Toon posts:

Vanuit Access een db-server aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Is het mogelijk om vanuit Access een database op internet aan te spreken en weet iemand of er hierover informatie beschikbaar is (manuals ofzo), heb namelijk geen flauw idee of dit mogelijk is.

Verwijderd

Ik snap je niet ? je vraag is vaag geformuleerd !!

bedoel je nou dat je een access database via php (serverside taal) wilt accessen ?

volgens mij kan dat met OCDB (kut weet de afkorting nie meer

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel om vanuit het programma Access draaiende vanaf een willekeurige pc met een aantal formuliertjes de data uit een database op internet te halen en eventueel te verwerken. Of is dit makkelijker dmv bv Java oid.
Het is dus niet de bedoeling dat er een internet pagina voor geschreven wordt, maar dat het echt een aparte applicatie is (liefst Access) die verbinding maakt met de database op internet om zo gegevens op te kunnen halen.
Hoop dat het zo wel duidelijk is?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Het was meteen duidelijk wat je bedoelde hoor :)

Ja. Installeer op de machine die Access heeft ODBC drivers voor de database die je wil aanspreken, maak een datasource aan in het windows ODBC control panel en gebruik "Get External Data" uit het file menu van Access om te linken naar de remote data.

Let er wel op dat ODBC niet encrypted is.

Verwijderd

Topicstarter
En welke ODBC drivers heb ik nodig en waar kan ik die vinden??

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:59 schreef doniek het volgende:
En welke ODBC drivers heb ik nodig en waar kan ik die vinden??
Wat voor database wil je aanspreken?
Per database heb je andere drivers nodig namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst een MySql database, maar als dat niet mogelijk is, dan een Access database.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
MySQL ODBC drivers
Access ODBC drivers

Access is trouwens een beetje problematisch, het is namelijk geen echte database die je remote kan aanspreken. Er is een workaround via OLE-DB, maar het kiezen van een echte database valt te prefereren.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik weet niet, maar is het niet makkelijker om gewoon Virtual Private Network over het internet te zetten. Dan werkt het net als je een database opend van iemand op een gewoon netwerk.

Het is een stuk makkelijker..

Maar ik weet niet wat je er precies mee wil...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1