Flash: Mogelijk om kleuren transparant te maken?

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een virtuele 'rondleiding' door het gebouw van m'n werk.

Nu heb ik erover gedacht om het in een flash-presentatie te steken.

Er zijn 2 programma's die me wel wat lijken:
Adobe Live Motion
Macromedia Flash

Ik heb begrepen dat je met LiveMotion minder kan maar dat het programma aanzienlijk gemakkelijker te gebruiken heeft.
Dus ben ik daar maar mee begonnen. Ff een demo neergehaald.
En maar stoeien.

Nu zit ik alleen met 1 belangrijke vraag waar ik maar niet achter kan komen:
Kan je met LiveMotion ook kleuren transparant maken? Ik heb namelijk een zwart-wit-lijnen-tekening van de plattegrond van het gebouw. Ik wil dan het witte transparant maken zodat alleen de zwarte lijnen zichtbaar blijven (is met Gifjes wel mogelijk, maar die eigenschappen worden niet overgenomen door LiveMotion).

Wie weet OF het mogelijk is met LiveMotion
Wie weet eventueel een ander programma dat flash maakt EN 1 kleur(naar keuze) transparant kan maken.

edit:

ter verduidelijking denk ik dat het wel handig is om ff te laten zien wat ik bedoel (als het nog niet duidelijk is)
Hier kan je zien dat ik een foto heb van het gebouw.
Daaroverheen komen 3 tekeningen (in zwart-wit) van de plattegrondtekeningen van de 3 verdiepingen. De ellende is alleen dat het witte van de tekeningen ook zichtbaar is, terwijl ik alleen de zwarte lijnen over de foto wil zien.

Daarna (zodra het flash-bestand is uitgedraaid) zijn de 3 lagen in 3D boven elkaar geplakt waarbij de onderste laag dus bijna niet meer zichtbaar is door de bovenste 2 lagen. Die bovenste 2 lagen heb ik 50% transparant gemaakt... dat is gewenst voor het witte maar het zwarte wordt dus ook 50% transparant waardoor het niet zo duidelijk zichtbaar meer is......

Please... kom niet aan met termen als 'Spam' en 'Site-check'. Dat is niet het doel van m'n url.... de functie is puur een illustratie voor degenen die willen zien wat ik bedoel.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Sitecheck?? >:)
Daarna (zodra het flash-bestand is uitgedraaid) zijn de 3 lagen in 3D boven elkaar geplakt waarbij de onderste laag dus bijna niet meer zichtbaar is door de bovenste 2 lagen. Die bovenste 2 lagen heb ik 50% transparant gemaakt... dat is gewenst voor het witte maar het zwarte wordt dus ook 50% transparant waardoor het niet zo duidelijk zichtbaar meer is......
Ik denk dat ik een beetje begrijp wat je bedoelt, je moet ze niet allemaal 50% maken.
De onderste moet je 100% houden
2e laag moet je zeg maar 60% maken
en de bovenste laag maak je 20/30%

Zo zie je ze allemaal

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 22:23 schreef marco_bakker het volgende:
Ik denk dat ik een beetje begrijp wat je bedoelt, je moet ze niet allemaal 50% maken.
De onderste moet je 100% houden
2e laag moet je zeg maar 60% maken
en de bovenste laag maak je 20/30%

Zo zie je ze allemaal
Thanx maar.....
Heb ik geprobeerd. Alleen dan blijf ik met het probleem zitten dat dat helaas niet zo fraai staat. Omdat de lagen elkaar gedeeltelijk overlappen, is een gedeelte wel afgedekt door een andere laag en een ander gedeelte niet. Het niet-afgedekte gedeelte is dan mooi strak zwart terwijl het gedeelte wat WEL achter de andere laag zit, is dan wat grijsachtig.
Dit wil ik dus oplossen door het witte gedeelte gewoon volledig transparant te maken terwijl het zwarte gedeelte absoluut niet transparant is (als vergelijking zou je kunnen denken aan het verschil 3 sheets op elkaar met de plattegronden of 3 rijst-papieren-vellen met de plattegronden erop. Het eerste is als je het tegen het licht houdt mooi helder en strak. Het tweede dus niet omdat dat half-transparante-rijstpapier wel lekker doorschijnend is maar tegelijkertijd ook de boel wit maakt....

(misschien moet ik m'n computer maar aan de kant schuiven en met een overheadprojector aan de gang gaan :+ neh)

Maar kep de oplossing dus nog niet.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Ja dan weet ik het ook niet meer hoor... ;)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 21:35 schreef marco_bakker het volgende:
Ja dan weet ik het ook niet meer hoor... ;)
Jammer....

In ieder geval bedankt.

Tot nu toe heb ik de minder elegante manier toegepast.... ik hoop nog altijd op 'de' oplossing....

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->W&G

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 19:30 schreef wfvn het volgende:
[edit]
ter verduidelijking denk ik dat het wel handig is om ff te laten zien wat ik bedoel (als het nog niet duidelijk is)
URL klopt niet meer.... nu is hij Hier te vinden
Pagina: 1