• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik denk er over om binnenkort een simlockvrije gsm aan te schaffen (of mijn 3310 legaal te laten unlocken door KPN-Hi) maar nou vroeg ik mij het volgende af:

- Behoud ik mijn telefoonnummer ongeacht welk netwerk ik gebruik?

- Stel ik switch naar KPN en koop 20 Euro beltegoed. Vervolgens ga ik naar Telfort en koop hetzelfde bedrag aan beltegoed. Kan ik dan zodra dat op is gewoon terug naar KPN en dan mijn geld opbellen of ben ik dat dan 'kwijt'? (Ervanuitgaande dat dit binnen een half jaar is oid)

- Welk netwerk is verhoudingsgewijs het goedkoopst? Ik d8 er namelijk over gewoon de goedkoopste te gebruiken en zodra er geen bereik is KPN te selecteren. (Heb ik nu en werkt perfect, is alleen prijzig...)

Iemand hier al ervaring mee?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

vinnie1908

Appel != peer

Op dinsdag 18 december 2001 19:29 schreef Niek1616 het volgende:
Ik denk er over om binnenkort een simlockvrije gsm aan te schaffen (of mijn 3310 legaal te laten unlocken door KPN-Hi) maar nou vroeg ik mij het volgende af:

Nee die is afhankelijk van je provider (netwerk) deze kan je meenemen naar je andere provider. Bij BEN is dit gratis, bij KPN kost dit 25,=. Het sim-lock vrij maken is makkelijk om een andere SIM te kunnen gebruiken. Dit is dan wel een ander nummer.
- Stel ik switch naar KPN en koop 20 Euro beltegoed. Vervolgens ga ik naar Telfort en koop hetzelfde bedrag aan beltegoed. Kan ik dan zodra dat op is gewoon terug naar KPN en dan mijn geld opbellen of ben ik dat dan 'kwijt'? (Ervanuitgaande dat dit binnen een half jaar is oid)
Ja alleen heb je dan 2x een ander nummer. Het nummer is gekoppeld aan je simkaart en niet aan je telefoon (dit is nl. het IMEI nummer)
- Welk netwerk is verhoudingsgewijs het goedkoopst? Ik d8 er namelijk over gewoon de goedkoopste te gebruiken en zodra er geen bereik is KPN te selecteren. (Heb ik nu en werkt perfect, is alleen prijzig...)
Op dit moment is de verhouding qua dekking zo dat KPN het beste bereik heeft (97%) Libertel er achter komt (95%) en Ben als derde met (85%). Alleen heeft Ben een eigen netwerk. Dit heeft als voordeel dat ze nooit problemen krijgen met weg vallen omdat andere mensen gebruik maken.

Iemand hier al ervaring mee? Nee ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 19:29 schreef Niek1616 het volgende:

Je behoudt je nummer wel omdat die op de simcard staat maar ik begrijp die vraag niet helemaal... want je nummer staat vast bij een provider en je kunt nietzomaar bijvoorbeeld t nummer 06-123456789 hebben en die gewoon op kpn gebruiken en dan op telfort bijv.
Je hebt hiervoor 2 verschillende simcards nodig 1 voor kpn en 1 voor telfort

Iemand hier al ervaring mee?
wat jij denkt te doen kan niet.. je bent aangesloten bij 1 provider en kan niet overstappen op bijvoorbeeld ben terwijl je een kpn chip hebt.. wil je goeie prijs en redelijke kwaliteit dan kun je Ben nemen, wil je echter iets meer betalen en goede kwaliteit neem dat libtel of kpn
:)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Kan ik bij het overstappen naar BEN (aangezien dit gratis is) gewoon met mn telefoon een ander netwerk selecteren of moet ik dan nog iets aanvragen ofzo? :?

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Op dinsdag 18 december 2001 19:41 schreef Niek1616 het volgende:
Kan ik bij het overstappen naar BEN (aangezien dit gratis is) gewoon met mn telefoon een ander netwerk selecteren of moet ik dan nog iets aanvragen ofzo? :?
Zo easy is het helaas niet. Je vraagt dan een nieuwe
simkaart aan, krijgt dan een nieuw prepay of abonnementje
en hierop zetten ze je bestaand nummer. Je oude simkaart,
die je nu dus gebruikt kan je dan weggooien.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14
Overstappen gaat alsvolgd:

- Je vraagt bij Ben een abbo aan (of prepay eventueel)
- Een nummerbehoud formulier van BEN

Vul het nummerbehoud formulier in en stuur het op. Binnen 3 weken is je oude nummer naar het nieuwe abbo of prepay over gezet.
Pagina: 1