vrije quote)
Iedereen die een beetje kennis heeft van Internet, weet dat... <insert standpunt here>...
Er zijn tientallen verschillende soorten drogredenen, ik zou eigenlijk een www pagina met een lijstje moeten hebben ofzo. Dit is er eentje die de poster op een hoger niveau dan de lezer plaatst, het opdringen van autoriteit dus. Bijvoorbaat is kritiek al niet meer mogelijk, kennelijk behoor je dan tot de 20% die geen kennis van internet heeft. :(

Deze post hoort IMO op 0, kompleet offtopic irrelevant overbodig en irritant is zogezegd. :+
(oei, mr_a is niet zo aardig vanavond) :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Op dinsdag 18 december 2001 23:00 schreef mr_a het volgende:

[..]

Deze post hoort IMO op 0, kompleet offtopic irrelevant overbodig en irritant is zogezegd. :+
(oei, mr_a is niet zo aardig vanavond) :P
Helemaal mee eens. Helaas heb ik mijn 'off-topic' al een keer aan die post gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat anders wel op +3 inzichtvol met zijn drogreden, wie duwt hem naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar aangezien Microsoft hun monopoliepositie hebben misbruikt, is de markt nog steeds gericht op windows ove het algemeen.

Dit is een citaat uit een reactie, en ik heb er expres niet bijgezet welke. Even ontleden:

Microsoft + monopoliepositie----> gegarandeerde reacties

Microsoft + misbruik----> gegarandeerde reacties

Windows ----> gegarandeerde reacties

Met anderde woorden, ik tref eigenlijk in een zin al drie troll-elementen aan.

Goed, waarom dit verhaal, ik vind de definitie die in de FP in de moderatierichtlijnen wordt gegeven van troll niet erg duidelijk. Vooralsnog lijkt het er op dat je van grof schelden en dergelijke moest uitgaan, maar er is dus meer. Zie ook:

http://www.altairiv.demon.co.uk/troll/trollfaq.html

Het lijkt mij nuttig om goed op een rijtje te krijgen wat nu eigenlijk een troll inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 19 december 2001 00:19 schreef aad123 het volgende:
...
Voor de meest eenvoudige leiddraad zeg ik altijd:

Een flamebait is het daadwerkelijk schelden en/of doelbewust op de man spelen.

Trollen is het doelbewust provoceren en aanzetten tot flamen d.m.v. postings die ongefundeerde statements, loze kreten en opzetelijke drogredenen bevatten.

In principe is ook de T.net Faq wel redelijk duidelijk hierein, al heeft de verklaring van de flamebait IMO iets te veel overlap met die van de Troll.
Het stukje over de troll is vrijwel simulair aan het stukje uit de specifieke boven aangehaalde trollfaq

kwootje uit de T.net faq:
The content of a "troll" posting generally falls into several areas. It may consist of an apparently foolish contradiction of common knowledge, a deliberately offensive insult to the readers of a newsgroup, or a broad request for trivial follow-up postings. You are probably reading a troll if you see a brief message posted with lines similar in character to the following:

"PCs are much better than Macintoshes."
"Macintoshes are much better than PCs."
"People from Faroffistan are all lazy bums."
"Why did the Germans bomb Pearl Harbor?"
"AIDS is God's punishment for [insert group]."
"What's your favorite song? Everyone post!"
"Blue eyes are a sign of superior intelligence."

The result of such postings is frequently a flood of angry responses. In some cases, the follow-up messages posted in response to a troll can constitute a large fraction of a newsgroup's contents for as long as several weeks. These messages are transmitted around the world to thousands of computers, wasting network resources and costing money for people who pay to receive Usenet news. Troll threads also frustrate people who are trying to carry on substantive discussions in a newsgroup.

People post such messages to get attention, to disrupt newsgroups, and to make trouble. The best response to a troll is NO response; if you post a follow-up message, you are contributing to the resulting clamor on the newsgroup and most likely delighting the troller.
Pagina: 1