Ik heb vorige maand een nieuwe CPU en moederbord gekocht. Dit gaf meteen al gezeik. Na veel zoeken bleek het probleem te zitte bij me videokaart. Ik andere drivers installeren, hielp niks, ik bios instellingen veranderen. Hielp ook niks. IRQ nagechecked alles goed...maar bleef errors krijgen of windows die er gewoon uitklapte...dus vandaag besloot ik me geforce 3 er uit te slopen En die in een andere pc te stoppen en de geforce 2 mx 200 van die pc in mijn computer te stoppen.. Bijde lopen ze nu gruwelijk stabiel. Je kunt er opspringen en ze crashen nog niet....Is dus redelijk duidelijk dat me Moederbord me Visiontek (jah heb hem niet in nederland gekocht) Geforce 3 niet vreet...weet iemand een oplossing hier voor want die geforce 3 bevalt me veelste goed
welk mobo hebbie nu?
probeer bios upgrade
plug & play os op no zette
en apereture size etc natuulijk ook goed =)
probeer bios upgrade
plug & play os op no zette
en apereture size etc natuulijk ook goed =)
Verwijderd
Zit er in die pc met die MSI pro2 een 300 watt voeding? Zo ja, het zou kunnen zijn dat die GF3 net de druppel is dat je voeding te weinig levert. Een GF2 verbruikt minder stroom dus dan trekt je voeding het wel.
Waarschijnlijk gebruik je in die PC ook een Athlon XP processor? 300 Watt of minder is dan vaak te weinig en uit zich in spontane reboots.
In die andere PC (waar je GF3 nu in zit) zit waarschijnlijk geen Athlon XP dus deze PC 'trekt' niet zo aan de voeding.
Ben bang dat je een grotere voeding nodig hebt. (waar je ff op moet letten is dat de 3,3 en 5 volt lijn van je voeding boven de 30 Ampere zit. Een 300 watter redt dat meestal niet.)
Waarschijnlijk gebruik je in die PC ook een Athlon XP processor? 300 Watt of minder is dan vaak te weinig en uit zich in spontane reboots.
In die andere PC (waar je GF3 nu in zit) zit waarschijnlijk geen Athlon XP dus deze PC 'trekt' niet zo aan de voeding.
Ben bang dat je een grotere voeding nodig hebt. (waar je ff op moet letten is dat de 3,3 en 5 volt lijn van je voeding boven de 30 Ampere zit. Een 300 watter redt dat meestal niet.)
Het probleem komt enigzins bekend voor
, probeer een de nieuwe Via 4in1 drivers en de nieuwste Via AGP driver. www.viahardware.com. Succes
Verwijderd
Wattage is niet zo belangrijk. Het gaat er meer om hoeveel stroom de 3,3 en de 5 volt-lijn kan leveren. Misschien als jij een GF3 eraan hangt dat het dan ook 'einde-verhaal' is.Op dinsdag 18 december 2001 19:58 schreef BlackIllusion het volgende:
mijne pc (zie specs benede) draait op een voeding van 235 watt en da is al stabiel
AMD zelf adviseert niet voor niets een 400 Watter voor de XP's. Deze zijn in staat om ten alle tijde genoeg Ampere's te leveren.
okay ik zal eve wat meer informatie geven over me pc was ik vergete ik draai een XP1700 , 512 DDR-RAM (niet dat dat waarschijnlijk belangerijk is) en inderdaad ik heb een 300Watt voeding...laatste Via drivers geinstalleerd, alles...........dus waarschijnlijk ligt het probleem bij de voeding?
Pagina: 1